Het is nu vr 19 apr 2024, 13:38


Een Rooie

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

DanielS

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: vr 08 mei 2015, 16:25
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Een Rooie

Berichtza 09 mei 2015, 15:59

hahaha.... eerste post ging inderdaad wat dubbel....

Tja... die benzine slurper gaat eruit, maar we gaan hem wel missen. Het gemak waarmee je iedere auto eruit trekt bij een stoplicht.... :twisted: maar wat wil je met ruim 300 pk op de achterbanden.... aan de andere kant... het zure gezicht wanneer er weer 80 liter peut in moet en met benzine @ 1,65 de liter... is de lol eraf.

Wat betreft het laden zitten mijn vrouw en ik met een "thuis" situatie dat de lader op de oprit moet en de lader vol in "weer & wind" komt te staan. Dus de goedkopere schakelbare laders vallen dan af als ik de beschijving lees. Alleen om dan gelijk een nieuwe Lolo te kopen.... we hebben net een heleboel geld naar de (st)(d)ealership gebracht....

Op kantoor kan ik waarschijnlijk wel een stopcontact vinden die ik mag "lenen" en dan is de auto weer vol genoeg voor de weg terug.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Een Rooie

Berichtza 09 mei 2015, 16:28

DanielS schreef:Tja... die benzine slurper gaat eruit, maar we gaan hem wel missen. Het gemak waarmee je iedere auto eruit trekt bij een stoplicht.... :twisted:

Zet de Ampera maar eens in sport stand en trek dan op bij het stop licht. Vast veel leuker dan voorheen :mrgreen:

DanielS schreef:Wat betreft het laden zitten mijn vrouw en ik met een "thuis" situatie dat de lader op de oprit moet en de lader vol in "weer & wind" komt te staan.

Zie viewtopic.php?f=17&t=949&p=7745& & viewtopic.php?f=17&t=310
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

DanielS

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: vr 08 mei 2015, 16:25
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Een Rooie

Berichtza 09 mei 2015, 17:29

Thanks voor de aangedragen oplossingen... zeker knap werk wat sommigen ervan gemaakt hebben. Alleen gaat die vlieger niet op... ik heb even een plaatje toegevoegd (zover ik dat kan)...

Afbeelding

1. is de locatie van waar de paal moet komen. Als de auto er niet staat, dan staat hij echt vol in de wind, regen, sneeuw, zon.
De pijl is waar de meterkast is. Daar zal ik een aparte groep moeten aanmaken met een eigen aardlek schakelaar ook komt daar het internet binnen dus kan ik gelijk de paal via Ethernet (Cat6) vasthangen aan het netwerk.

Er blijft dan weinig keuze over qwa laders? tenminste... die ik snel kon vinden...


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Een Rooie

Berichtza 09 mei 2015, 23:49

DanielS schreef:Thanks voor de aangedragen oplossingen... zeker knap werk wat sommigen ervan gemaakt hebben. Alleen gaat die vlieger niet op... ik heb even een plaatje toegevoegd (zover ik dat kan)..

'k Zie het probleem nog niet. De SPX Voltec is spatwaterdicht. En als je wilt kan je er een constructie om heen bouwen. Bijv een waterdichte kast. En waarvoor wil je een ethernet kabel aansluiten?
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

DanielS

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: vr 08 mei 2015, 16:25
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Een Rooie

Berichtzo 10 mei 2015, 00:57

Tja... spat waterdicht... dan denk ik altijd van 3 druppels water kan hij hebben.. :angel: . maar een herfst storm met wind en regen... niet zo... :(

Het muurtje waar de paal moet komen is ongeveer 30 cm hoog. Niet echt een ideale hoogte voor een laadpaal. Vandaar dat ik daar ook een paal wil plaatsen. Dat betekend dat de paal echt vol in de wind, regen komt en dan is spatwaterdicht denk ik niet goed genoeg... een constructie bouwen er omheen.... ik vraag me dan af of ik niet het geld beter kan besteden aan een waterdichte paal vanaf de fabriek, dan krijg je ook garantie op dat ding enzo... :?

De ethernet kabel is weer iets als de zonnepanelen die op het dak liggen... je wilt het bijhouden en zien wat het verbruik is. Ook handig met door factureren naar de zaak toe. (mijn vrouw is namelijk zelfstandige)


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Een Rooie

Berichtzo 10 mei 2015, 03:02

Waarom plaats je de apparatuur niet gewoon binnen in je meter kast? Dus helemaal geen paal buiten? Dan werk je met een vaste oplaad kabel die door jouw muur naar buiten gaat. Heb je buiten niets meer dan een kabel die je kan beschermen tegen de elementen.

De oplaad installatie zit op een aparte groep dus als je in de meterkast je stroom verbruik bij houdt met een gecertificeerde meter hoef je deze informatie niet met een ethernet kabel op te halen. Maakt je installatie een stuk eenvoudiger en goedkoper. Zie viewtopic.php?f=17&t=221
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Een Rooie

Berichtzo 10 mei 2015, 08:20

DanielS schreef:Tja... spat waterdicht... dan denk ik altijd van 3 druppels water kan hij hebben.. :angel: . maar een herfst storm met wind en regen... niet zo... :(


Ik dacht zelf ook dat ik een overkapping nodig had voor de SPX Voltec maar deze heeft inmiddels alle geselingen van de natuur goed doorstaan (onbeschermd op voorgevel huis, Noord-Oost richting).

Er is voor zover ik het goed bekeken heb slechts 1 wat zwakkere plek in de constructie en ik had me voorgenomen daar wat kit op te smeren maar net als de overkapping is het daar niet van gekomen.

Ik zou de wandlader gewoon op de gevel plaatsen nabij de meterkast. Dan is de aansluiting zo geregeld en het snoer kan probleemloos onder je voorbumper gemanoeuvreerd worden of gewoon over de motorkap heen (zo snel krast dat nu ook weer niet).

En voor de slimmerikken onder ons: nee, je hoeft niet te struikelen over het snoer op weg naar de voordeur ;-) Ikzelf heb de lader aan de gevel, vervolgens gaat het snoer omhoog richting balkon om dan weer te dalen (dan kunnen voetgangers op de stoep probleemloos passeren). Eigenlijk mag dat zo helemaal niet maar de wijkagent vond het een prachtoplossing.

Ik zou de wandlader op circa 1,50 meter hoogte plaatsen, via een haak het snoer op de muur begeleiden naar +- 2,2 meter hoogte, dan kun je als die de auto in gaat gewoon nog onder door lopen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Een Rooie

Berichtzo 10 mei 2015, 09:16

Heel verhelderend, die foto.
Voordat ik de suggesties van anderen had gelezen, had ik ook al aan de oplossing gedacht om de lader aan de gevel te hangen. Dan hangt die ook meer in de luwte. Dat scheelt een hoop graafwerk en toch weer heel wat meters kabel. Als je daarnaast de auto achteruit inparkeert, dan heb je ook nauwelijks meer kabels die in de weg liggen. Veel gemakkelijker bovendien om de auto op de lader aan te sluiten.
Daarnaast is het achteruit inparkeren veiliger als je weer weggaat: je ziet de wandelaars en de op het voetpad fietsende (kleine) kinderen veel eerder. :thumbup:

Sterkte met de beslissingen.

Groeten,
Poul

PS: achteruit inparkeren is ook handiger bij het uitladen van de boodschappen :mrgreen: .
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

DanielS

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: vr 08 mei 2015, 16:25
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Een Rooie

Berichtma 11 mei 2015, 13:06

Tja... de locatie blijft een lastige keuze.... Vrouw lief wil liever niet over de kabel heen stappen wat zou betekenen dat plek 1 handiger is. Aan de andere kant, achteruit inparkeren en dan de "extra" kabel onder de auto is ook makkelijk...... argh... toch nog maar een nachtje over slapen!

Inmiddels wel een 2de hands Lolo aangeschaft... die gaan we morgen avond ophalen. Dan kunnen we beginnen met de meterkast verbouwen.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Een Rooie

Berichtma 11 mei 2015, 21:16

HenryAmpera schreef::) :thumbup:
Afbeelding

dacht even wat ziet die er vreemd uit

tot ik ontdekte : mis dan toch die front spoiler
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron