do 24 dec 2015, 15:29
Net de auto weer opgehaald, voor de 4e keer. Het motor-stuurapparaat is vervangen. Het 'check engine' lampje blijft nu uit. Ze hebben ongevraagd (hulde daarvoor) een coulanceregeling aangevraagd bij de importeur, die betaalt 60%, de dealer 20%, en ik 20%, dat zou uitkomen rond de €200 voor mij(n) baas. Blijft vreemd dat zo'n unit het begeeft binnen 30.000 km, maar goed .. poep gebeurt.
Ik rijd bijna alle kilometers op stroom, de laatste keer getankt is 3 maanden geleden, maar het display gaf opeens aan dat de 'fuel' 'stale' zou zijn, en daarom alleen op benzine gereden kan worden. Dat klopte, in drive mode 'normal' deed de benzinemotor goed zijn best, terwijl de accu vol zat. De 'standby mode' was greyed-out (grijs, niet beschikbaar.) Voor de reparatie reed ik gewoon elektrisch.
Overigens hebben ze de ODB2 foutmelding de vorige keer al ge-reset. De melding kwam meteen weer terug, dus ik denk dat er in dit geval echt een module kapot was... dit terzijde
De benzinetank zit zo goed als vol, iemand een idee hoelang en hoeveel benzine ik er doorheen moet jassen voordat ik weer elektrisch kan rijden?