wseelde schreef:Sluit je de laadsessie wel netjes af?
Mijn Ampera staat in een carport (volledig droog) en wordt opgeladen met de 230V lader. (Geen laadpaal, normaal stopcontact) Het maakt mij niet uit dat dit een paar uur extra duurt, ik maak weinig kilometers.
Ik ben niet consequent in het beëindigen van een laad-sessie. Wat ik altijd doe is de portieren ontgrendelen met de AB, in verband met het alarm, en dan de stekker uit de auto, of de stekker uit de 230V socket halen, en daarna de stekker uit de auto halen. Ik heb de volgorde wel eens omgedraaid, maar geen resultaat. Dit heb ik getest naar aanleiding van tips hier op het forum, omdat ik las dat dit belangrijk zou kunnen zijn.
Ik ben geen auto-techniek en/of electronica techneut. Het enige wat ik weet van OBD is dat de chiptuner mijn eerdere turbo dieseltjes hiermee kon kietelen via een laptop.
NeufegliseThierry schreef:Als het lampje na een paar dagen/paar nieuwe laadsessies niet uitgaat dan is de kans groot dat de/een sensor in het koelsysteem kapot is. Is snel te vervangen en de prijs voor het onderdeel valt ook mee.
Als er een sensor stuk is, dan moet die worden vervangen, dat is geen probleem. Het feit dat ik werd gebeld met de melding ' Uw auto staat klaar, maar we hebben geen tijd voor dat waarschuwingslampje' om 15:00 deed me achter mijn oor krabben dat dit wel eens een langdurige analyse/reparatie zou kunnen worden, die hier misschien algemeen bekend is, en wellicht gemakkelijk te verhelpen.
Ik ga me ook eens inlezen over ODB2, en anders wordt het toch maar weer naar de dealer.
Bedankt voor het meedenken, all.