Zo, inmiddels meer dan een week aan het rijden in de Ampera, en tot nu toe bevalt dat prima.
Elektrische actieradius is nog niet wat ik gehoopt had, maar dat komt dus door de koudere temperaturen...(en dat wist ik al voor ik aan mijn Ampera avontuur begon.) Laat het maar weer snel lente worden.
Maximale tot nu toe was 56.5, op maandag middag 16/02.
Wel vergt de "klimaat regeling" nogal wat gewenning, heb het idee dat ik 'm echt op 21 graden moet zetten en dan voelt het zelfs met een vest aan in de auto niet echt behaaglijk aan... (ben nu wel wat verkouden/grieperig, dat helpt ook niet echt mee.)
In mijn vorige auto kon ik de temperatuur op 19 zetten (met vest) en op automatisch en verder geen omkijken er naar....
Gisterochtend was het niet echt vries koud, 6 graden (en regen) en toch maar 41.5 km.
Dit lag dus aan het hoge vochtigheidsgehalte in de auto, automatische ontwaseming werkt wel goed, maar vreet dus gigantisch veel kWh.....
Vanochtend wat zitten spelen met de klimaat instellingen (op weg naar m'n werk...
)
Actiradius nu 48.9 bij 3 graden, maar resultaat:
Ik had al een deel van
dit (lange) topic doorgelezen, zal maar even een vochtvreter in de auto leggen. (das altijd beter dan de ontwasemings-stroomvreter
)
Straks voor ik naar huis rijd maar eens het voorverwarmen/conditioneren proberen...