Het is nu vr 19 apr 2024, 23:24


zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Zwander

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: ma 23 maart 2015, 01:12
  • km-stand: 133000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Berichtma 23 maart 2015, 02:48

Beste mede Ampera Volt liefhebbers/eigenaren

Ik zal me even voorstellen, ik ben Sander, woonachtig in het Zuiden des lands.
Ik ben al erg lang een liefhebber van elektrische auto's, vandaar dat ik zo'n 2 jaar geleden besloot een Renault Fluence te kopen, gezien het feit ik nooit grote afstanden afleg en wanneer die 1 of 2x per jaar plaatsvinden dit gemakkelijk is op te lossen.
vakanties gaan bij mij meestal met het vliegtuig en mijn woon werk afstand is totaal 58 km

Toch bleek het toch af en toe wat tegen te vallen wanneer ik met samengeknepen tenen ooit net de eindstreep haalde.
Het laatste half jaar was ik daarom aan het kijken naar een alternatief en dan het liefst iets elektrisch wat toch zeer bruikbaar blijft.
Ik vind de Ampera technisch slim in elkaar zitten en deze stond wel bovenaan mijn lijstje.
Wat ik jammer vind is dat de lader geen 3 fase kan maar met 3,7 KW niet zo snel gaat, dit maakt het laden bij bijv. een supermarkt minder interessant.

Nu de Ampera's uit de lease komen en de prijzen zakken heb ik nu dan de knoop doorgehakt.
De kleur zwart vind ik erg mooi en deze is het dan ook geworden.
wel met de nodige km's op de teller maar met het nodige getest te hebben en er nog zo'n 45000 resterend tot de accugarantie is het een zeer fraaie aankoop. (heb begrepen dat GM een accu garantie tot 160K heeft)

de woonwerk actieradius van 58 km wordt met dit koude weer mooi gehaald, 3 tot 5 km heb ik over (heb op het werk geen oplaadmogelijkheid)
Ik heb nog wel enkele vraagjes, maar zal eerst even het forum grondig doorspitten want ze zullen vast al gesteld zijn.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Berichtma 23 maart 2015, 09:50

Welkom en veel plezier toegewenst met je auto!

Tip: maak een MyOpel account aan, dan kun je het digitale serviceboekje inzien en weet je wat er in het verleden al versleuteld is aan je auto.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Berichtma 23 maart 2015, 15:15

Welkom hier Sander, nog een particuliere Ampera eigenaar. :thumbup:

De mijne ook ex-lease als particulier gekocht, heb nog 74.000 km garantie op de accu/elektrische aandrijving.
Vond het wel een beetje een gok, maar tot op heden nog geen spijt gehad van de keuze.
Snel laden is niet direct iets dat ik mis, range extender voldoet wat dat betreft prima. (Maar ik houd dan ook €136 per maand aan wegenbelasting over t.o.v. m'n vorige auto, das toch bijna 3 x een volle tank. ;) )
Is je gehele woon werk afstand nu 58 (dus 2x 29)? Dan is laden bij je werkgever toch ook niet direct noodzakelijk?


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Berichtma 23 maart 2015, 17:18

zullen steeds meer prive eigenaren gaan zien verschijnen...
met de reputatie van de kwaliteit en consumenten bescherming beloofd dat nog wat

welkom alvast
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Berichtma 23 maart 2015, 17:54

Welkom op dit prachtige forum, Sander.

Bedankt voor je uitgebreide introductie. Dat stelt men hier op prijs :thumbup: :wave:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Zwander

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: ma 23 maart 2015, 01:12
  • km-stand: 133000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: zeer enthousiaste nieuwe eigenaar

Berichtdi 31 maart 2015, 08:48

Ik heb de tip opgevolgd om een MyOpel account te creeeren, heb eht kenteken toegevoegd en zie nu de gehele historie.
goede tip, .. ik zie dat de radiator een keer is vervangen, misschien heeft de auto een keer een aanrijding gehad of is er een keer een probleem geweest met het koelingsysteem.
De auto is goed uitgebalanceerd en rijdt prima zonder trillingen in een rechte lijn, ik maak me er daarom niet zo druk om.

Henry, laden is inderdaad niet direct noodzakelijk, alleen wanneer ik in mijn pauze op het werk naar de bakker of super gaat dan haalt hij het niet meer, en ik wil er een beetje een sport van maken zoveel mogelijk elektrisch te rijden.
Het blijft allemaal een gok, het is toch een hoop geld maar zonder geluk vaart niemand wel.

Ik blijf rondneuzen op het forum, er staan een hoop goede tips in.
bedankt.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron