Het is nu do 28 maart 2024, 10:56


Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste look)

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Gyttja

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: di 06 okt 2015, 22:55
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtwo 23 dec 2015, 00:15

NeufegliseThierry schreef:Ik ben voor glossy zwart gegaan, staat prima.

Dat heb ik er nu ook onder :D
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtdo 24 dec 2015, 00:41

Gyttja schreef:
Riconl schreef:Mooi spuitwerk...heb mijn witte exact hetzelfde laten spuiten omdat ik hem zo ook veel mooier vind.
Hij lijkt zo ook veel lager op de weg te liggen.

Ik vind hem in het rood ook erg mooi. Heb zelf voor de witte gekozen omdat in het interieur al veel wit was en dit was niet aan te passen. Nu past het mooi bij de witte buitenkant.

Dat vind ik nou ook, dat hij lager op de weg lijkt te liggen. Heel mooi.
Wit en blauw waren onze voorkeur, rood hadden we niet zo veel mee.
Maar toen deze er stond toch even gekeken, ook omdat we toen nog geen testrit in een ampera/volt hadden gemaakt.
In het echt vonden we de kleur rood toch wel erg mooi (omdat het wat dieper/donkerder rood is, ipv de 'normale' kleur rood die je vaak ziet).
Op de foto's zie je dit echter moeilijk. Maar de foto's van Chevrolet zelf geven de diepe rode kleur wel mooi weer.
Als je hem dan zo ziet staan tussen een boel zwarte en zilveren auto's bij de dealer valt hij erg op, en dat trekt toch wel aan.
En de combinatie zwart/rood heeft ook wel wat. Wat ik ook leuk vind is dat het een kleur en type auto combi is die je zeer weinig ziet. Heb nog maar 1x een andere rode gezien.

Ik heb even gezocht of ik een foto van je witte kan vinden, kun je mij een link geven naar het juiste topic?
Ben wel benieuwd, wit is een van de mooiere kleuren.

gl640 schreef:je volt was pas 2 jaar oud? dan heb je die velgen onder garantie kunnen laten vervangen en geheel nieuwe kunnen krijgen
de volt heeft namelijk 3 jaar ( tegen 2 jaar bij de ampera ) volledige fabrieks garantie.

wat ik pas lelijk vind is die zwarte achterklep.
jammer dat je dat niet gelijk hebt meegespoten.

Dat dacht ik ook, echter kregen ze het niet voor elkaar bij de dealer.
Maar ja, in ruil daarvoor wilden ze de velgen wel laten behandelen (alleen maar beter, want die nieuwe zien er na 2 jaar vast weer verrot uit). Toen ze toch al behandeld moesten worden kon ik meteen een andere kleur kiezen :lol:
Zwarte achterklep heb ik over getwijfeld. Ik heb een aantal varianten gemaakt met photoshop.
Bij de volt is de bumper echter anders dan de Ampera (Ampera met hoge 'cutout'), en lijkt de achterkant van de volt veel te hoog/dik als dat deel is meegespoten vindt ik. En zeker als je de onderste strips nog laat spuiten wordt dit alleen maar erger. Dat is ook de reden geweest dat ik aan de achterkant nog een klein deel zwart heb laten spuiten aan de onderkant.
Hieronder goed te zien hoe 'hoog/dik/lomp' de achterkant anders wordt. Bij de ampera is dat toch anders (alleen vind ik die 'cutout' weer lelijk). Ps, ook goed te zien welke kleur rood hij nou werkelijk is :!:
Afbeelding

.
ik vind die dikke achterkant dan juist mooit
maar goed dat is persoonlijk

trouwens je had gewoon contact moeten leggen met de chevrolet klanten "service" want je had echt recht op die garantie en je garage is gewoon waardeloos
ik zou in het vervolg ook oppassen wat ze je allemaal wijs maken
zou je lader stuk gaan! die valt onder de 8 jaar voltec garantie, zo is die van mij ook vervangen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Gyttja

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: di 06 okt 2015, 22:55
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtdi 29 dec 2015, 21:39

gl640 schreef:ik vind die dikke achterkant dan juist mooit
maar goed dat is persoonlijk

trouwens je had gewoon contact moeten leggen met de chevrolet klanten "service" want je had echt recht op die garantie en je garage is gewoon waardeloos
ik zou in het vervolg ook oppassen wat ze je allemaal wijs maken
zou je lader stuk gaan! die valt onder de 8 jaar voltec garantie, zo is die van mij ook vervangen.

Heb er aan gedacht om zelf een dealer te bellen.
Maar een compleet nieuwe coating leek mij beter dan nieuwe velgen die waarschijnlijk snel weer dezelfde problemen hebben. Zeker als ik hier en daar lees dat meerdere mensen dezelfde problemen hebben.
De dealer betaalde het toch, dus ik vind het prima zo. Het bedrijf die ze opgeknapt heeft heeft het heel netjes gedaan, en geeft 5 jaar garantie, perfect toch.
Laatst bijgewerkt door Gyttja op wo 30 dec 2015, 00:12, in totaal 1 keer bewerkt.
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtdi 29 dec 2015, 22:35

Misschien kun je de quote inkorten. Alles staat er nu ongeveer drie keer...........
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Gyttja

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: di 06 okt 2015, 22:55
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtwo 30 dec 2015, 00:13

Alex schreef:Misschien kun je de quote inkorten. Alles staat er nu ongeveer drie keer...........

Done
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtwo 30 dec 2015, 11:43

Ik vind die rode achterkant ook stukken mooier dan die zwarte achterklep. Staat lekker dik.
Mooi rood is niet lelijk. Ik rij nu met een witte omdat ik daar een goede deal mee kon maken destijds. Wit is mooi maar je ziet ze wel heel erg veel. Om deze reden heb ik voor mijn nieuwe Ampera strontkleur gekozen. Zie je niet zo vaak.
De koplampen van een Ampera vind ik juist een stuk sportiever dan van de Volt. De achterbumper van de Volt vind ik ook mooier. Het witte interieur vind ik weer wat minder. Nu heb ik donker zilver en straks weer. Wellicht dat ik interieurdelen zoals deuren en strip over dashboard in strontkleur laat wrappen. Dan is er meer eenheid.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtwo 30 dec 2015, 11:57

haha
moet je een zwarte auto nemen die word pas vies
maar goed als je stront kleur neemt is hij altijd vies hoef je niet meer te poetsen :P
aan TS wist niet dat je dealer het al gratis heeft vervangen of verholpen! dat is eigenlijk dat het zelfde als garantie
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Gyttja

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: di 06 okt 2015, 22:55
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtzo 03 jan 2016, 13:01

Morgoth schreef:Ik vind die rode achterkant ook stukken mooier dan die zwarte achterklep. Staat lekker dik.
Mooi rood is niet lelijk. Ik rij nu met een witte omdat ik daar een goede deal mee kon maken destijds. Wit is mooi maar je ziet ze wel heel erg veel. Om deze reden heb ik voor mijn nieuwe Ampera strontkleur gekozen. Zie je niet zo vaak.
De koplampen van een Ampera vind ik juist een stuk sportiever dan van de Volt. De achterbumper van de Volt vind ik ook mooier. Het witte interieur vind ik weer wat minder. Nu heb ik donker zilver en straks weer. Wellicht dat ik interieurdelen zoals deuren en strip over dashboard in strontkleur laat wrappen. Dan is er meer eenheid.

En zo is het alleen maar leuker als je telkens een net andere variant ziet rijden.
Iedereen zijn smaak.
Overigens vind ik de Ampera front ook erg mooi, maar mijn vrouw, die er het meest mee rijd, niet.
En een Volt zie je dan weer minder vaak, dus dat vind ik dan wel weer leuk.

gl640 schreef:haha
moet je een zwarte auto nemen die word pas vies
maar goed als je stront kleur neemt is hij altijd vies hoef je niet meer te poetsen :P
aan TS wist niet dat je dealer het al gratis heeft vervangen of verholpen! dat is eigenlijk dat het zelfde als garantie

Wit is in mijn ervaring erger dan zwart. Maar poetsen blijft nodig met een glanzende auto. Mat groen ofzo is pas makkelijk :mrgreen:
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Berichtzo 03 jan 2016, 19:17

poep kleur is natuurlijk nog beter :P

heb wit gehad en vind zwart toch erger.

silver grijs is de prefecte kleur hoef je nooit meer te wassen haha
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten