Het is nu do 25 apr 2024, 20:08


De Ampera van Ali B.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Jan van Die

Vaste klant

  • Berichten: 114
  • Geregistreerd: za 12 mei 2012, 14:20
  • km-stand: 56787
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtma 07 dec 2015, 12:29

En waar kan ik die dongle bestellen?
Zzzoemm...


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtma 07 dec 2015, 13:52

Jan van Die schreef:En waar kan ik die dongle bestellen?

Zie bijv : http://www.dx.com/s/obdii%2bbluetooth%2 ... diagnostic

Daar vind ik o.a. deze : http://www.dx.com/p/elm327-bt-1-obdii-d ... mVx93arSUk

Voor 7.30 kostenloos tijd gestuurd vanuit China (duurt paar weekjes). Wil je hem sneller dat kan ook dan wordt deze vanuit Europa verstuurd. Is dan wel iets duurder en er komen mogelijk bezorgkosten bij : http://eud.dx.com/product/elm327-bt-1-o ... mVx_3arSUk
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

Lama

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 06 nov 2014, 12:16
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 17 dec 2015, 16:20

@Unit106
Ik zal toch eens zo'n dongle bestellen, en kijken wat ik ermee kan.

Vandaag de Ampera opgehaald bij de dealer. Ze hebben een of andere connector van een uitlaatgas-meet systeem sensor vervangen, die was brak. Daarna moest het e.e.a. aan procedures worden doorlopen, maar dat lukte niet, omdat de foutmelding weg was, meldden ze toen ik de auto ophaalde. Ze hadden proefgereden, zonder foutmeldingen.
Ik stapte in, zette het contact aan, en jawel: daar was de foutmelding weer. Klein rondje gereden, je weet nooit, en meteen weer teruggereden, en een nieuwe afspraak gemaakt, de dealer had geen tijd om het meteen nog te fixen ... Ik geloof niet dat het onwil is, maar het beheren van de software in een Ampera lijkt nauwelijks te doen voor dealers.
Komt dit iemand bekend voor?


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 17 dec 2015, 17:12

ja

welkom to the club!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 17 dec 2015, 17:32

Lama schreef:de dealer had geen tijd om het meteen nog te fixen


Kwestie van willen en niet van kunnen, kennelijke dienstverlening om je klanten met een kluitje in het riet te sturen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Lama

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 06 nov 2014, 12:16
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 17 dec 2015, 19:22

japio schreef:
Lama schreef:de dealer had geen tijd om het meteen nog te fixen


Kwestie van willen en niet van kunnen, kennelijke dienstverlening om je klanten met een kluitje in het riet te sturen.


Dat idee kreeg ik ook een beetje. Aan de andere kant heb ik geen idee wat ze allemaal moeten doen om die foutmelding uit het systeem te halen, dus over de zeik gaan vond ik op dit moment nog geen optie. Het moet geen eindeloos verhaal worden, maar we zullen zien.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 17 dec 2015, 22:39

Lama schreef:Aan de andere kant heb ik geen idee wat ze allemaal moeten doen om die foutmelding uit het systeem te halen

Voor jou straks kwestie van app openen, foutcodes bekijken, opzoeken op internet (kost je nog de meeste tijd) en als je wilt met een druk in je app zijn ze gewist. In 5 min kan je klaar zijn :thumbup:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Jan van Die

Vaste klant

  • Berichten: 114
  • Geregistreerd: za 12 mei 2012, 14:20
  • km-stand: 56787
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 24 dec 2015, 11:51

Unit106 schreef:
Jan van Die schreef:En waar kan ik die dongle bestellen?

Zie bijv : http://www.dx.com/s/obdii%2bbluetooth%2 ... diagnostic

Daar vind ik o.a. deze : http://www.dx.com/p/elm327-bt-1-obdii-d ... mVx93arSUk

Voor 7.30 kostenloos tijd gestuurd vanuit China (duurt paar weekjes). Wil je hem sneller dat kan ook dan wordt deze vanuit Europa verstuurd. Is dan wel iets duurder en er komen mogelijk bezorgkosten bij : http://eud.dx.com/product/elm327-bt-1-o ... mVx_3arSUk

Ik heb deze dongle besteld en kom er nu achter dat hij niet werkt met mijn iPhone. Het is een Bluetooth-versie en die werkt alleen met Android. Is er iemand die hem over wil nemen?
Zzzoemm...


Offline

Lama

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: do 06 nov 2014, 12:16
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 24 dec 2015, 15:29

Net de auto weer opgehaald, voor de 4e keer. Het motor-stuurapparaat is vervangen. Het 'check engine' lampje blijft nu uit. Ze hebben ongevraagd (hulde daarvoor) een coulanceregeling aangevraagd bij de importeur, die betaalt 60%, de dealer 20%, en ik 20%, dat zou uitkomen rond de €200 voor mij(n) baas. Blijft vreemd dat zo'n unit het begeeft binnen 30.000 km, maar goed .. poep gebeurt.
Ik rijd bijna alle kilometers op stroom, de laatste keer getankt is 3 maanden geleden, maar het display gaf opeens aan dat de 'fuel' 'stale' zou zijn, en daarom alleen op benzine gereden kan worden. Dat klopte, in drive mode 'normal' deed de benzinemotor goed zijn best, terwijl de accu vol zat. De 'standby mode' was greyed-out (grijs, niet beschikbaar.) Voor de reparatie reed ik gewoon elektrisch.

Overigens hebben ze de ODB2 foutmelding de vorige keer al ge-reset. De melding kwam meteen weer terug, dus ik denk dat er in dit geval echt een module kapot was... dit terzijde

De benzinetank zit zo goed als vol, iemand een idee hoelang en hoeveel benzine ik er doorheen moet jassen voordat ik weer elektrisch kan rijden?


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: De Ampera van Ali B.

Berichtdo 24 dec 2015, 18:38

Heel bijzonder want benzine veroudert weliswaar maar in alle redelijkheid niet binnen een paar maanden. Of heb je de vorige keren de tank niet (bijna) helemaal leeg gereden?

Ik zou zeggen: als de benzine echt niet meer goed is (dat houdt fuel stale in) dan zou ik sowieso los van wat de auto aangeeft de tank nu helemaal leegrijden. Wel natuurlijk dan de accu vol hebben en meteen daarna weer vers tanken ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron