Kan het wel beamen wat Piet zegt.
Ben zelf ook niet van het in de kou zitten ten koste van alles.
Met dit weer, zoals gister 3graden boven nul. Dan kan ik net aan 48 km halen als ik de wind niet te hard tegen heb.
Waarbij ik niet boven de 100 kom. En zo nu en dan even uitrust achter een vrachtwagen. Heb de kachel op aangenaam staan 22c wel op Eco stand. Stoelverwarming aan, hou wel van een warm hol.
Wil je 130 rijden dan ben je rap door je electriciteit tank heen. En de auto is dan ook niet heel erg zuinig meer op benzine.
Bij 80 - 100 km per uur rijd ik zo’n beetje 1 op 17 benzine.
Bij 100 - 120 zakt het hier naar 1 op 14. Daarboven nog niet echt probeert om eerlijk te zijn.
Airco zomers gebruik ik niet, ik gebruik de raampjes. Zomers halen we zonder problemen 60-km.Blijven we van de snelweg af en binnendoor, dus meeste tijd 50 dan is 70 km mogelijk.
Gaan we een even touren hier in de regio over de dijkjes dan is 80km haalbaar.
Ieder heeft zijn eigen reden om voor een Ampera te kiezen. Voor ons was het belangrijk dat we niet elk hondsgezeik bij het pompstation staan om voor 100 euro te tanken. De ritjes die wij rijden doen we meeste tijd helemaal electrisch. Met zonnepanelen op het dak merken wij niks van de electriciteit kosten. Gewoon heerlijk thuis voor de deur tanken.
Wegenbelasting is nog een tijdje de helft. Betalen nu 40 euro per maand. Dat is ook niet verkeerd.
Mijn mening is wel, als je mee wil doen op de snelweg op de linkerbaan met de bekende Duitse merken, of Mitsubishi outlanders
de Ampera niet de handigste keus is om geld te besparen
Ik zou aanraden om een proefrit van 2 dagen te doen. Wij hebben dat via Snappcar gedaan. Weet niet precies meer wat het koste. Volgens mij was het rond de 40 euro per dag. Dan krijg je een veel beter beeld van de auto als proefritten bij de dealer rond de kerk van een half uurtje.