Het is nu vr 29 maart 2024, 09:00


Van Audi naar Chevrolet

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Van Audi naar Chevrolet

Berichtza 14 sep 2013, 21:05

Hallo allemaal,

Na jaren met veel plezier een Audi A3 sportback te hebben gereden moest ik dit jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken. Bijna had ik automatisch weer een nieuwe A3 uitgezocht, maar ben toch even bij de Volt en Ampera wezen kijken. En eerlijk is eerlijk, het niet hebben van bijtelling was een belangrijke reden. De A3 reed ik alleen maar zakelijk, en na jaren van kilometeradministratie bijhouden wordt je dat ook wel eens zat.
Als de Volt nu fijn zou rijden, kon het best eens een serieuze kandidaat worden. De proefrit overtuigde mij wel: je voelt wel dat het heen zware auto is, en de besturing is vager dan van de Audi. Ook de afwerking kan niet tippen aan die van de A3. Maar wat is elektrisch rijden leuk! Heerlijk stil, en veel trekkracht bij lagere snelheden. Ik heb ook nog even in een Ampera gereden, maar de dealer waar ik zaken mee zou moeten gaan doen stond me niet aan. Ook vindt ik de achterkant en neus van de Chevy net wat mooier. Daarom toch maar voor de Volt gegaan, in Blue Topaz. Het werd nog even spannend met de levering, maar hij is netjes voor het einde van de kortingsactie in Augustus afgeleverd. Inmiddels ook thuis een laadpaal (naast die op het werk), dat maakt het allemaal net wat makkelijker. Er komt nog een Recaro stoel in, ik vindt de standaard stoelen voor mensen met lange benen zoals ik wat korte zittingen hebben die je ook niet helemaal goed ondersteunen. Deze moet nog komen, dus daarover nog geen ervaringen.

De ervaringen in de eerste 1100 km zijn overwegend positief. Hij rijdt heerlijk, ik mis mijn Audi in Nederland niet. In Duitsland bij hogere snelheden is het een ander verhaal, daar was de Audi duidelijk fijner. Helaas wel gisteren de eerste probleempjes: het laadklepje wilde niet open. Met wat peuteren ging dat wel, maar opladen wilde hij niet meer. Auto uit, aan, en daarna wilde hij wel laden. Ook stond het motorstoringslampje aan. Vandaag bij de dealer geweest, en foutcodes gewist. Het klepje doet het weer, maar is niet vervangen. Dat gaat waarschijnlijk nog wel eens voorkomen. Ook werkt het uitgesteld laden niet altijd, soms gaat de auto (ondanks 2x toeteren en lampje knipperen) na een paar minuten toch al laden. Nog wat uit te zoeken dus, maar ik ben er blij mee. We gaan zien hoe hij zich houdt!

Hieronder wat plaatjes. De auto nieuw bij de dealer:

Afbeelding

Laden op het werk:

Afbeelding

En thuis (EV box met vast snoer, op aparte groep in huis):

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arnout op za 14 sep 2013, 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtza 14 sep 2013, 22:36

Welkom Arnout bij dit forum en als nieuwe rijder. Op dit forum vind je tal van tips, ook over de kleine probleempjes die je nu tegenkomt. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken en dan kom je vanzelf op een oplossing die door een ander is ontdekt. :thumbup:
Geniet verder van je Volt en deze manier van rijden. :D

groeten,
Poul
Laatst bijgewerkt door Poul op di 05 nov 2013, 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Een onbekend woord door een bekender vervangen. Werd het bericht begrijpelijk van.
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdi 05 nov 2013, 14:38

Zo, een kleine update na dik 5400 km. De auto bevalt nog steeds prima, na wat opstartprobleempjes:
    1500 km: laadklepje wil weer niet open. Alles netjes schoongemaakt en ingespoten met teflonspray, problem solved
    3038 km: BCM software update en DAB module vervangen. Helaas staan de Chevroletrijders nog steeds in de kou. Gelukkig betaalde de leasemij deze upgrade. Doet het hier (oost Nederland) prima. Nog even wachten op de publieke omroep dekking hier.
    3299 km: Stalen velgen met 16 inch Michelin Alpin winterbanden. Mooie stille winterbanden met prima grip
    5000 km: Recaro stoel gemonteerd. Fijne upgrade, geen pijnlijke k*** meer na een langere rit. Zie plaatje.

Afbeelding

Verbruik valt me mee. Ondanks meer dan gepland langere ritten is de lifetime nu 4,0. Met hogere snelheid op de Duitse autobahn puur op benzine 1:14,4 (6,9). Ten opzichten van mijn vorige auto ongeveer een besparing van 40%. Voor evt meerijdende collega's is het wel een achteruitgang, het comfort op de 2e rij is duidelijk minder dan voorin qua ruimte en geluidsniveau dan dat het in de A3 sportback was.

Op maar de 10000!
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdi 05 nov 2013, 17:03

Leuk deze update. Stoel ziet er goed uit.
Ook met stoelverwarming?


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdi 05 nov 2013, 17:52

Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdi 05 nov 2013, 19:49

opeltwan schreef:Leuk deze update. Stoel ziet er goed uit.
Ook met stoelverwarming?


Yup. Verwarming en ventilatie. Dat maakt de stoel wel duur, want je zit dan gelijk aan het complete klima-pakket bij Recaro. Wel lekker met dit vochtige koude weer trouwens.
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdi 05 nov 2013, 19:49



Reeds aangemeld :D
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Offline

Kiahcs

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 15 dec 2013, 13:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtdo 09 jan 2014, 21:07

Hallo Arnout
Welk type recaro stoel is dat?

Gr Andre


Offline
Avatar gebruiker

Arnout

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: ma 17 jun 2013, 20:46
  • Woonplaats: Deurningen
  • km-stand: 51000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtma 17 nov 2014, 20:50

Kiahcs schreef:Hallo Arnout
Welk type recaro stoel is dat?

Gr Andre


Oef, ik durf bijna niet meer te reageren, maar het is een Recaro Style Topline, in volledig leren uitvoering.
2012 Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Audi naar Chevrolet

Berichtma 17 nov 2014, 20:56

en wat koste die stoel
zit er uit alsof dat wel goed zit en minder last van rug etc
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron