Switch to full style
Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Newby chevrolet volt

za 18 okt 2014, 16:28

Hi,

Ik heb nu kans gezien een Volt LT te kunnen leasen uit aug 2013. Dus 0% bijtelling. Over een week wordt ie geleverd. Ben erg nieuwsgierig. Ik heb al het nodige uit dit forum opgepikt en denk een boel lol met die auto te kunnen hebben.

Een paar vraagjes: hoort er standaard een laadkabel met een Mennekes stekker bij te zitten? En ik lees een heleboel gedoe over de radio DAB en DAB+, zit die ook in een LT? Zo ja dan kan ik voor aflevering in ieder geval proberen dat die update er komt.

Verder lees ik over 'patch days' wordt auto automatisch en vaak ge-update? Zo ja dan kan ik in ieder de auto met de laatste updates laten afleveren.

tja...en nu nog een week wachten en dan proberen zo goedkoop mogelijk te rijden...het lijkt me een leuke uitdaging..en waarschijnlijk zal ik het ook niet kunnen laten het gas zo nu en dan ver in te trappen.

Grt
Ben

Re: Newby chevrolet volt

za 18 okt 2014, 22:17

Hoi Ben,

Dank voor je intro en welkom!

Of ze tegenwoordig de Mennekeskabel meeleveren, weer ik niet. Dat was in mei 2012 nog niet zo. Als ze die niet meeleveren, zijn er inmiddels genoeg aanbieders, waaronder enkele forumsponsoren. De DAB(+) is niet geleverd op de LT, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Is jouw auto al een jaar gebruikt, of is 'ie nieuw uit de doos? Dat kan voor de updates uitmaken. Ik heb de indruk dat Chevrolet minder updates automatisch laat uitvoeren dan Opel, maar bij een dealer die allebei levert, hoeft dat niets uit te maken. In elk geval is er een noodzakelijke fabrieksupdate van de dagrijverlichting. De meeste updates zijn in 2013 allemaal wel beschikbaar gekomen, dus die zullen waarschijnlijk wel zijn doorgevoerd.

En voor updates geldt: Als je nergens last van hebt, moet je misschien geen update willen.

Groet, Alex

Re: Newby chevrolet volt

zo 19 okt 2014, 09:30

Volgens de prijslijst van modeljaar 2013 (prijzen per 1 jan 2014), wordt hij geleverd met Laadkabel voor (publieke) Type 2 laadpunten1 (Mennekes) en de standaard 220V laadkabel.

Groet,

Christian.

Re: Newby chevrolet volt

zo 19 okt 2014, 10:37

Welkom Ben, bedankt voor je introductie :thumbup:

Re: Newby chevrolet volt

ma 20 okt 2014, 17:28

Dank voor jullie reactie.

Hij is niet nieuw uit de doos, de strik is er al af. Ik weet niet precies hoe lang hij al rijdt, maar het is niet ver...6000km. Is toch bijna nieuw uit de doos.

Ik zal eens kijken of ik er een type 2 type 1 kabel bij kan regelen als hij er niet bij zit. Ik krijg er een pas bij, je zou verwachten dat je dan ook publiek zou moeten kunnen laden. Thuis wil ik gewoon op de standaard stekker. Dat moet toch kunnen?

Grt

Re: Newby chevrolet volt

di 21 okt 2014, 11:31

Het is geen standaard nieuw levering, dus of de type2-type1 kabel er bij zit is vragen of afwachten. Ik heb een LT uit hetzelfde jaar & maand. Hier zat geen laadkabel bij. Wel een laadpalenpakket van EVbox. Daar zat dan wel een laadkabel bij. Maar die laadpalenactie heeft niet iedereen gebruik van gemaakt.

Thuis opladen met de thuislader gaat maximaal op 10ampere. Reken op een oplaadtijd van 5-6 uur.
Wil je op 16ampere laden thuis, zijn daar ook oplossingen voor.

Wat betrefd de updates, houd ik me hier niet zo mee bezig, de updates lossen vrijwel alleen obscure problemen op. als je de problemen niet ondervind, heb je er dus niets aan.
Plaats een reactie