warmekwark schreef:Wat vind je zoveel prettiger aan de leaf tov de ampera, behalve de ruimte op de "achterbank"?
Hoge zit, maar dat is persoonlijk
Navigatiesysteem Ampera stamt uit de oudheid en bij Leaf zijn (bijna) alle laadpalen in de navigatie opgenomen
klimaatregeling/ventilatie in Ampera is ruk in de winter (excusez le mot), bij Leaf werkt die snel en effectief
Rijdt veel lange ritten en dan schakelt Ampera naar motor terwijl ik enorm hecht aan de stilte van elektrisch rijden.
Maar misschien wel het belangrijkste: de bouwkwaliteit. Na 24.000 km met de Leaf heb ik enkel een portie dat netjes afgehangen moet worden, bij de Ampera had ik na minder km's toen al last gehad van :
- sticky steering (lekker gevaarlijk, stuurwiel blijft dan ook halverwege een bocht ineens vastzitten)
- vocht in de lampunits
- 3 keyless knopjes op handgrepen van de auto kapot
- sensorkoelsysteem kapot waardoor ik niet kon opladen
- klepje laadsysteem ging niet open, waardoor ik niet kon opladen
- krakende achtervering (hardnekkig)
- (nog een) probleem met de stuurinrichting, geluid bij uitsturen naar rechts
- infosysteem dat regelmatig op zwart ging
Oftewel: nogal een verschil in bouwkwaliteit. Maar als de Ampera rijdt, dan rijdt 't lekker hoor