Het is nu vr 29 maart 2024, 06:39


Voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

ddreus

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: wo 24 jun 2015, 18:37
  • km-stand: 142200
  • Lifetime: 69
  • Auto: Ampera

Re: Voorstellen

Berichtwo 01 jul 2015, 18:45

NeufegliseThierry schreef:WOW: bijna niet te geloven, dan heeft de stekker er nog (bijna) nooit ingehangen...

Lifetime is overigens gewoon af te lezen in het menu waarop je het energieverbruik bij kunt houden, is dan continue in beeld.


dan gaat daar nu verandering in komen. Ik ga waarschijnlijk voor 95% alleen elektrisch rijden. Ik rij (bijna) alleen maar in de stad op een enkele uitzondering daargelaten.


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Voorstellen

Berichtvr 03 jul 2015, 18:47

Gefeliciteerd met je aankoop. Het is een fijne auto om te rijden en zeker voor stadsgebruik ideaal en goedkoop.


Offline
Avatar gebruiker

ddreus

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: wo 24 jun 2015, 18:37
  • km-stand: 142200
  • Lifetime: 69
  • Auto: Ampera

Re: Voorstellen

Berichtvr 03 jul 2015, 19:56

Ik heb tot nu toe wel gemerkt dat hij toen ik hem volgeladen heb aangaf dat ik 58km kon rijden. sinds dien ben ik heel rustig aan het rijden en heb de airco uit om te kijken hoe zuinig ik zou kunnen rijden. momenteel staat hij op nog 30km (dus 28km minder) maar ik heb toch al 47km gereden. Ik ben benieuwd of hij dit vol blijft houden tot hij leeg is.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Voorstellen

Berichtza 04 jul 2015, 07:50

Ik rijd zelf "pas" sinds februari in een Ampera, dus voor mij ook nog enigszins nieuw. (al wel zo'n 13,000 km afgelegd inmiddels. :mrgreen: )
Temperatuur doet veel voor je range, net als snelheid + rijstijl.
Echte lange vrieskou periodes heb ik nog niet gehad, maar dan ga je richting 40/50 km, nu zit ik op de 75 zo'n beetje.
Ik rijd elke dag 61 km heen en weer terug naar m'n werk (90 % snelweg.)
Met deze temperaturen (+airco aan) merk ik dat ik wat harder kan rijden, om dan alsnog geheel elektrisch te rijden. Bij een graad of 7 's ochtends moet ik echt niet boven de 100 km/h uit komen, anders haal ik het niet... (binnendoor met max 80 km/h scheelt ook.)
De boordcomputer berekend de range aan de hand van de voorgaande ritten. Als je een week lang de sportstand even flink uit test, zal je geschatte range daarna een stuk lager uitvallen.


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron