Het is nu wo 15 mei 2024, 04:09


Weer een nieuwe liefhebber erbij

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Gadgetdude

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: do 08 jan 2015, 00:56
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 106827
  • Lifetime: 26
  • Auto: Volt

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 20:39

Alex schreef:The New Motion moet je juist niet nemen, omdat zij extra ransactiekosten rekenen tot maximaal € 7 per maand. De NUONbasis-pas of de ECOTAP-pas hebben ook geen vaste kosten, maar die organisaties rekenen geen administratiekosten.

Ik vind het erg moeilijk met die laadpassen. Meeste websites zijn erg onoverzichtelijk, je kan er niet op terug vinden hoeveel het nou eigenlijk gaat kosten, welke oplaadpunten ze allemaal ondersteunen, en nog meer van dat soort vragen. Bij ECOTAP en Nuon zie ik niet het oplaadpunt naast mijn werk (waar ik het meeste gebruik van wil gaan maken). Bij Nuon komt het oplaadpunt naast mijn huis (EVnetNL) niet eens naar boven. Ik snap er vrij weinig van. Als ik kijk op oplaadpalen.nl zie ik dan wel weer het logo van Nuon erbij staan: http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/58638 (maar weer niet ECOTAP).

Dus mijn voorkeur ging tot nu toe meer uit naar The New Motion door haar duidelijke communicatie en prijzen. Ook omdat ze internationaal laden ondersteunen. Maar misschien is het nog wel de moeite waard om de pas van The New Motion wel aan te vragen en dan alleen maar te gebruiken wanneer Nuon niet geaccepteerd wordt. Zijn er meer mensen die het zo zouden oplossen?
Once again we meet at last.

Voltrijder per 20-01-2015.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 21:09

die onduidelijkheid komt volgens mij omdat men bij die bedrijven met dollar tekens in de ogen denkt in plaats van met het verstand.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 21:18

Alle passen die je kunt gebruiken voor gewone laadpalen, passen op alle openbare laadpalen en de meeste semi-openbare. Dat moet je los zien van de goedbedoelde overzichten van laadpalen die ze op hun site hebben. Mijn ervaring is dat de app van The New Motion de beste is.

Als een laadpaal van EVnet niet op de Nuonsite staat, wil niet zeggen dat hun pas daar niet geldig is. Het zegt alleen iets over de site van Nuon. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om bij The New Motion extra transactiekosten te betalen, maar dat is echt niet nodig. Ik ben in mei 2012 begonnen met de pas van The New Motion. Sinds maart 2012 heb ik een pas van Nuon en die van TNM is sindsdien niet meer uit het dashboardkastje geweest.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 21:51

klopt wel dat pas van bedrijf A duurder is met laden bij sommige andere palen van bedrijf B?

als dat zo is dan zou ik daar mee oppassen

de app van new motion vin dik zelf ook het fijnste omdat deze netjes weergeeft ( of zou moeten ) wat de kosten zijn per paal.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 22:09

Gadgetdude schreef: Maar goed, genoeg tijd om even rustig naar verzekeringen te kijken. Vandaag ga ik nog even naar de ANWB bellen om te vragen naar die actie.


Uit ervaring weet ik dat de ANWB (zit Unigarant achter) verzekering niet te prefereren valt. Ze eisen namelijk een SMC gecertificeerd alarm en dat is een onmogelijkheid op de Volt/Ampera. Maanden bezig geweest, met mails van inbouwstations erbij dat het een onmogelijke eis betrof maar geen sjoegge.

Uiteindelijk ben ik maar terug overgestapt naar de Ohra...
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Gadgetdude

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: do 08 jan 2015, 00:56
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 106827
  • Lifetime: 26
  • Auto: Volt

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 22:53

Vanmiddag gebeld met de ANWB over de kortingsactie omdat er nergens in de premieberekenmodule terug kwam dat de korting er ook bij zat. Na 5 minuten in de wacht gehangen te hebben, omdat de medewerkster nog nooit van die actie had gehoord, kreeg ik te horen dat de korting al automatisch berekend werd. Uiteindelijk zou het ongeveer 91 euro per maand kosten in mijn situatie voor volledig casco (als ik lid was van de ANWB).

NeufegliseThierry schreef:Uit ervaring weet ik dat de ANWB (zit Unigarant achter) verzekering niet te prefereren valt. Ze eisen namelijk een SMC gecertificeerd alarm en dat is een onmogelijkheid op de Volt/Ampera. Maanden bezig geweest, met mails van inbouwstations erbij dat het een onmogelijke eis betrof maar geen sjoegge.

Uiteindelijk ben ik maar terug overgestapt naar de Ohra...


Ah, dat gaat 'm dan niet worden. Ik zat ook te kijken naar de a.s.r., dat werd aangeraden door schoonfamilie die werkt bij een assurantiebedrijf, maar daar stond ook in de premie dat wanneer de auto jonger is dan 60 maanden (check) er een SCM/TNO goedgekeurd alarmsysteem in moet zitten. Anders vervalt de diefstaldekking en dat vind ik toch wel belangrijk. Ik ga dus nog even doorzoeken. Weet je toevallig of het systeem überhaupt een certificering heeft? Anders bel ik morgen even met een dealer of zij het weten. Ik zal ook even kijken naar Ohra, heb jij ook volledig casco?
Once again we meet at last.

Voltrijder per 20-01-2015.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 22:58

ik lees op de site van de ANWB dat de actie alleen geld voor volledige electrisch wagens en de volt/ampera word door hun als een plugin hybride gezien

dus weet je zeker dat je die actie wel gaat krijgen?

volledig casco heeft alleen zin als de auto jonger is dan 3 jaar en hij is bijna 3 jaar oud ...
althans zo adviseren ze meestal wat ik lees.

de ampera volt schrijft ook nog eens sneller af dus weet niet of dat nog zin heeft.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

Gadgetdude

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: do 08 jan 2015, 00:56
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 106827
  • Lifetime: 26
  • Auto: Volt

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 23:03

Dan ben ik gelukkig niet de enige die last heeft van de onduidelijkheid omtrent de laadlocate bij sommige bedrijven. Dan ga ik denk ik maar de laadpas van Nuon aanvragen en voor noodgevallen en internationaal laden zal ik dan The New Motion laadpas in mijn auto hebben liggen. Super bedankt voor het ophelderen omtrent de laadpassen en laadpunten!

Ik heb de app van The New Motion ook gedownload en dat werkt inderdaad erg goed. Ook al een paar locaties als favoriet gemarkeerd die dichtbij familie en vrienden staan. Die ga ik nog vaak gebruiken denk ik. ^^

Nog wel een vraagje. Ik weet een laadpunt bij mij in de buurt waar je ook betaald parkeren hebt. Nu kan ik op het terrein daarachter gewoon gratis parkeren omdat ik daar een slagboomsleutel van heb. Is het legaal om daar te parkeren en de paal te gebruiken als oplaadpunt? Uiteraard zal ik een label aan de kabel doen of ergens een briefje achter de ruit dat ze me kunnen bellen als ze het laadpunt willen gebruiken. Aangezien ik daar toch op locatie werk zo nu en dan, is dat geen probleem.
Once again we meet at last.

Voltrijder per 20-01-2015.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 23:07

koop ook gelijk even een slot zodat je de laadkabel kan vastleggen

niet de eerste keer dat die word gejat!

verschillende manieren mogelijk
vast leggen aan de voorvelg of anders zonder slot met verlengkabel in de kofferbak

etc etc
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

Gadgetdude

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: do 08 jan 2015, 00:56
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 106827
  • Lifetime: 26
  • Auto: Volt

Re: Weer een nieuwe liefhebber erbij

Berichtma 12 jan 2015, 23:10

gl640 schreef:ik lees op de site van de ANWB dat de actie alleen geld voor volledige electrisch wagens en de volt/ampera word door hun als een plugin hybride gezien

dus weet je zeker dat je die actie wel gaat krijgen?

volledig casco heeft alleen zin als de auto jonger is dan 3 jaar en hij is bijna 3 jaar oud ...
althans zo adviseren ze meestal wat ik lees.

de ampera volt schrijft ook nog eens sneller af dus weet niet of dat nog zin heeft.

De medewerkster aan de telefoon zei dat het ook geldt voor de auto's met een range extender. Maar goed, ze was natuurlijk ook al niet op de hoogte van de actie...

Over het verzekeren, ik wil toch eigenlijk wel het eerste jaar volledig casco rondrijden (misschien zelfs wat langer). Dat ook omdat er nog geen krasje op zit zelfs! Daarnaast ben ik, als Smartrijder, niet echt gewend om rond te rijden in wat grotere auto's en weet ik niet hoe mensen reageren in de omgevingen waar ik vaak kom met de auto. Ik wil niet dat ik straks door vandalisme zelf een nieuwe laadkabel moet kopen of iets dergelijks.
Once again we meet at last.

Voltrijder per 20-01-2015.


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten