Het is nu vr 26 apr 2024, 04:32


De Ampera van Ali B.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Lama

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 06 nov 2014, 12:16
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

De Ampera van Ali B.

Berichtdo 03 dec 2015, 15:54

Ruim een jaar geleden heb ik (op mijn BV) een 2-jaar oude gebruikte Ampera aangeschaft. Bijtellingsvrij tot maart 2017.
Ik had hem al vaker gezien, de Ampera, en vond het echt een bloedmooie auto. Zeker in de grijs-matallic. 1+1 ...

Bij aflevering bleek, bij het koppelen van mijn phone, dat daar wel een heel bekende naam in stond, die eerst verwijderd moest worden: A. Bouali.
De naam zei me niets, maar de verkoper wist (Van Mill, Opel dealer) me te vertellen dat Ali B. deze auto 2 jaar heeft gehad. Wel grappig. Ali rijdt nu in een dikke all-option Insignia, geloof ik. Ik wilde dat ik ook een auto-sponsor had. :D
Het verhaal klopte wel, in zoverre dat de Ampera 28.000 km gereden had, en nog op naam van de importeur stond. Ik was de 1e eigenaar. En die naam bij bluetooth .... Ik vind het wel grappig.

Toen heb ik hier een account aangemaakt, diverse topics gelezen, veel info tot me genomen, getwijfeld over Xenon en andere zaken ... maar nu heb ik een probleempje die ik toch onder 'techniek' moet droppen. Vandaar toch maar dit voorstelrondje na een jaar.

Ik heb me wezenloos gezocht naar topics over het 'motor management' systeem. Er blijft steeds een oranje lampje branden, terwijl alles functioneert. Ik heb diverse topics gevonden waarnaar werd gerefereerd naar dit probleem, maar ik heb ze niet kunnen vinden. De juiste topics, bedoel ik.

Het zou top zijn als ik een link of een hint zou kunnen krijgen van een van jullie. Ik laad uitsluitend op via de 220v lader. Ik heb al een paar keer de volgorde van aansluiten veranderd ... Waar kan ik iets terugvinden over dit probleem? Mijn dealer, Fred Janssen, Huizen, waar ik de jaarlijkse beurt had laten doen, deelde mee dat ze geen tijd hadden gehad om die storing te verhelpen. (Ik had het van tevoren al gemeld, maar goed)

Hoe krijg ik die melding weg? Of is er echt iets mis? Welke topics heb ik gemist?

Alvast bedankt.
Lama


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 00:48

Lama schreef:Hoe krijg ik die melding weg? Of is er echt iets mis? Welke topics heb ik gemist?

Zelf de storing uitlezen en eventuele melding(en) zelf resetten is een optie. Zoek op OBD reader.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 09:40

Lama schreef:Mijn dealer, Fred Janssen, Huizen, waar ik de jaarlijkse beurt had laten doen, deelde mee dat ze geen tijd hadden gehad om die storing te verhelpen.


Ook niet uitgelezen? Dat is onderdeel van het onderhoud!
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 10:46

Er staat nergens dat ze de storing niet uitgelezen hebben. Kennelijk moet er meer gebeuren en zijn ze daar niet aan toegekomen (althans, dat is wat ik uit het verhaal van topicstarter kan halen).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 12:07

Laat TS nu eens zelf antwoorden, aan veronderstellingen van anderen hebben we niets.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 13:03

??? Jij doet aan veronderstellingen "niet uitgelezen?" en nu veronderstel ik ook iets?

Ik geef enkel aan dat wat er NIET staat in de post van topicsteller.

Nu ja, we gaan het rustig afwachten :-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Lama

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 06 nov 2014, 12:16
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 16:11

Dank voor de replies, allen.

Om eerlijk te zijn: ik heb geen idee of ze iets hebben uitgelezen. Bij het maken van de afspraak heb ik gemeld dat het motormanagement lampje oranje brandt, constant en altijd na het aanzetten van de auto. Maar alles werkt verder prima, dit is inmiddels al een paar maanden het geval.
Ik vermoed dat ze in tijdnood gekomen zijn, omdat er een software upgrade gedaan moest worden. (waarschuwingssignaal bij verlaten van de auto zonder deze uit te zetten.) Ook kreeg ik een nieuwe snellaad kabel. Beide waren i.v.m.terugroep acties, hoorde ik.

'Er blijft nog wel een lampje branden' was wat ik te horen kreeg. We moeten nog een nieuwe afspraak maken, maar u kunt gewoon rijden. Dat was dus inderdaad hetzelfde storings lampje. (oranje lampje, rechts op het display in de vorm van een power unit) die ik al gemeld had.

Alles functioneert verder normaal. Ik heb in diverse topics gelezen over diverse 'ghost meldingen' die met een 'sleuteltje 10' te verhelpen waren. Ik vermoed hier ook zoiets, maar het blijft een vermoeden.

Vanwege de enorme berg aan kennis voorhanden op dit forum (ik vermoed meer dan menig Opel dealer) hoopte ik op een 'seen that, been there, done that' van een van de members, met een gouden tip. Ik ben bang voor een skyhigh rekening van de dealer, voor een bekend probleem. Dat wilde ik eigenlijk even afchecken.

Vandaar mijn vraag: wie herkent dit fenomeen? En wat is de beste manier om hiermee om te gaan? Toch maar weer naar de dealer? Of de optie van Unit106 (OBD Reader,die ken ik zelf niet) uitproberen?

Bedankt voor het meedenken!


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 19:02

motro lampje branden ivm laader?
nog software update nodig?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 22:50

Als je een klein beetje handig bent om een app op de telefoon te installeren en een interface te verbinden, dan doe je jezelf een groot plezier met een OBD2 interface en een programmaatje als Torque. Het geheel kost je ca € 25,-- en het kan je een veelvoud besparen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

wseelde

Bekende

  • Berichten: 82
  • Geregistreerd: vr 15 nov 2013, 22:22
  • Woonplaats: Eelde
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtvr 04 dec 2015, 23:11

Sluit je de laadsessie wel netjes af? Of is er misschien iets mis met een van de laadpalen die je gebruikt? De keren dat ik een aantal dagen met het brandende lampje reed lag het aan een niet netjes afgesloten laadsessie of een kapotte laadpaal. Als ik de laadpaal eerst "stop" en dan de stekker uit de auto trek gaat het prima, maar andersom volgens mij niet. Na een paar dagen laden zonder problemen gaat het lampje dan vanzelf weer uit.


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron