Het is nu vr 19 apr 2024, 13:42


Jaap, Prins Heerlijck

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Prins Heerlijck

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: vr 16 maart 2012, 20:01
  • km-stand: 26941
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Jaap, Prins Heerlijck

Berichtvr 16 maart 2012, 20:21

Hallo,

Ik sta op het punt een ampera te gaan bestellen, ben er eigenlijk wel uit, maar ga eerst nog even een weekje vakantie vieren, daarna bestel ik hem. Ik ben eigenaar van een restaurant in friesland en rijdt ongeveer 33.000 km. Per jaar, waarvan de meeste km woon-werk verkeer zijn en 26 km enkele reis.
Uiteraard zal ik een openbaar laadpunt aanvragen bij ons restaurant, tevens ben ik van plan op eigen terrein een oplaadpunt te realiseren voor zowel mijzelf als voor mijn gasten, de keuze vwb type heb ik nog niet gemaakt, moet in ieder geval een wandlader worden, hiervoor wordt binnenkort een aparte parkeerplaats aangelegd.

Thuis heb ik zonnepanelen, waarbij ik enigszins overcapaciteit produceer, ik ga mijn wagen echter grotendeels laden op de zaak, wij verbruiken zakelijk ongeveer 90.000 kwh elektrisch wat inhoud dat als ik de auto via de zaak laad ik slechts 1 cent energiebelasting betaal per kwh, wat een kwh prijs betekend van slechts 7 cent per kwh.(wellicht tip voor anderen in gelijke situatie).

Ik hoop binnen dit forum ervaringen te kunnen uitwisselen, en wellicht goede tips te kunnen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Jaap Eerdmans


Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron