Het is nu za 20 apr 2024, 06:55


Nieuw op het ampera/volt forum

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Fantus

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: do 19 nov 2015, 21:39
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtma 30 nov 2015, 21:10

Hallo allemaal,

Sinds anderhalve week inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar van een ampera uit 2012.
Na 4 jaar een prius 2 gereden te hebben vond ik het eens tijd voor een stapje voorwaarts.
Omdat ik de auto prive' heb aangeschaft hoop ik vooral dat hij net zo degelijk is als de toyota die in al die 4 jaar alleen voor de keuring in de garage is geweest.

Ik zal meteen maar even mijn algemene indruk van de ampera geven na de eerste 500 km.
Hij rijdt vooral heel erg lekker, vooral in EV met een geweldige wegligging, goede zithouding en ik kan mijn lange linkerbeen ook nog eens bijna strekken vlak langs het rempedaal.
Wat me vooral erg opvalt is dat sommige dingen slecht zijn doordacht en nodeloos ingewikkeld gemaakt wat het wennen aan deze auto nog wel enige tijd zal vergen.
Uiteraard zijn de trouwe gebruikers van dit forum allang bekend met deze materie.
Maar wat me vooral aantrok aan deze auto is het uiterlijk, wat mij betreft is dit wel een van de mooiste auto's in deze prijsklasse die er op dit moment rondrijdt.
Zelfs als hij niet electrisch was had deze auto mij nog wel opgevallen.

Voorlopige uitslag na de eerste periode:
Uiterlijk : 8
Ergonomie : 7
Comfort en wegiligging :8
Gebruiksgemak : 6

Ik hoop nog veel van jullie te leren :thumbup:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtma 30 nov 2015, 23:52

Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben. Weet wel dat als je je ingelezen had op dit forum je niet geschreven zou hebben dat de Ampera een stap voorwaarts is t.o.v. de Prius 2. Wat betreft EV techniek wellicht, maar zeker niet qua degelijkheid/betrouwbaarheid.

Hoop dat je tot de gelukkigen behoort die onheil bespaard blijft, veel zorgeloze km's toegewenst!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdi 01 dec 2015, 09:13

Welkom op het forum :-)

Net zo degelijk als een Prius? Tja, degelijk heeft meerdere betekenissen .... :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdi 01 dec 2015, 13:26

Welkom!!!
Wel een nette life time bij 160k km. ;) (Ik neem aan dat dat 3,0 moet zijn?)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdi 01 dec 2015, 17:57

Fantus schreef:Hallo allemaal,


Omdat ik de auto prive' heb aangeschaft hoop ik vooral dat hij net zo degelijk is als de toyota die in al die 4 jaar alleen voor de keuring in de garage is geweest.

Voorlopige uitslag na de eerste periode:
Uiterlijk : 8
Ergonomie : 7
Comfort en wegiligging :8
Gebruiksgemak : 6
betrouwbaarheid : -10

Ik hoop nog veel van jullie te leren :thumbup:

ik neem aan dat je deze zin express erin hebt gezet nadat je vooraf even door het forum had gelezen?

succes in ieder geval
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdi 01 dec 2015, 20:51

Overdrijven is ook een vak, gl640....


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtdi 01 dec 2015, 22:29

ja ok -10 was wat overdreven dat klopt
wat betreft een Toyota vergelijken met deze auto totaal niet.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

Fantus

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: do 19 nov 2015, 21:39
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtzo 06 dec 2015, 13:46

Bedankt voor alle reactie's,
Ik heb inmiddels een beetje getest met de actieradius van deze auto op ev en heb het toch maar even voor elkaar gekregen om 70,2 km. op een lading te rijden, niet slecht dacht ik.
Moet ik er wel even bij vermelden dat ik deze kilometers als een dweil gereden heb met de kachel uit en zoveel mogelijk achter een vrachtwagen gebleven maar het idee is er.
Komende week moet ik de hele week van brabant naar Leiden dus dan zal mijn verbruik m.n. op de A13 wel behoorlijk gaan stijgen.
Met een beetje geluk kan ik hem daar aan de paal hangen, moet zeggen dat ze het in Leiden veel beter voor elkaar hebben met de laaadpalen dan hier in mijn woonplaats (Oosterhout).
Overigens heb ik nog niet succesvol mijn auto kunnen opladen aan de paal maar dat zal wel komen omdat ik wat beginnersfouten heb gemaakt (pas 1x geprobeerd)
Zag op dit forum dat de volgorde van stekkeren heel belangrijk is en ik had deze niet precies aangehouden.
Gevolg was een motorstoring die na enkele dagen weer verdwenen was.
Volgende keer houdt ik de volgorde precies aan en dan hopen dat het goed gaat.

Vooralsnog heb ik de eerste 1000 kilometer nog geen verdere problemen ondervonden.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtma 07 dec 2015, 07:28

Erg herkenbaar wat betreft die volgorde van aansluiten en storingsmelding. Ik heb stiekem de hoop dat er daar vanuit GM nog eens een update voor komt.

Immers: als ik naar mijn Nissan kijk dan sluit ik steeds in een willekeurige volgorde aan, heb me nog nooit verdiept in wat de bedoeling is qua volgorde en 12.500 km verder nog niet 1 keer een storingsmelding gehad. Dat was met de Ampera wel zo, die was erg gevoelig niet alleen voor de volgorde van aansluiten maar ook voor het type laadpaal (die vierkante grijze die je veel in de grote steden ziet wilde 'ie vaak niet accepteren).

Maar zoals gezegd: wellicht dat daar ooit nog 's een update voor komt, zou toch technisch mogelijk moeten kunnen zijn, toch?
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Nieuw op het ampera/volt forum

Berichtma 07 dec 2015, 09:28

NeufegliseThierry schreef:Erg herkenbaar wat betreft die volgorde van aansluiten en storingsmelding. Ik heb stiekem de hoop dat er daar vanuit GM nog eens een update voor komt.

Immers: als ik naar mijn Nissan kijk dan sluit ik steeds in een willekeurige volgorde aan, heb me nog nooit verdiept in wat de bedoeling is qua volgorde en 12.500 km verder nog niet 1 keer een storingsmelding gehad. Dat was met de Ampera wel zo, die was erg gevoelig niet alleen voor de volgorde van aansluiten maar ook voor het type laadpaal (die vierkante grijze die je veel in de grote steden ziet wilde 'ie vaak niet accepteren).

Maar zoals gezegd: wellicht dat daar ooit nog 's een update voor komt, zou toch technisch mogelijk moeten kunnen zijn, toch?

Volgorde aansluiten is alleen van belang bij DBT-palen, maar die staan niet in de grote steden. In de grote steden gaat het altijd goed. Overigens geven DBT-palen een storingsmelding als je de laadbeurt met je pasje afbreekt. Daar is ergens een draadje over.

Bij sommige palen moet je je pas gewoon lang voor de paslezer houden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron