Het is nu vr 29 maart 2024, 07:59


Toyota Ampera?

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

stan12345

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: ma 16 maart 2015, 19:10
  • km-stand: 29000
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Toyota Ampera?

Berichtma 06 apr 2015, 12:37

Hallo Ampera rijders,

De Ampera was tot nu toe een echte leasebak. Door eerder op dit forum genoemde redenen komen nu ook de particuliere rijders aan de beurt.
Ook ik heb sinds een 3 weken particulier een Opel Ampera gekocht bij de Opel dealer.
Mijn vorige auto was een Prius. Ik vond dat een leuk EV-rijden start, maar was toe aan een volgende stap.

Ik ben erg enthousiast over de rijervaring van deze auto. Mijn woon-werk afstand is 20 km dus kan ik veel elektrische kilometers maken.
De Ampera is veel luxer uitgerust dan de Prius en heeft een veel beter uiterlijk en imago.
De stilte en prestaties van de elektromotor is voor mij een openbaring.

Na 2 weken had ik problemen met de thuislaadkabel en bleek ik na bezoek van de wasstraat vocht in een achterlichtunit te hebben. De Opel-garage in Tiel is gelukkig goed in zijn garantieservice (1jaar occasions garantie). Beide euvels zijn daardoor snel opgelost.

Na het doorspitten van dit forum ben ik me echter toch wel meer zorgen gaan maken over deze auto.
Lees heel veel storingen, terugkomende reparaties en andere ongemakken.
Natuurlijk voor lease rijders geen probleem, maar als al deze garagebezoeken zelf uit eigen zak betaald moeten worden..........

Ik weet het Toyota is het merk zonder al te veel problemen, maar wil zeker niet terug. :crazy:

Hoop dat mijn zorgen niet terecht zijn en deze gebaseerd zijn op een concentratie aan storingsmeldingen op dit forum.

Voor nu totaal geen spijt.
De toekomst gaat het uitwijzen en zal ik delen in dit forum.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Toyota Ampera?

Berichtma 06 apr 2015, 21:52

is je auto al buiten de standaard garantie? anders kan je nog verlengde garantie aanvragen!

verder zou ik zoveel dingen die je opvallen melden bij de garage! je hebt ook nog kopers bescherming waarbij hun alles moeten verhelpen.
dus wacht niet nog 1 week en er dan achter komen dat je net 1 week te laat bent

ook nog voordeel je bent nu consument en dat geeft meer bescherming dan een zakelijk rijder.

ik deel je zorgen wel trouwens!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Toyota Ampera?

Berichtma 06 apr 2015, 21:57

Hoi, Welkom!

Vergeet niet dat deze auto door de specifiek voor hen voordelige regelingen veel gekocht is door zelfstandige ondernemers die ook zelf opdraaien voor de kosten aan de auto. Alleen is tot nu toe het meeste binnen de garantie gebleven.

En het is altijd lastig om op basis van klachten op een forum de betrouwbaarheid in te schatten. "Geen bericht is goed bericht" geldt dat geval. Wel is het zo dat bij een nieuw concept er heel veel ontdekt en gewaardeerd moet worden. De ongemakken die te maken hebben met de ontwerpuitgangspunten los je niet op. Daarvoor moet je de auto opnieuw ontwerpen.

Veel plezier met je Ampera!

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Toyota Ampera?

Berichtma 06 apr 2015, 23:04

niet mee eens alex
er is ook een grote groep lease rijders.
denk zelfs groter. ( geen feiten waar ik dat op baseer maar vermoeden )

dan is ontwerpuitgangspunten geen reden om zaken als een radio module die niet werkt als volume niet aan staat en zo nog van dat soort van zaken een reden om een auto opnieuw te ontwerpen maar gebruikers snel en gratis updates te geven van software als ze die al maken heet dat.

als je als niet forumlid bij verschillende garages te horen krijgt dat ze de telling kwijt zijn geraakt hoe vaak ze al bak lagers hebben vervangen lijkt me dat dit ook een goed beeld vormt.
heb zelf om die reden verschillende garage gebeld en overal was de standaard opmerking OW ja dat baklager , ja hebben we al verschillende vervangen soms zelfs meerdere malen.

is duidelijk dat dit geen sporadisch probleem is.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

stan12345

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: ma 16 maart 2015, 19:10
  • km-stand: 29000
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Toyota Ampera?

