Kleine update over de Volt. Hij rijdt nog steeds prima. Afgezien van het uitvallen van het display achter het stuur een tijd geleden weinig te melden. Inmiddels staat er 80.000 km op de klok. Het 0verall verbruik is rond de 2,4-2,5 L/100 km. Range is nog precies hetzelfde (50-70 km al na gebruik) als toen hij nieuw was. Ook het aantal kWh wat hij kan rijden op electra volgens de auto is nog altijd hetzelfde, tussen de 10,2 en 10,4 kWh.
De grote beurt bij 78391 km heeft voor het eerst echt geld gekost voor de LM:
- Remschijven te sterk verroest achter: vervangen met nieuwe blokken.
- Tikkend geluid bij optrekken en remmen: aandrijfas links voor zat los (?). Dat hebben ze ook gefixt
- Deur links achter ging van binnen niet meer open. Had ik zelf niet gemerkt, maar het zou best kunnen dat het kinderslot erop zat
.
Alles weer naar tevredenheid. Het leasecontract is net weer met een jaar verlengd, daarna zien we wel weer verder. De Ampera-E of Model 3 zie ik nog niet beschikbaar zijn in 2018 voor NL.