Het is nu do 18 apr 2024, 04:28


Aan de Ampera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Detulp050

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: zo 13 jul 2014, 22:48
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Aan de Ampera

Berichtvr 24 okt 2014, 09:36

Goedemorgen allen,

Hier een Amperaloze forummer die al een tijdje meeleest. Ik reed tot voor kort een Renault Megane Cabrio, maar die is verkocht in afwachting van de Ampera die mij ten deel gaat vallen. Een afscheid nemende collega rijdt er nu in en vanaf volgende week neem ik hem over. Heb al enorm veel gelezen hier op het forum (net als met vakanties is de voorpret misschien wel het leukste en verheugen kost niet) en binnenkort ga ik de Ampera in het echt ervaren. Helaas geen laadpaal bij huis, maar wel aan het kijken of er eentje bij mijn werkplek kan komen. Van mijn baas hoef ik niet elektrisch te rijden, maar het is Zonde (met een hoofdletter) om het niet te doen, dus ik ga proberen de nodige kilometers zonder benzine te maken.

Voor nu wil ik jullie bedanken voor alle nuttige informatie en leuke discussies en waarschijnlijk zal ik jullie de komende tijd lastig gaan vallen met de nodige vragen en/of ervaringen...


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Aan de Ampera

Berichtvr 24 okt 2014, 13:40

Welkom Tulp :wave:

Dat je niet elektrisch hoeft te rijden ... Ik kan zo'n uitspraak niet begrijpen van je baas. Op zich klinkt het vriendelijk, maar ook wat naïef. Uiteindelijk zal je zelf wel metken dat elektrisch gewoon fijner is :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar de lifetime :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Aan de Ampera

Berichtvr 24 okt 2014, 20:06

Ivo schreef:Dat je niet elektrisch hoeft te rijden ... Ik kan zo'n uitspraak niet begrijpen van je baas.


Het buiten de deur opladen geeft wat extra administratie en daar zit niet iedereen op te wachten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Detulp050

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: zo 13 jul 2014, 22:48
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Aan de Ampera

Berichtvr 24 okt 2014, 21:29

Ik ben gelukkig wel van plan elektrisch te rijden, maar mijn voorganger heeft volgens mij meer getankt dan geladen, ieder zijn keuze. Ik kan gelukkig de kosten van laden (via een pas) declareren, dus dat is mijn plan. Alleen thuis laden is voor eigen rekening, daar ik daar geen paal heb. Deze ga ik ook niet aanschaffen voor een lease-auto, want in de komende twee jaar ga ik dat er met mijn kilometergebruik er niet uithalen (10.000 per jaar), daar ik alles mag declareren en de paal voor mijn eigen kosten is...


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Aan de Ampera

Berichtvr 24 okt 2014, 21:40

japio schreef:
Ivo schreef:Dat je niet elektrisch hoeft te rijden ... Ik kan zo'n uitspraak niet begrijpen van je baas.

Het buiten de deur opladen geeft wat extra administratie en daar zit niet iedereen op te wachten.

Het buiten de deur benzine en diesel tanken is wel gemeen goed, waarom dan niet het buiten de deur stroom "tanken"? :wtf:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Aan de Ampera

Berichtvr 24 okt 2014, 22:13

Zelf thuis stroom tanken en declareren bij de baas. Is voor beide goed. Ik snap niet waarom niet.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Aan de Ampera

Berichtza 25 okt 2014, 00:21

Iedere declaratie moet geboekt en overgemaakt worden, als je maandelijks 1000km rijdt en daarbij over die 1000km gemiddeld 4 cent per km bespaart t.o.v. benzine (met publiek opladen lukt dat zelfs al niet meer) dan hou je er minus de kosten voor de administratie maar weinig aan over.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Aan de Ampera

Berichtza 25 okt 2014, 17:47

japio schreef:Iedere declaratie moet geboekt en overgemaakt worden, als je maandelijks 1000km rijdt en daarbij over die 1000km gemiddeld 4 cent per km bespaart t.o.v. benzine (met publiek opladen lukt dat zelfs al niet meer) dan hou je er minus de kosten voor de administratie maar weinig aan over.


Ja, je moet natuurlijk ook niet elke week declareren... Ik doe dat een paar keer per jaar, bij voorkeur i.c.m. andere kosten. Kostenverschil is helaas minimaal, dat is zo :sick:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron