Het is nu za 27 apr 2024, 20:12


Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtvr 20 feb 2015, 08:36

Dan helpt een slot ook niet en is 2x knippen voldoende... :D :D (Wel een beetje vuurwerk bij de eerste knip... :lol: )
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal. ;) )


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtvr 20 feb 2015, 08:42

HenryAmpera schreef:Dan helpt een slot ook niet en is 2x knippen voldoende... :D :D (Wel een beetje vuurwerk bij de eerste knip... :lol: )
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal. ;) )

En gaat het alarm af als de stekker uit de auto wordt getrokken? Dat geeft ook aardig wat herrie. 8-)

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Kat9

Sponsor

  • Berichten: 307
  • Geregistreerd: do 22 maart 2012, 23:16
  • Woonplaats: Ochten
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtvr 20 feb 2015, 16:25

HenryAmpera schreef:Zo, ff wat kiekjes van de nieuwe aanwinst. :mrgreen: :mrgreen: (Wellicht bekende plaatjes, er zijn nu eenmaal niet veel smaken Amepa....)
Afbeelding


Welkom. Mooi kenteken. 18XBT3 (Ivo) en 50XBT3 (ikzelf) zijn er zeer tevreden mee.
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtvr 20 feb 2015, 17:11

Poul schreef:
HenryAmpera schreef:Dan helpt een slot ook niet en is 2x knippen voldoende... :D :D (Wel een beetje vuurwerk bij de eerste knip... :lol: )
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal. ;) )

En gaat het alarm af als de stekker uit de auto wordt getrokken? Dat geeft ook aardig wat herrie. 8-)

Groeten,
Poul

ik heb het alarm uit gezet

heeft ook niet zoveel zin toen ik het had aanstaan kon de dief al aan de andere kant van de wereld zijn voordat hij begon met toeteren.
eigenlijk zou die bij het lostrekken gelijk af moeten gaan maar bij mij duurt dat minuten voordat er wat gebeurd.
weinig zinvol.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 21 feb 2015, 01:19

Het alarm op de laadkabel werkt prima bij iets te nieuwsgierige passanten die met de vingers kijken en tegen jongetjes die de stekker voor de lol uit de auto halen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 21 feb 2015, 11:28

Zo, inmiddels meer dan een week aan het rijden in de Ampera, en tot nu toe bevalt dat prima. :D
Elektrische actieradius is nog niet wat ik gehoopt had, maar dat komt dus door de koudere temperaturen...(en dat wist ik al voor ik aan mijn Ampera avontuur begon.) Laat het maar weer snel lente worden.
Maximale tot nu toe was 56.5, op maandag middag 16/02.
Wel vergt de "klimaat regeling" nogal wat gewenning, heb het idee dat ik 'm echt op 21 graden moet zetten en dan voelt het zelfs met een vest aan in de auto niet echt behaaglijk aan... (ben nu wel wat verkouden/grieperig, dat helpt ook niet echt mee.)
In mijn vorige auto kon ik de temperatuur op 19 zetten (met vest) en op automatisch en verder geen omkijken er naar....
Gisterochtend was het niet echt vries koud, 6 graden (en regen) en toch maar 41.5 km.
Dit lag dus aan het hoge vochtigheidsgehalte in de auto, automatische ontwaseming werkt wel goed, maar vreet dus gigantisch veel kWh..... :evil:
Vanochtend wat zitten spelen met de klimaat instellingen (op weg naar m'n werk... :cry: )
Actiradius nu 48.9 bij 3 graden, maar resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik had al een deel van dit (lange) topic doorgelezen, zal maar even een vochtvreter in de auto leggen. (das altijd beter dan de ontwasemings-stroomvreter :mrgreen: :silent: )
Straks voor ik naar huis rijd maar eens het voorverwarmen/conditioneren proberen... :ugeek:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 21 feb 2015, 12:07

Voorverwarmen scheelt echt een hoop. Niet alleen kilometers, maar levert ook een warmere auto op. Tja, in mijn vorige auto's stond de airco nooit hoger dan 18/19, nu niet lager dan 22,5, met jas aan. :shock: een vochtvreter heb ik nog nooit nodig gehad, wel de ontwaseming harder aan zodra er meer mensen on de auto zitten.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 21 feb 2015, 12:13

De vochtvreter wordt het niet, het beste kun je in deze situatie een stuk op benzine rijden. Het klimaat van de auto is niet aan EV aangepast en dat kun je met prutsen en klooien ook niet oplossen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 21 feb 2015, 12:17

Vanochtend stond ie wel aan de laadpaal, maar de zender heeft geen 250 meter bereik vrees ik.... Anders had ik wel voorverwarmd.... :mrgreen:
Heb overigens net bij Heuts zo'n ontvochtiger gekocht. ;)
Heb verder nooit een jas aan in de auto, alleen afgelopen woensdag, toen vroor het sochtends.
Mijn collega zei, probeer eens te rijden zonder verwarming, kijken of je dan verder komt, elektrisch.......
Na 20 km blauwbekken in de auto en een totale actieradius van nog steeds maar 44 km, heb ik het experiment beëindigd. :thumbdown:
"Kachel" weer aan en (op een parkeerplaats) jas weer uit. :ugeek:


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje

Berichtza 21 feb 2015, 12:21

japio schreef:De vochtvreter wordt het niet, het beste kun je in deze situatie een stuk op benzine rijden. Het klimaat van de auto is niet aan EV aangepast en dat kun je met prutsen en klooien ook niet oplossen.

Volgens mij had ik daar juist andere dingen over gelezen.. :?
Had overigens na +/- 10 km nog 15 km op benzine gereden, en daarna weer terug op EV mode, maar het eind resultaat is er niet naar.... :(


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast