Viper666 schreef:Tussen haakjes, na de controlbox staat er toch evenzeer spanning op de kabel?
Jazeker, maar dat wordt gecontroleerd door de controlbox en de auto. Als je de kabel in een stopcontact steekt, komt er alleen stroom te staan tot aan de controlbox. Dat mag/mocht slechts 30 cm zijn en dat is niet voor niets. Tussen de controlbox en de auto is de stroom gecontroleerd, tussen de controlbox en de stekker niet.
Als je de kabel gebruikt in de openbare ruimte/buiten dan is safety first. Als je tussen de controlbox en de auto de kabel beschadigt dan zullen auto en controlbox direct de kabel spanningsloos maken, maar bij een kabel met de controlbox in de stekker aan de autozijde niet. Dan moet je maar afwachten wat er gebeurt met maximaal 16A op de kabel!
Je bent bijna aan het laden op Mode1, terwijl dat voor auto's verboden is. Voor motorfietsen (en lichte voertuigen) mag dat wel. Zo laadt de Renault Twizy met een vaste kabel zonder controlbox (het lijkt wel een stofzuiger
).
Dus veiligheid in de openbare ruimte staat voorop.
Maar goed, er zijn leden op dit forum dit nog veel beter kunnen uitleggen dan ik.