Het is nu do 28 maart 2024, 10:43


Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

warmekwark

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: vr 26 feb 2016, 14:33
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtza 27 feb 2016, 08:44

Goedenmorgen!

Ook maar even voorstellen dan...
Nu nog in het bezit van een nissan leaf maar omdat mijn nieuwe baan net buiten de 100 km circel ligt, wordt dit in de winter wat te spannend. Vandaar dat ik me aan het orienteren ben op een ampera.

Nu het 0% bijtelling/wegen belasting vrij verhaal over is bij de ampera, maar nog niet bij de leaf is de prijsverhouding een heel stuk gunstiger geworden. Bovendien is het aanbod ampera's met iets meer dan 100.000 km ook fors toe genomen.
Als de prijsdaling van de ampera nog even aanhoudt kan ik wellicht mijn leaf met 67000km met gesloten beurs ruilen voor een ampera met 100.000 km..

Vind het iig een prachtige auto en ik ga nu maar weer op zoek naar testrit youtube filmpjes!
Laatst bijgewerkt door warmekwark op vr 04 maart 2016, 12:11, in totaal 2 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtza 27 feb 2016, 09:19

Welkom op dit forum. Er ligt een schat aan informatie op je te wachten. Oriënteer je goed en bij een mogelijke keus voor een tweedehands Ampera of Volt is het goed om behoorlijk door te vragen op de gebrekengeschiedenis van de specifieke auto. Er zijn auto's die probleemloos meer dan 100.000 km rijden terwijl andere wegens grote gebreken meer bij de garage staan dan op de weg zijn.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtza 27 feb 2016, 12:13

warmekwark schreef:Goedenmorgen!

Ook maar even voorstellen dan...
Nu nog in het bezig van een nissan leaf maar omdat mijn nieuwe baan net buiten de 100 km circel ligt, wordt dit in de winter wat te spannend. Vandaar dat ik me aan het orienteren ben op een ampera.


Welkom hier, vertoef hier zelf nog regelmatig terwijl ik de omgekeerde weg bewandeld heb van jou (dus van Ampera naar Leaf).

Heb je op jouw -vaste- route geen snelladers die het ontbrekende stukje actieradius kunnen aanvullen? Ik rij nu probleemloos 1.000 km met de Leaf en ervaar het als een veel prettigere auto dan de Ampera, binnenruimte voor passagiers is daarbij ook nog eens veel groter. Nu heb ik wel de versie van na halverwege 2013 waardoor je niet die rare drempel in de kofferbak hebt, jij wel?

In ieder geval succes met het vergelijk gewenst!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtza 27 feb 2016, 14:17

Hoi!

Misschien wil er hier op het forum wel iemand ruilen?

Ik niet, want mijn Volt is van vóór 1 juli 2012 en levert mij 0% bijtelling totdat ik de auto verkoop.

Groet, Alex
Laatst bijgewerkt door Alex op zo 28 feb 2016, 13:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

warmekwark

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: vr 26 feb 2016, 14:33
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtza 27 feb 2016, 17:32

@NeufegliseThierry: Ik heb dit jaar een kleine 20000km gereden in m'n leaf en het bevalt nog steeds uitstekend. Helaas geen snellaad punten op weg naar mijn nieuwe werkplek...
2e voordeel is dat onze "lange afstand 2e auto" ook misschien weg kan, wat opweegt tegen de wegenbelasting van de ampera.

Ik heb voordat ik de leaf kocht ook proef gereden in een ampera. We kregen toen niet al onze spullen in de achter bak (heeel veel kindermeuk), maar daarvan hebben we nu een aantal dingen niet meer nodig...
Wat vind je zoveel prettiger aan de leaf tov de ampera, behalve de ruimte op de "achterbank"??


@Alex: Ik zeg, klinkt als een plan, iedereen die zijn/haar ampera met minder dan 120k op de teller wil ruilen tegen een leaf met 67k, kom maar op!


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtza 27 feb 2016, 21:47

warmekwark schreef:Wat vind je zoveel prettiger aan de leaf tov de ampera, behalve de ruimte op de "achterbank"?


Hoge zit, maar dat is persoonlijk
Navigatiesysteem Ampera stamt uit de oudheid en bij Leaf zijn (bijna) alle laadpalen in de navigatie opgenomen
klimaatregeling/ventilatie in Ampera is ruk in de winter (excusez le mot), bij Leaf werkt die snel en effectief
Rijdt veel lange ritten en dan schakelt Ampera naar motor terwijl ik enorm hecht aan de stilte van elektrisch rijden.

Maar misschien wel het belangrijkste: de bouwkwaliteit. Na 24.000 km met de Leaf heb ik enkel een portie dat netjes afgehangen moet worden, bij de Ampera had ik na minder km's toen al last gehad van :
- sticky steering (lekker gevaarlijk, stuurwiel blijft dan ook halverwege een bocht ineens vastzitten)
- vocht in de lampunits
- 3 keyless knopjes op handgrepen van de auto kapot
- sensorkoelsysteem kapot waardoor ik niet kon opladen
- klepje laadsysteem ging niet open, waardoor ik niet kon opladen
- krakende achtervering (hardnekkig)
- (nog een) probleem met de stuurinrichting, geluid bij uitsturen naar rechts
- infosysteem dat regelmatig op zwart ging

Oftewel: nogal een verschil in bouwkwaliteit. Maar als de Ampera rijdt, dan rijdt 't lekker hoor ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

warmekwark

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: vr 26 feb 2016, 14:33
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtma 29 feb 2016, 06:40

dank voor de uitleg!

Ik moet zeggen dat ik het navigatie systeem van de leaf al uit de oudheid vind stammen... dus die van de ampera is nog slechter. Wat me tegenstaat van de klimaat regeling van de leaf is dat je niet alleen de ventilator aan kan zetten, maw je moet meteen de airco gebruiken, wat je actieradius niet ten goede komt natuurlijk..


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtdi 01 maart 2016, 00:03

Briljante forum nickname, trouwens :clap:

Welkom!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtdi 01 maart 2016, 09:15

warmekwark schreef:dank voor de uitleg!

Ik moet zeggen dat ik het navigatie systeem van de leaf al uit de oudheid vind stammen... dus die van de ampera is nog slechter. Wat me tegenstaat van de klimaat regeling van de leaf is dat je niet alleen de ventilator aan kan zetten, maw je moet meteen de airco gebruiken, wat je actieradius niet ten goede komt natuurlijk..


Ook bij de Ampera gaat voorverwarmen of voorkoelen ten koste van de actieradius. MAAR: ik doe dat eigenlijk alleen maar mét de auto aan de stekker, dan verlies je vaak maar 1 a 2% actieradius, wat natuurlijk verwaarloosbaar is (en je eigenlijk terugwint omdat je dan niet flink hoeft te stoken of koelen in de eerste paar minuten van de rit.

Overigens briljant dat je de navigatie van de Leaf al als uit de oudheid bestempelt, "prepare to go back to prehistoric times" zeg ik dan :D
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voorstellen (nu nog) leaf rijder

Berichtdi 01 maart 2016, 09:17

Ivo schreef:Briljante forum nickname, trouwens :clap:


F%$#*ing brilliant of ronduit ranzig, the jury is still out on that one :lol:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron