Het is nu ma 20 mei 2024, 09:42


Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 09:31

Zijn er redenen te bedenken juist voor een Ampera te kiezen i.p.v. de Volt of andersom?? (Ben geen zakelijk rijden, zou hem dan prive kopen)
Officieel is Chevrolet in Nederland niet meer leverbaar, maar voor onderhoud kan ik toch gewoon terecht bij de Opel garage? (Of ieder willekeurige??)
Nu heeft de Volt 3 jaar garantie (Opel 2??), en sommige die nu te koop staan vallen daar nog onder, maar zou de Opel dealer dit, indien van toepassing, dan ook op pakken??
Nu ik me wat meer op dit type auto aan het oriënteren ben, ben ik bang dat ik misschien een verkeerde forumnaam heb gekozen... :lol: :lol:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 10:10

Het belangrijkste is, welke je de mooiste vindt, denk ik. Je kunt inderdaad met elke Volt naar een Opeldealer. De onderhoudstarieven zijn geloof ik gelijk. Op de Volt zit een jaar langer fabrieksgarantie, op de Ampera 10.000 km meer op het accudeel met toebehoren. De Volt heeft een onderhoudsinterval van 15.000 km en de Ampera van 30.000 km. In principe mag elke dealer onderhoud doen (denk ik), maar ik zou gaan voor een wat grotere gecombineerde Opel/Chevroletdealer. Die zal er meer verkocht en in onderhoud hebben dan een kleine dealer (en weet wat de auto nodig heeft) en een combi-dealer weet hoe Opel en Chevrolet met garantie omgaan. Daar zit verschil in.

Voor de kwaliteit van de auto maakt het allemaal niets uit, zo komen door elkaar van dezelfde band. Hooguit kunnen er wat uitrustingsverschillen zijn. Ik zou in elk geval gaan voor een uitvoering met achteruitrijcamera en parkeersensoren.

De Volt was in 2012 iets goedkoper en is in augustus 2013 in de uitverkoop gegaan. Dat kan effect hebben op de tweedehandsprijs.

Groet, Alex
Laatst bijgewerkt door Alex op wo 28 jan 2015, 19:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 13:44

Dat van die onderhouds-interval had ik ook gezien, wel vreemd, want het zijn dus technisch identieke auto's.
Maar bij 35.000 km per jaar moet ik dus wel 2x per jaar met een Volt naar de dealer, weet niet of ze vaste tarieven hanteren? (Zal zou nog even jouw kosten topic door lezen. ;) )


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 14:52

Je kunt het zien als een voordeel. De Volt krijgt méér onderhoud en een beginnend defect wordt eerder opgemerkt. De Ampera mag 60.000 km doen met de motorolie, de Volt 30.000 km.

Overigens hanteren Opel en Chevrolet voor sommige andere klonen ook verschillende onderhoudsintervallen. Denk aan Opel Antara en Chevrolet Captiva. De dealer die ze beiden onderhoudt, snapt het ook niet.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 18:59

Alex schreef:Het belangrijkste is, welke je de mooiste vindt, denk ik. Je kunt inderdaad met elke Volt naar een Opeldealer. De onderhoudstarieven zijn geloof ik gelijk. Op de Volt zit een jaar langer fabrieksgarantie, op de Amoera 10.000 km meer op het accudeel met toebehoren. De Volt heeft een onderhoudsinterval van 15.000 km en de Ampera van 30.000 km. In principe mag elke dealer onderhoud doen (denk ik), maar ik zou gaan voor een wat grotere gecombineerde Opel/Chevroletdealer. Die zal er meer verkocht en in onderhoud hebben dan een kleine dealer (en weet wat de auto nodig heeft) en een combi-dealer weet hoe Opel en Chevrolet met garantie omgaan. Daar zit verschil in.

Voor de kwaliteit van de auto maakt het allemaal niets uit, zo komen door elkaar van dezelfde band. Hooguit kunnen er wat uitrustingsverschillen zijn. Ik zou in elk geval gaan voor een uitvoering met achteruitrijcamera en parkeersensoren.

De Volt was in 2012 iets goedkoper en is in augustus 2013 in de uitverkoop gegaan. Dat kan effect hebben op de tweedehandsprijs.

Groet, Alex
naar ik begrijp moet je wel eerst een opel dealer vinden die het wel doen.
als ze niet Chevrolet ernaast hebben doen ze geloof ik moeilijk .
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 20:13

NeufegliseThierry schreef:Als je naar een exemplaar uit 2012 kijkt en rond de 50.000 km dan is de onderstaande ampera best interessant, luxe aangekleed en toch nog een paar mille voordeliger dan die je op het oog had:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr

Ze hadden er 2 staan, 33-ZDT-9 is net verkocht.
Wel een hele lage prijs bij die kilometer standen...... :roll: Zou het door de kleur komen???
Motorhuis Nijmegen heeft nog een paar staan, maar duidelijk andere prijzen.
Rood, €21.995, 84.010 km.
Cyber Gray, €23.895, 49.774 km.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 20:34

Geloof niet dat het met de kleur te maken heeft. Motorhuis Nijmegen heeft er 1 voor 29.995 staan, al bijna een jaar lang.....

Andere dealers weten hoe lastig het is om een Ampera/Volt te slijten en zetten de auto het liefst zo snel mogelijk weg en hanteren dus duidelijk lagere prijzen.

Zelfs onze 'vrienden' van Jet Cars hebben door dat een Ampera een winkeldochter is: hij exemplaar stond een maandje geleden voor 24.000 te koop, nu 20.4950. Overigens adverteren ze wel met de verkeerde km stand, die is 20.000 hoger. Toch maar liever de dealert ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 20:35

sinds ze de fotos gemaakt hebben en ik neem aan de auto in bezit hebben is er 6 a 7000 km mee gereden.
dus blijkbaar of veel testritjes en geen interesse of zelf nog mee rond gereden.
ze zien dat ze de auto niet makkelijk verkocht krijgen en denk ook dat we dit soort van prijzen steeds meer gaan zien ( onder de 20k ) komende jaar.
de kleur lijkt me toch niet zo het probleem.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 20:40

Nee: heb de auto gezien toen die net op de site stond: ze hebben de 'B' stand uit de boordcomputer op de website gezet in plaats van de echte stand. Ik heb ze daarover zelfs netjes een e-mail gestuurd maar uiteraard passen ze dat daar niet aan.

Google voor de grap maar even Jet Cars en trek een avond uit met het lezen van alle hits, succes!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier

Berichtwo 28 jan 2015, 21:12

Ja, Jet Cars ken ik, die zijn berucht..... Deze staat bij een handelaar hier in de buurt.....
Nu schrikt een hoge km-stand mij niet direct af, de prijs is er wel naar, maar is dus merendeels op benzine mee gereden....
Edit: Als ik dan toch voor een (witte) Ampera zou gaan, dan liever deze bij een officiële dealer. :thumbup:


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast