Het is nu vr 19 apr 2024, 21:34


Aankomende Ampera in Voorschoten

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

mtegelaar

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: do 29 nov 2012, 11:55
  • Woonplaats: Voorschoten
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtdo 29 nov 2012, 12:20

Hallo allemaal,

Eindelijk is het zover en is de bestelling gedaan voor een Ampera :D .
De keuze voor mij was eenvoudig, we hebben al een privé auto en ik kreeg nu de mogelijkheid vanuit de werkgever om lease te gaan rijden, dus wordt het dan 0%. Wel zo voordelig voor je portemenee.
De keuze voor de Ampera ligt voor de hand, omdat onze LM gelieerd is aan Opel en zij er nog 1 op voorraad hadden.
De aflevering zal eind dec zijn, aankomende week eerst even proef rijden, ben benieuwd.

Al lezende door deze site en de diverse fora ben ik veel wijzer geworden, waarvoor alvast mijn dank.
Inmiddels reeds geregeld dat er een kortere voorflap wordt gemonteerd bij aflevering.

Nu zit ik alleen nog met de kwestie winterbanden.
In mijn contract zit dit opgenomen, alleen wilde ik graag andere velgen gedurende de zomer en de standaard bij de winter collectie. Mede geinspireerd door de diverse gebruikers hier heb ik gevraagd om in de zomer de Bi color Zafira velgen te plaatsen, de versie van Erdeke, persoonlijk vind ik dat een zeer mooie combi.

Gisteren contact gehad met de dealer en de LM, maar beide zijn huiverig :oops: , wat op zich geen verrassing is gezien eerdere ervaringen. Nu schuilen ze zich achter aansprakelijkheid en distantiering wat betreft de uitstoot.
Ze willen niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor overmatige slijtage door de andere velgen.
Tevens willen ze dat ik aangeef, waarschijnlijk via een ondertekende verklaring, dat ik ze vrijwaart voor aansprakelijkhied als gevolg van een eventuele verandering in de uitstoot, waardoor de auto niet meer aan de 0% specs voldoet.

Er wordt contact gezocht met Opel Nederland om deze kwestie verder te behandelen.
Mij vraag is eigenlijk heeft iemand van jullie hier al eerder een reactie op gekregen en vervolgens wat is het risico dat je alsnog moet gaan bijtellen, bij bijvoorbeeld een algemene controle, waarbij geconstateerd wordt dat de auto op andere velgen staat. Is zoiets al eens voorgekomen?

Hoop jullie me verder kunnen helpen.

Groeten,
Mark


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtdo 29 nov 2012, 12:31

Marc, welkom op dit forum.

mtegelaar schreef:Hoop jullie me verder kunnen helpen.

Misschien beter om deze discussie voort te zetten in het topic viewtopic.php?f=16&t=260& om de discussie centraal te houden!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtdo 29 nov 2012, 13:14

mtegelaar schreef:Inmiddels reeds geregeld dat er een kortere voorflap wordt gemonteerd bij aflevering.

Welkom mede-Voorschotenaar :D .
Gefeliciteerd met de beslissing en de actie. Verstandig om er gelijk de korte bumperflap onder te laten zetten. Kun je in Voorschoten tenminste de meeste drempels over zonder hinderlijk geschraap. Dat heb ik één weekeindje gehad en ik was er direct klaar mee om in mijn eigen woonplaats bij elke drempel te moeten stoppen.

Welke kleur auto is het geworden?

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

mtegelaar

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: do 29 nov 2012, 11:55
  • Woonplaats: Voorschoten
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtdo 29 nov 2012, 13:23

Dank voor jullie reacties, dat is nog eens snel zeg!

De kleur van de ampera is sovereign sliver geworden, de enige kleur die de LM op het moment op voorraad had.
Vind het wel een mooie, al zou ik bij eigen keuze wellicht eerder voor een blauwe zijn gegaan.

Ik zal het stuk over de velgen over onder het andere topic plaatsen, dank voor de suggestie.

Groeten,
Mark


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtdo 29 nov 2012, 16:37

Poul schreef:Welkom mede-Voorschotenaar :D .
Gefeliciteerd met de beslissing en de actie. Verstandig om er gelijk de korte bumperflap onder te laten zetten. Kun je in Voorschoten tenminste de meeste drempels over zonder hinderlijk geschraap. Dat heb ik één weekeindje gehad en ik was er direct klaar mee om in mijn eigen woonplaats bij elke drempel te moeten stoppen.

Welke kleur auto is het geworden?

Groeten,
Poul


Zal vast wel in andere topics besproken zijn etc, maar ik vind het totaal niet hinderlijk dat geschraap. Lache zelfs hoe mensen reageren. Ik minder ook geen snelheid. Die flap vervang ik gewoon elke beurt.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtdo 29 nov 2012, 17:06

Guinness schreef:Zal vast wel in andere topics besproken zijn etc, maar ik vind het totaal niet hinderlijk dat geschraap. Lache zelfs hoe mensen reageren. Ik minder ook geen snelheid. Die flap vervang ik gewoon elke beurt.

Ha, dan weet jij niet hoe hoog die drempels in Voorschoten zijn :D . Zelfs de bus kan er niet harder dan stapvoets overheen, omdat hij anders de drempel raakt :thumbdown: . Alleen Zevenhuizen (ZH) heeft nog hogere drempels :mrgreen:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtvr 30 nov 2012, 11:25

Poul schreef:
Guinness schreef:Zal vast wel in andere topics besproken zijn etc, maar ik vind het totaal niet hinderlijk dat geschraap. Lache zelfs hoe mensen reageren. Ik minder ook geen snelheid. Die flap vervang ik gewoon elke beurt.

Ha, dan weet jij niet hoe hoog die drempels in Voorschoten zijn :D . Zelfs de bus kan er niet harder dan stapvoets overheen, omdat hij anders de drempel raakt :thumbdown: . Alleen Zevenhuizen (ZH) heeft nog hogere drempels :mrgreen:

Groeten,
Poul


Nu wordt ik wel heel nieuwsgierig hoe hoog die drempels dan wel niet zijn :wtf:
Offtopic: Ik reed overigens pas met 3 collega's in de auto en bemerkte hoeveel effect het had dat de auto flink langzamer optrok. Ook werd de weg ongelijk en raakte de bodemplaat de grond. Erg slecht geluid!
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtvr 30 nov 2012, 19:46

Guinness schreef:Nu wordt ik wel heel nieuwsgierig hoe hoog die drempels dan wel niet zijn :wtf:

Wil je het eens uit proberen? Ik weet wel een leuke route :D en moet het nog zien dat je er met een lange bumperflap in volle vaart overheen gaat. Wat mij betreft hoeft dat niet met een auto vol passagiers :lol: , maar dan nog, een bestuurder is genoeg ... :lol: .

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

mtegelaar

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: do 29 nov 2012, 11:55
  • Woonplaats: Voorschoten
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Aankomende Ampera in Voorschoten

Berichtma 14 jul 2014, 16:04

Belofte maakt schuld!
Hierbij dan eindelijk na meer dan een jaar :oops: de foto's met de Irmscher 18" velgen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten