Switch to full style
Wat zoek je?
Plaats een reactie

Re: Gezocht : lader schuko

do 17 maart 2016, 12:10

Nochtans CE gecertifieerd, net zoals de spark van het Zweedse Charge Amps.
Zelfde principe.
Tussen haakjes, na de controlbox staat er toch evenzeer spanning op de kabel?

Citaat:
Specifications

• Voltage: 230VAC ±10% (L+N+PE) 50Hz ±1%
• Charging current: 6-16A ±5% (16 Amp version), 6-32A ±5% (32 Amp version)
• Self power consumption: 0.6W (Idle) / under 5W (Charge)
• Cable: 6.5 meters heavy duty isolation, 2.5mm2 (16 Amp version), 6.0mm2 (32 Amp version and adapter)
• Power connector: Schucko (16A), IP44 (32A), we can supply other types, please ask
• Car connector: SAE J1772
• Ambient temp: -30°C to +40°C
All parts are CE and/or TÜV approved and rated at or above standards to ensure funtionality and safety.

Re: Gezocht : lader schuko

do 17 maart 2016, 12:29

Viper666 schreef:Tussen haakjes, na de controlbox staat er toch evenzeer spanning op de kabel?

Jazeker, maar dat wordt gecontroleerd door de controlbox en de auto. Als je de kabel in een stopcontact steekt, komt er alleen stroom te staan tot aan de controlbox. Dat mag/mocht slechts 30 cm zijn en dat is niet voor niets. Tussen de controlbox en de auto is de stroom gecontroleerd, tussen de controlbox en de stekker niet.

Als je de kabel gebruikt in de openbare ruimte/buiten dan is safety first. Als je tussen de controlbox en de auto de kabel beschadigt dan zullen auto en controlbox direct de kabel spanningsloos maken, maar bij een kabel met de controlbox in de stekker aan de autozijde niet. Dan moet je maar afwachten wat er gebeurt met maximaal 16A op de kabel!

Je bent bijna aan het laden op Mode1, terwijl dat voor auto's verboden is. Voor motorfietsen (en lichte voertuigen) mag dat wel. Zo laadt de Renault Twizy met een vaste kabel zonder controlbox (het lijkt wel een stofzuiger :crazy: ).

Dus veiligheid in de openbare ruimte staat voorop.

Maar goed, er zijn leden op dit forum dit nog veel beter kunnen uitleggen dan ik.

Re: Gezocht : lader schuko

do 17 maart 2016, 12:42

OK thanks voor de heldere uitleg. Ik gebruik de thuislader enkel thuis. Op openbare laadplaatsen wordt de Type 2 naar type 1 kabel zonder controlbox gebruikt.

Re: Gezocht : lader schuko

vr 18 maart 2016, 09:48

Ik vind het onzin.
Tegenwoordig is elke elektrische installatie voorzien van smeltveiligheden of installatieautomaten en een differentiaalschakelaar. Bij het beschadigen van de kabel valt de spanning direct af. Het risico is nihil.

Re: Gezocht : lader schuko

vr 18 maart 2016, 10:49

Ik vind het systeem Spark van charge amps in ieder geval interessanter dan een vast laadstation.
Kabel van 7,5 meter standaard en alle elektronica in het handvat en schakelbaar tussen 6-10 en 16A. Hoe simpel kan het zijn.
Als mijn Voltec thuislader stuk gaat wordt het zoiets als dit systeem.

Re: Gezocht : lader schuko

vr 18 maart 2016, 12:29

Zo zie je maar weer: zoveel mensen zoveel wensen :-)

Ikzelf ben erg blij met mijn wandlader buiten, moet er niet aan denken bij iedere laadbeurt thuis weer met losse snoeren te moeten gaan leuren. Nu elke keer binnen (letterlijk) een paar seconden klaar.

Re: Gezocht : lader schuko

vr 18 maart 2016, 23:20

@Alex, volgens welk voorschrift mag dat niet?

Re: Gezocht : lader schuko

za 19 maart 2016, 00:48

japio schreef:@Alex, volgens welk voorschrift mag dat niet?

Mary heeft dat een keer in een draadje uitgelegd, dacht ik. Er is/was een norm die die 30 cm aangeeft/gaf. Zoals ik al meldde zijn er anderen die het beter op een rijtje hebben.

Re: Gezocht : lader schuko

za 19 maart 2016, 01:47

Die 30 centimeter norm is vast een vrouwending :shock: Waarschijnlijk is het net zo'n grap als het terugvoeden van zonnepanelen op het net; tot een 2kW omvormer mag deze rechtstreeks in de huisinstallatie worden bijgeknoopt -geen verplichte kabel naar de meterkast- wat veelal 100den euro's scheelt.

Re: Gezocht : lader schuko

ma 21 maart 2016, 21:43

Update : die van de esl-shop is binnengekomen ( ongeveer 5 dagen levertermijn) en werkt prima.

Op mijn 2012 ampera trekt ie 15,1 ampere , dus fungeert zoals een vaste lader. Ik heb begrepen dat je vanaf MY13 zelf kan instellen hoeveel stroom ie mag nemen dus daar kan je dan wss nog wat instellen

Ik ben er blij mee, dat oranje ding kan nu permanent in de auto blijven :)
Plaats een reactie