Het is nu do 18 apr 2024, 09:39


Van Audi naar Chevrolet

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtma 17 nov 2014, 20:58

Na een lange tijd weer eens een update over de Volt. Inmiddels heeft hij dik 26000km gereden en is het gemiddelde brandstofverbruik gezakt naar 2,6 l/100 km. Uiteindelijk moet iets ergens rond de 2,4-2,5 er wel in zitten, veel lager wordt het bij mijn gebruik niet denk ik.

Afgezien van het monteren van zomer en laatst weer winterwielen heeft de Volt twee keer bij de dealer gestaan:
    20190km: Storing in hoogspanningscircuit: koelvloeistof bijgevuld en software geupdated van de power inverter module en weer dat van de body control module. Dat laatste had iets met de dagrijverlichting te maken

    20883km: 'Grote' beurt. Volgens de dealer moet de Volt elke 15000km naar binnen. Dat vindt ik wel wat veel. Mijn Audi hoefde maar elke 30000. Olie en filter vervangen. Ook is de schakelaar van de keyless entry op de bestuurdersdeur vervangen, deze werkte nauwelijks meer.

Voor de rest bevalt de Volt nog prima. De zoektocht naar openbare laadpalen wordt al een beetje een gewoonte.
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtma 17 nov 2014, 22:36

Olie hoeft pas om de 30.000. Vergissing van de dealer in je nadeel. Bij mij is bij de 15.000 de olie gecrediteerd.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdo 10 aug 2017, 11:26

Kleine update over de Volt. Hij rijdt nog steeds prima. Afgezien van het uitvallen van het display achter het stuur een tijd geleden weinig te melden. Inmiddels staat er 80.000 km op de klok. Het 0verall verbruik is rond de 2,4-2,5 L/100 km. Range is nog precies hetzelfde (50-70 km al na gebruik) als toen hij nieuw was. Ook het aantal kWh wat hij kan rijden op electra volgens de auto is nog altijd hetzelfde, tussen de 10,2 en 10,4 kWh.

De grote beurt bij 78391 km heeft voor het eerst echt geld gekost voor de LM:
- Remschijven te sterk verroest achter: vervangen met nieuwe blokken.
- Tikkend geluid bij optrekken en remmen: aandrijfas links voor zat los (?). Dat hebben ze ook gefixt
- Deur links achter ging van binnen niet meer open. Had ik zelf niet gemerkt, maar het zou best kunnen dat het kinderslot erop zat :mrgreen: .

Alles weer naar tevredenheid. Het leasecontract is net weer met een jaar verlengd, daarna zien we wel weer verder. De Ampera-E of Model 3 zie ik nog niet beschikbaar zijn in 2018 voor NL.
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron