Het is nu vr 03 mei 2024, 07:29


Nieuw op het ampera/volt forum

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtma 07 dec 2015, 17:24

Juist in de grote steden bij die vierkante grijze kasten kreeg ik de ene na de andere storingsmelding.

Maar los daarvan: bij de Nissan hoef ik er dus helemaal niet over na te denken wat de volgorde is en doet 'ie het altijd. Dat moet te maken hebben de communicatie vanuit/met de auto en je zou denken dat dat softwarematig op 99,9% betrouwbaarheid te zetten is. Zo denkt deze eenvoudige ziel er althans over.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Fantus

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: do 19 nov 2015, 21:39
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtwo 09 dec 2015, 22:24

Ik betwijfel of er ooit een update zal komen voor de laadbetrouwbaarheid.
Inmiddels heb ik wel al een paar keer zonder problemen kunnen laden aan de paal, merk van de paal weet ik niet want er staat verder niks op.

Zal wel een behoorlijke tegenvaller zijn om van een ampera naar een leaf over te stappen, of valt dat nog wel mee?


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 09:45

I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn ;-)

Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 10:04

Fantus schreef:Ik betwijfel of er ooit een update zal komen voor de laadbetrouwbaarheid.

Wat bedoel je hiermee? Gaat het om de laadpalen, je auto of je eigen kunnen?

Ik heb van de ruim 1000.000 km er zeker 80.000 elektrisch gereden en gebruik alleen openbare laadpalen. Het gaat vrijwel altijd goed.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 10:26

Dat zijn heel veel kilometers :-)
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 10:58

NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn ;-)

Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)


mmm, rondrijden in een Datsun.........
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 11:37

Alex schreef:Ik heb van de ruim 1000.000 km er zeker 80.000 elektrisch gereden en gebruik alleen openbare laadpalen. Het gaat vrijwel altijd goed.


Mijn laatste 3 publieke laadpogingen; afgelopen weekend de laadpaal aan het driekolommenplein in Aalsmeer dood, een week eerder de laadpaal op het Stationsplein in Amersfoort in winterslaap en weer een week eerder de laadpaal op Egelenburg in Amsterdam in storing mogen melden. Het rijdt gelukkig een stuk aangenamer zonder beslagen raampjes.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 15:08

shumway schreef:
NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn ;-)

Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)


mmm, rondrijden in een Datsun.........



Ik nodig je van harte uit voor een proefritje in mijn Datsun. Als autoliefhebber stond ik niet direct te popelen om Japans te gaan rijden maar het is me 100% meegevallen. Daarbij: de enige auto's waar ik nooit wat mee gehad heb waren een Daihatsu Cuore en Charade en de Honda Insight (van mijn vrouw). De Zweden (Volvo en Saab), Fransen (Renault en Citroën) en Amerikaan (Ampera) hebben altijd tot meerkosten dan de standaardbeurten geleid (onder meerkosten versta ik ook reparaties onder garantie, die heb ik bij de Japanners nooit gehad).

Stuur maar een Pb voor de proefrit :thumbup:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdo 10 dec 2015, 17:03

klopt ja
ik ben altijd japper berijder geweest ( prive ) en nooit problemen mee gehad!
sta nog te kijken hoe normaal men het vind dat anders autos zoveel extra kosten met zich mee brengen
vraag me af of men dat by design doet zodat de garage ook nog wat te doen hebben.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtvr 11 dec 2015, 15:06

NeufegliseThierry schreef:
shumway schreef:
NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn ;-)

Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)


mmm, rondrijden in een Datsun.........



Ik nodig je van harte uit voor een proefritje in mijn Datsun. Als autoliefhebber stond ik niet direct te popelen om Japans te gaan rijden maar het is me 100% meegevallen. Daarbij: de enige auto's waar ik nooit wat mee gehad heb waren een Daihatsu Cuore en Charade en de Honda Insight (van mijn vrouw). De Zweden (Volvo en Saab), Fransen (Renault en Citroën) en Amerikaan (Ampera) hebben altijd tot meerkosten dan de standaardbeurten geleid (onder meerkosten versta ik ook reparaties onder garantie, die heb ik bij de Japanners nooit gehad).

Stuur maar een Pb voor de proefrit :thumbup:


Ga er effe vanuit dat de Cuore en Charade ook van je vrouw waren, valt je dan niet iets op?
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast