Het is nu do 18 apr 2024, 18:32


Volt LT zilvergrijs (Delft)

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rijk

Newbie

  • Berichten: 12
  • Geregistreerd: za 24 aug 2013, 08:14
  • Woonplaats: Delft
  • km-stand: 78000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera-e

Volt LT zilvergrijs (Delft)

Berichtza 24 aug 2013, 20:45

Hallo allemaal,

hierbij weer een nieuw forumlid en tevens nieuwe electrische rijder.
Gisteren (23-8-2013) heb ik mijn Zilvergrijze Volt LT opghaald, (welke ik vooral zakelijk ga rijden).
Vlak bij mijn voordeur zit een laadpaal van de gemeente dus die hoef ik niet zelf neer te zetten. De auto kan niet op eigen terrein (maar wel vaak recht voor de deur) dus ipv met een verlengsnoer over straat te werken, wordt het die gemeentelijke oplaadpaal die ik meestal zal gebruiken. Ik zag dat de kWh prijs (ex btw) vergelijkbaar is met wat ik zelf (prive) aan Eneco betaal. Dus ondanks de 17 zonnepanelen op mijn dak toch maar de openbare paal.
Met de korting van Chevrolet (o.a. geen laadpalen besteld) was het een makkelijke keuze om een voorraad model (2012 denk ik, want zwart/wit interieur)van chevrolet te nemen. Opel of Chevrolet maakt mij niet uit, en kwa looks van de auto heb ik ook niet echt een voorkeur (vind wel de voorkant van de Ampera mooier maar daartegenover de achterkant van de Volt weer mooier)
Features die er minder opzitten dan op de LTZ of Ampera mis ik (nog) niet, aangezien mijn vorige auto van 1980 was. (Jaguar XJ6, met 1 op 6 verbruik)
Dan is de nieuwe auto zowiezo een flinke stap meer luxe en zelfs rijcomfort (al reed de Jaguar zeker niet slecht voor een auto van 1980).

Ik heb op het forum al heel wat interessante informatie gezien, en zal daar goed gebruik van gaan maken!

Zo kwam ik er op het forum (met "zoek") achter dat het "normaal"' is dat ik geen Mennekes stekker bij de Volt heb gekregen. Ik had dat totaal niet verwacht, maar blijkbaar zit die alleen standaard bij de oplaadpunten en of de ampera.
Wat mij betreft kan Chevrolet daar nog wat punten halen door die wél standaard mee te leveren...

Een laadkabel heb ik intussen op internet besteld.

Groet (uit Delft)
Rijk


Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten