Het is nu do 18 apr 2024, 02:14


(Defecte) thuislader

Wat zoek je?
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: (Defecte) thuislader

Berichtdi 12 jun 2012, 21:30

Hanzzzz schreef:
Unit106 schreef:
Hanzzzz schreef:En dat nog wel voor 500 Euro voor een oplaad punt die uit zeer eenvoudige electronica van een handje vol componenten van een euro of 30 bestaat.

Ik vraag mij af of de vaste wandlader wel een chip aan boord heeft!!! Zie: https://dl.dropbox.com/u/13188745/BinnenkantVoltec.jpg


Ik zie het niet het heoft natuurlijk niet.

Maar hoe kom je aan de foto's M.a.w. wie heeft dat ding open liggen?


Pas op; foto is van de (extra te kopen) WANDlader, niet de omakabel :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

Henri

Stamgast

  • Berichten: 284
  • Geregistreerd: do 23 feb 2012, 10:11
  • km-stand: 166000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: (Defecte) thuislader

Berichtdo 05 jul 2012, 23:27

Onverstandig om op een standaard stopkontakten 16amp continue te gaan laden:
1. Zekeringen in de meterkast van een woonhuis zijn 16 amp, dus die gaat eruit als je op die groep ook maar iets erbij aan zet.
2.bekabeling is niet geschikt voor een continue belasting van 16 amp, gevolg oververhitting en brand...er zijn in de vs al enkele volts in de garage in vlammen opgegaan. Sinds dien is de aanpassing van 16 naar 10 amp aan de huis lader er gekomen.

Oplossing voor thuis aparte wandlader op een aparte groep...dat werkt prima...
Laatst bijgewerkt door Henri op vr 06 jul 2012, 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: (Defecte) thuislader

Berichtvr 06 jul 2012, 08:22

Henri schreef:...
2.bekabeling is niet geschikt voor een continue belasting van 16 amp, ...

Oplossing voor thuis aparte wandlader op een aparte groep...dat werkt prima...

Over welke bekabeling heb jij het dan? Bij een aparte groep gebruik je namelijk dezelfde bekabeling. Op deze manier klinkt het onzinnig ... :think:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

Henri

Stamgast

  • Berichten: 284
  • Geregistreerd: do 23 feb 2012, 10:11
  • km-stand: 166000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: (Defecte) thuislader

Berichtvr 06 jul 2012, 17:51

Het werkt als volgt:
In een gewoon huis zit achter een zekering van 16 amp een heleboel kabels die dmv lasdoppen verbonden zijn aan andere kabels...er kunnen zomaar 5 of meer lasverbindingen gemaakt zijn in je huis voordat je bij het stopkontakt komt waar je je ampera in wilt pluggen.
Dat betekent dus dat via al die las punten de stroom vanuit de meter kast naar je ampera moet.
Deze zou dan met 16 amp een 3,5uur continue stroom trekken dat is 3680 watt....dat veroorzaakt warmte in het stopkontakten en de lasverbindingen, tevens gaat de zekering er direct uit als je maar een lampje aan doet...omdat je dan over de 16 amp komt..

Een aparte groep voor de ampera is 1 kabel van de meter kast naar het laadpunt van de ampera, dus zonder las dozen en een veel kortere kabel.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: (Defecte) thuislader

Berichtvr 13 jul 2012, 21:43

Hanzzzz schreef:Volgens mij moet het mogelijk zijn om de thuislader eenvoudig terug om te bouwen naar 16Ampere laden. Maar ja om daar nu mijn eigen goede onder garantie vallende lader voor te gaan open breken is ook zo wat. Daarbij meestal als je hem open hebt gebroken kan je pas zien hoe je het netjes had moeten doen.

Dus wie doneerd er een of wil er afstand doen voor een schappelijk bedrag. Opgedane kennis en kunde worden natuurlijk op de forum gedeeld. Klein defect of kappotte behuizing is geen probleem.


Als je een defecte thuislader wilt, dan moet je hem gewoon vaak gebruiken. Ze gaan vanzelf stuk. Bij dagelijks gebruik heeeel snel.

Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Sint Tunnis

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: ma 21 mei 2012, 10:42
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: (Defecte) thuislader

Berichtdo 18 okt 2012, 23:05

Damn vorige week vrijdag plots de thuislader defect. Gebeld naar de dealer te Wijchen. Ik kreeg er meteen een mee van de in de showroom staande Ampera.
Gelet op t feit dat ik niet wist wat de oorzaak zou zijn de auto bij mijn schoonouders middels de thuislader aan t laden gezet. Na 10 minuten...... Lader defect.

Meteen nog Wijchen gebeld ...... Ik was bang dat t aan de auto lag. Deze is vandaag uitgelezen en men kon geen noemenswaardige foutmeldingen traceren.

Wel gek de ene lader thuis defect, op aparte 16 a groep en de ander bij mijn schoonouders stuk.
Reactie dealer: tsja het moet bij u liggen dat de lader defect is gegaan hierom geen derde.....
Ik kan Amper(a) wachten....


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: (Defecte) thuislader

Berichtdo 18 okt 2012, 23:15

Sint Tunnis schreef:Damn vorige week vrijdag plots de thuislader defect. Gebeld naar de dealer te Wijchen. Ik kreeg er meteen een mee van de in de showroom staande Ampera.
Gelet op t feit dat ik niet wist wat de oorzaak zou zijn de auto bij mijn schoonouders middels de thuislader aan t laden gezet. Na 10 minuten...... Lader defect.

Meteen nog Wijchen gebeld ...... Ik was bang dat t aan de auto lag. Deze is vandaag uitgelezen en men kon geen noemenswaardige foutmeldingen traceren.

Wel gek de ene lader thuis defect, op aparte 16 a groep en de ander bij mijn schoonouders stuk.
Reactie dealer: tsja het moet bij u liggen dat de lader defect is gegaan hierom geen derde.....


Vandaag had ik contact met Lukas Knol van Chevrolet Nederland. Hij had de klacht van mij doorgezet naar de technische afdeling, ik had hetzelfde als jij. Ik heb gevraagd het ding te onderzoeken, voordat ze een schuldige aanwijzen. Ik moet nog reactie krijgen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

CyberGrey

Sponsor

  • Berichten: 810
  • Geregistreerd: zo 05 aug 2012, 16:43
  • Woonplaats: Beuningen
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: (Defecte) thuislader

Berichtdo 18 okt 2012, 23:30

Blijkbaar gaan er erg veel stuk, en is ook niet zo betrouwbaar, veel klachten tijdens laden!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: (Defecte) thuislader

Berichtvr 19 okt 2012, 09:51

Sint Tunnis schreef:Damn vorige week vrijdag plots de thuislader defect. Gebeld naar de dealer te Wijchen. Ik kreeg er meteen een mee van de in de showroom staande Ampera.
Gelet op t feit dat ik niet wist wat de oorzaak zou zijn de auto bij mijn schoonouders middels de thuislader aan t laden gezet. Na 10 minuten...... Lader defect.

Meteen nog Wijchen gebeld ...... Ik was bang dat t aan de auto lag. Deze is vandaag uitgelezen en men kon geen noemenswaardige foutmeldingen traceren.

Wel gek de ene lader thuis defect, op aparte 16 a groep en de ander bij mijn schoonouders stuk.
Reactie dealer: tsja het moet bij u liggen dat de lader defect is gegaan hierom geen derde.....


Er kan best iets mis zijn met de auto zonder dat daarvoor een foutmelding uit te lezen valt.
Laad de auto eens op aan een publieke laad paal en kijk of dat wel goed gaat. Als dat goed gaat laad de auto dan eens op met een thuislader van de dealer bij de dealer.

Los daarvan maar daarvoor heb ik dit onderwerp gestart wil ik graag de kapotte thuislader van je hebben als je er niets meer mee doet. M.a.w. als je klaar bent met het dispuut met je dealer.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: (Defecte) thuislader

Berichtvr 19 okt 2012, 09:57

CyberGrey schreef:Blijkbaar gaan er erg veel stuk, en is ook niet zo betrouwbaar, veel klachten tijdens laden!


Je kan gelijk hebben maar zoals al eerder gemeld op dit forum. Je krijgt alleen de klachten te zien en niet waar het goed gaat. Hierbij mij ervaringen

- Tot nu toe heb ik de auto bijna uitsluitend thuis opgeladen met de thuislader ca 15.000km.
- Hij is een keer gestopt met laden herstart leverde geen probleem op.
- De Ampera is er vrijwel elke dag op aangesloten cq in gebruik.
- ik heb de Ampera sinds eind mei.


VorigeVolgende

Keer terug naar Te koop gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron