Switch to full style
Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Voorstellen

za 27 jun 2015, 18:43

Hallo allemaal,

Na al een aantal dagen mee te lezen en rond te snuffelen hier zal ik mij nu even voorstellen.

Mijn naam is Damir, 22 jaar, ik kom uit Lelystad en heb gister (26 juni) een Witte Opel Ampera gekocht.

Ik heb hem nu een dag en ben er super blij mee! Is weer eens wat anders dan roestbakken die ik de afgelopen jaren heb gereden.

Voor foto's zal ik even kijken hoe ik die moet toevoegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Voorstellen

za 27 jun 2015, 23:27

Welkom Damir. Geniet van het speciale gevoel dat electrisch rijden geeft. Op dit forum staat een schat aan informatie als je tegen iets aan loopt waar de handleiding geen oplossing voor heeft ( en soms wat gezond verstand ook niet).

Groeten,
Poul

Re: Voorstellen

zo 28 jun 2015, 08:26

Welkom Damir, geniet van je aankoop!

Let alleen wel even op het volgende: je hebt nog tot 160.000 km garantie op de 'componenten van de elektrische aandrijflijn', daaronder vallen o.a. de elektrische motor + accu. Als je op een bepaald moment het gevoel hebt dat er iets niet helemaal in de haak is dan niet wachten tot je boven de 160.000 km zit.

Ook handig om gebruik te maken van MyOpel, dan kun je zien of er nog terugroepacties/actualisaties op je auto van toepassing zijn.

Re: Voorstellen

zo 28 jun 2015, 11:20

Bedankt voor de Tips!

Re: Voorstellen

zo 28 jun 2015, 14:40

Welkom!!!

Ben wel benieuwd naar de Lifetime. (Gezien de km stand.)

Re: Voorstellen

di 30 jun 2015, 17:38

HenryAmpera schreef:Welkom!!!

Ben wel benieuwd naar de Lifetime. (Gezien de km stand.)


Ik neem aan dat dit de levensduur is die hij aangeeft als ik hem uit zet? In dat geval 6,9/100km

Re: Voorstellen

wo 01 jul 2015, 07:25

WOW: bijna niet te geloven, dan heeft de stekker er nog (bijna) nooit ingehangen...

Lifetime is overigens gewoon af te lezen in het menu waarop je het energieverbruik bij kunt houden, is dan continue in beeld.

Re: Voorstellen

wo 01 jul 2015, 09:35

ddreus schreef:
HenryAmpera schreef:Welkom!!!

Ben wel benieuwd naar de Lifetime. (Gezien de km stand.)


Ik neem aan dat dit de levensduur is die hij aangeeft als ik hem uit zet? In dat geval 6,9/100km


:shock:

Dat kan alleen maar beter, succes :mrgreen:

Re: Voorstellen

wo 01 jul 2015, 16:24

141k in 35 maanden is 4000 per maand. Simpel gerekend 200km per werkdag, vakanties niet meegerekend... Als die dan alleen snachts aan de stekker hing zou het wel kunnen, lijkt me.

EDIT: :silent: :silent: :silent: rekenfoutje... 6,9 = 1 op 14,5...
Als ik op benzine rijdt (rustige rijstijl) haal ik met gemak 1 op 17/18....
Vandaag ritje gehad van 435 km waarvan 363 km op benzine (20,5 ltr) 4,7ltr/100km rit totaal... Met airco op 23 graden ECO

Re: Voorstellen

wo 01 jul 2015, 18:30

Ik denk dat mijn accu het drukker heeft gehad. :silent:
Plaats een reactie