Berichtdi 07 apr 2015, 00:02

GL640 verlengde garantie?
Kan je daar meer over vertellen?


Offline

stan12345

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: ma 16 maart 2015, 19:10
  • km-stand: 29000
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Toyota Ampera?

Berichtdi 07 apr 2015, 00:25

Inmiddels wat meer hierover gelezen. Helaas mijn auto is 2 jr en 4 maanden. Anders had ik het zeker overwogen.
Misschien toch nog even informeren bij de dealer?


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Toyota Ampera?

Berichtdi 07 apr 2015, 02:16

Los van de verlengde garantie: de bulk van de echt vervelende problemen (en die ook serieus knaken kosten) houden verband met het elektrische systeem. Daar zit een garantie op van 8 jaar of 160.000 km. Kijk maar in je instructieboekje, daar staat het uitgelegd.

Ik heb voordat ik de Ampera kocht uitgebreid georiënteerd en was goed op de hoogte van de problemen met deze auto. Je ziet dat -los van de fiscale kwesties- in mijn optiek ook terug in de scherpe 2e hands prijzen. Heb me destijds ook goed georiënteerd toen ik een Espace IV kocht. Als je weet waar je rekening mee moet houden valt het best wel mee (Espace destijds bewust MET garantie gekocht en dat scheelde me bijna 6.000 euro aan reparatiekosten).

Terug naar waar je angst inzat: die is dus grotendeels ongegrond, tenminste daar waar het gaat om de zaken die onder de garantie vallen. Nu ga ik ik er wel vanuit dat je geen exemplaar met 150.00 km gekocht hebt want dan is het natuurlijk zo over met de garantie ;-)

<edit: dat valt mee, zie dat je auto er pas 29.000 km op heeft zitten. then again: dan moet je er nog wel wat kinderziekten uitrijden :-) >
Laatst bijgewerkt door NeufegliseThierry op di 07 apr 2015, 07:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Toyota Ampera?

Berichtdi 07 apr 2015, 06:56

Bovendien heeft niet elke Ampera elk probleem :D . Gelukkig niet, anders zou er geen een meer op de weg te zien zijn. :lol:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Toyota Ampera?

Berichtdi 07 apr 2015, 12:39

Welkom!

Ook ik heb een Ampera gekocht als particulier, en ook bij een dealer.
Ik neem aan dat je sowieso nog een jaar Opel garantie hebt? (ik wel tenminste. EDIT: :silent: Ja, staat in je eerste bericht.)
Dit staat weer los van de 8 jaar/160.000 km garantie.
Gezien jouw km-stand en afstand woon-werk redt jij het wel met die 8 jaar garantie. :thumbup:
Het is ook maar wat je ziet als ongemakken?
Muziek op de HDD werkt niet prettig (alles alfabetisch), via de Ipod werkt beter, maar de menustructuur is k*t. Een van de ongemakken, waar ik verder wel mee kan leven, ideaal is het in ieder geval niet....


Offline

stan12345

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: ma 16 maart 2015, 19:10
  • km-stand: 29000
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Toyota Ampera?

Berichtdi 07 apr 2015, 16:54

Net toch even contact gezocht met de dealer over verlengde garantie. De auto moet aan twee voorwaarden voldoen:
- Niet ouder dan 24 maanden.
- Niet meer dan 40.000 km op de teller.
Helaas is mijn auto 28 maanden en voldoet dus niet aan de criteria.
Blijft over 1 jaar Opel occasiongarantie en de 8jaar\160.000 km.

Ook goed. Niet meer doemdenken en lekker genieten van de geneugten van de Ampera. 8-)



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron