Het is nu vr 29 maart 2024, 07:55


Nieuwe trotse eigenaar van een Ampera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Mattvhou

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: ma 19 jan 2015, 13:12
  • km-stand: 44500
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Nieuwe trotse eigenaar van een Ampera

Berichtma 26 jan 2015, 23:52

Hallo iedereen

Sinds een klein half jaar heb ik de beslissing genomen om zelfstandig te worden.
Mijn vorige wagen (Lexus IS220d) was niet zo interessant gezien de uitstoot en het feit dat ik deze privé was aan het afbetalen. Op zoek naar een nieuwe wagen dus !
In de vrije tijd ben ik dan ook nog eens autojournalist en rij maandelijks dus met wat verschillende auto's rond.
Omdat je al met zoveel gereden hebt, wordt een keuze maken voor jezelf er natuurlijk niet makkelijker op...
Ook was deze zoektocht niet makkelijk want deze moest aan vele criteria voldoen:
- Ik kwam van een wagen met alle toeters en bellen en wou hier niet op inboeten bij de verandering naar een andere.
- Uiteraard is een leuk design ook meer dan belangrijk !
- Lexus heeft een Mark Levinson Surround systeem dat ONGELOFELIJK goed klinkt, dus ook dat moest weer top zijn.
- Fiscaal zo voordelig mogelijk natuurlijk, want een beginnend zelfstandige heeft al kosten genoeg...
Mijn zaak is op enkele 100en meters van mijn woonplaats. Het perfecte profiel voor het rijden van een elektrische wagen dus! Het enige wat ik niet zag zitten is het beperkt zijn in rijbereik, want ik werk ook nog veel op verplaatsing, met soms lange afstanden...
Al bij al kwam het dan neer op kiezen tussen een Ampera of een BMW i3.
De nieuwprijs van beide wagens is ook iets wat niet te veroorloven is op dit ogenblik dus was het even zoeken wat de tweedehandsmarkt kan bieden.
Uiteindelijk is het dan een Opel Ampera geworden van 2 jaar oud met slechts 44.000 km op de teller. Een echt koopje leek me zo !
Vandaag ben ik de wagen gaan ophalen en heb ik er de eerste kilometers mee gereden. Hij heeft me echt verbaasd met de rust, stilte, comfort en luxe die de wagen uitstraalt. Een zalig gevoel !
Ik hoop vele leuke onbezorgde kilometers te kunnen doen in de komende 4 jaar met deze Ampera.
Hopelijk steek ik ook veel op van alle leuke tips en ervaring die jullie hier allemaal al gedeeld hebben!


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe trotse eigenaar van een Ampera

Berichtdi 27 jan 2015, 18:14

veel geluk met de auto
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe trotse eigenaar van een Ampera

Berichtdo 05 feb 2015, 17:59

Welkom!!! :wave:
Ik mag de mijne volgende week donderdag op halen. (Nog een langen week voor de boeg.... :mrgreen: )



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron