Het is nu vr 29 maart 2024, 07:33


Even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RaySan

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: di 07 apr 2015, 18:21
  • km-stand: 46100
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Even voorstellen

Berichtzo 03 mei 2015, 16:28

Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen.
RaySan is mijn Login naam en ik ben op zoek naar een elektrische auto.
Ik rij gemiddeld 25.000 km per jaar. dagelijks woon werk verkeer is 110 km en vraag me dan ook af of de Ampera /volt een voordelige auto voor mij is.

Ik ben op moment op zoek op de tweedehands markt,
Voor mij zou een Nissan Leaf voldoende zijn kwa ruimte echter heeft de nissan niet het bereik wat ik soms nodig heb aangezien de familie meer dan 153 km weg woont. En vrouw lief het tussentijds opladen niet ziet zitten.

Echter zijn de prijzen voor een redelijk Ampera / Volt met een leuke KM stand voor een particulier nog net even te hoog voor mijn budget. ook omdat mogelijk de wegenbelasting volgend jaar ook voor deze auto's gaat mee tellen?

Op dit moment rij ik met veel plezier en Toyota Prius en probeer daar zo optimaal mogelijk mee te rijden. Echter met 164.000 op de teller wordt het tijd voor een andere auto.
Ik zal jullie op de voet gaan volgen en mogelijk bestoken met vele vragen :mrgreen:

gr, Raymond


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Even voorstellen

Berichtzo 03 mei 2015, 20:05

Hoi, welkom.

Ik begrijp dat vrouwlief geen zin heeft in tussendoor opladen? Gaat ze ook nooit tussendoor tanken? Waarom niet eens een dagje een Leaf proberen en ook het tanken bij Fastned eens doen?

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen

Berichtzo 03 mei 2015, 20:08

Beste RaySan, welkom.

Vraagje: als je nog geen Ampera hebt waarom dan wel aangegeven + km stand van 67.000 & lifetime van 0? Je hoeft dit niet in te vullen maar wel gedaan.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen

Berichtzo 03 mei 2015, 21:42

elke rit naar de familie 20 min langer maken om deze te halen lijkt me nou ook niet echt geweldig.

tenzij je bij de familie kan laden en de snellader alleen hoeft te gebruiken om net die paar km extra te halen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtma 04 mei 2015, 08:18

Hallo Raymond,

Welkom!!
Of de Ampera/Volt een voordelige auto is hangt van verschillende dingen af.
Kan/mag je op je werk opladen bijvoorbeeld.
Mijn werkgever doet op dit moment moeilijk daar over, met als gevolg dat ik 's ochtend elektrisch rijdt en 's middags op benzine terug.
Niet dat mij dat erg veel uitmaakt, blijft voor mij dan nog voordeliger in verhouding tot mijn vorige auto (BMW 320 diesel)
Ik rijd zelf per jaar 30 tot 35.000 km / jaar (122 km per dag woon-werk) en sinds begin februari in een Ampera.
Tot nu toe 8000 km gereden en 189 ltr benzine verbruikt. :)
Verder telt de rijstijl ook erg mee, maar als je met je Prius al zo optimaal mogelijk probeert te rijden, dan ben je niet iemand die met 140 op de linkerbaan doorjakkert, vermoed ik zo... ;)
Er zijn hier overigens meerdere mensen die van een Prius overgestapt zijn naar een Ampera/Volt, die kunnen vast een beter kosten plaatje vergelijk geven. :thumbup:


Offline

RaySan

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: di 07 apr 2015, 18:21
  • km-stand: 46100
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Even voorstellen Update

Berichtza 27 jun 2015, 18:40

Hallo Allemaal.
Dank jullie voor het warme welkom.
En ja het is gebeurd !!
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een mooie witte Ampera.
En het rijd heerlijk! Dwars door de weilanden heerlijk (volgens het navigatie systeem :o )
Dus hard op zoek naar een update van Mijn Navi.
Ik heb nu in mijn info venster staan Software versie 1153, en Versie kaartgegevens V20.11.02. ! (please Help :wtf: )
En ik heb de auto aangemeld bij MYOPEL waar ik er achter kwam dat mijn auto in aanmerking komt voor een terug roep moment? Dus ik hoop volgende week van Moterhuis Leiden te horen wat er precies aan de hand is?
Verder lekker de handleiding door nemen :lol:
Tot zo ver ik hou jullie op de hoogte.
gr,


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen

Berichtza 27 jun 2015, 23:22

Wat betreft de navigatie, lees het speciale topic hierover maar eens door. Dan kom je wat beter beslagen ten ijs bij de dealer. En dan heb je je al even kunnen voorbereiden op de mededeling dat een update van de kaart (versie 2013) je een slordige EUR 250 gaat kosten.
Een TomTom is goedkoper en actueler.

Maar toch wens ik je veel rijplezier toe.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Even voorstellen Update

Berichtzo 28 jun 2015, 00:00

RaySan schreef:En ik heb de auto aangemeld bij MYOPEL waar ik er achter kwam dat mijn auto in aanmerking komt voor een terug roep moment? Dus ik hoop volgende week van Moterhuis Leiden te horen wat er precies aan de hand is?

Kijk eens op viewtopic.php?f=2&t=1015&start=40 en beslis dan of je echt interesse in deze update hebt!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron