Het is nu vr 29 maart 2024, 12:20


Sinds gisteren ook Amperadist

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Sinds gisteren ook Amperadist

Berichtdi 20 okt 2015, 08:40

Welkom!!!!
fvdveen schreef:Van de navigatie zelf verwacht ik niet teveel, en zal de Tomtom W.Europe op mijn iPhone 6+ inzetten. Wel zo handig.
Gebruik altijd TomTom op m'n iPhone (4S), die is in ieder geval up to date....
Ampera navi wil ik nog wel eens snel gebruiken (iPhone niet in de houder), maar reed volgens de Ampera afgelopen zondag nog door een weiland... :?


Offline

fvdveen

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: za 03 okt 2015, 10:00
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Sinds gisteren ook Amperadist

Berichtdi 20 okt 2015, 09:41

Volgens mij heeft het navigatiesysteem hiervoor een speciale "off-road" modus... ;-)

Lijkt me overigens grappig: autocross met electrische voertuigen!


Offline

fvdveen

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: za 03 okt 2015, 10:00
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Sinds gisteren ook Amperadist

Berichtdi 20 okt 2015, 23:38

Vandaag is het Ampera paneel aangekomen.

In ca. 10 minuten heb ik het oude "Volt-paneel" uitgebouwd, scherm en start- en handrem schakelaars overgezet en het Ampera paneel gemonteerd. Staat gek: een witte handrem schakelaar in een antraciet paneel... maar ja, dat komt nog wel eens goed.

Nu werken alle knoppen naar behoren, en heb ik direct toegang tot de navigatiefuncties en het HDD/iPod/USB scherm.


Offline

tochchevy

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 07 feb 2014, 13:52
  • Woonplaats: Heteren
  • km-stand: 110
  • Lifetime: 47
  • Auto: Ampera-e

Re: Sinds gisteren ook Amperadist

Berichtza 24 maart 2018, 16:04

fvdveen schreef:Hier een foto van de console:

Hoi, als ik jouw berichten zo lees ben jij vrij handig met wat knutselwerk aan de auto. Misschien weet je dan ook wel hoe ik hiermee om zou kunnen gaan:

Mijn schakelaar de drive-mode werkt niet goed meer. Reageert vaak niet, of haperig. Is erg vervelend bij het omschakelen van de drive-mode tijdens het rijden, of werkt zelfs geheel niet meer.
Zou gewoon een slecht kontaktpuntje kunnen zijn of zo, maar ik zou niet weten hoe ik erbij kan komen om de kontaktpunten schoon te maken of de schakelaar te vervangen, zonder dat ik het dashboard beschadig.

Heb je enig idee hoe ik dat zou kunnen doen?
Harry
Harry Waaijenberg
Chevrolet Volt


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Sinds gisteren ook Amperadist

Berichtzo 25 maart 2018, 07:52



Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Sinds gisteren ook Amperadist

Berichtzo 25 maart 2018, 12:45

tochchevy schreef:
fvdveen schreef:Hier een foto van de console:

Hoi, als ik jouw berichten zo lees ben jij vrij handig met wat knutselwerk aan de auto. Misschien weet je dan ook wel hoe ik hiermee om zou kunnen gaan:

Mijn schakelaar de drive-mode werkt niet goed meer. Reageert vaak niet, of haperig. Is erg vervelend bij het omschakelen van de drive-mode tijdens het rijden, of werkt zelfs geheel niet meer.
Zou gewoon een slecht kontaktpuntje kunnen zijn of zo, maar ik zou niet weten hoe ik erbij kan komen om de kontaktpunten schoon te maken of de schakelaar te vervangen, zonder dat ik het dashboard beschadig.

Heb je enig idee hoe ik dat zou kunnen doen?
Harry

:think: Welkom......


Offline

tochchevy

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 07 feb 2014, 13:52
  • Woonplaats: Heteren
  • km-stand: 110
  • Lifetime: 47
  • Auto: Ampera-e

Re: Drive-mode button

Berichtzo 25 maart 2018, 21:11

tofelec schreef:kijk hier eens: https://www.youtube.com/watch?v=QnjcsrcHkoM


Hoi, vandaag uitgevoerd en lijkt te werken (moet nog blijken in de praktijk want hij deed het af en toe nog wel, nou kijken of 'ie weer een beetje consequent blijft werken).

Had zelf toevallig ook nog een Youtube gevonden met dezelfde strekking, alleen iets andere oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=9-tykA9xD2Q. Heb ze nou maar gewoon allebei uitgevoerd ;)

Nadeel is dan alleen dat als het allemaal goed werkt dat ik dan niet weet welke oplossing nou écht gewerkt heeft, maar goed. Het gaat in één handeling, is maar een paar minuutjes werk, dus als iemand anders dit probleem ook heeft zou ik dat ook gewoon zo doen.

Als ik 'm een weekje gebruikt heb en weet of het weer echt goed werkt zal ik me nog een keer melden!

Bedankt voor de reaktie, Harry
Harry Waaijenberg
Chevrolet Volt


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten