Het is nu vr 29 maart 2024, 07:45


En weer een Volt een tweede baasje

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Nlz

Newbie

  • Berichten: 18
  • Geregistreerd: zo 31 jan 2016, 18:21
  • km-stand: 2300
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

En weer een Volt een tweede baasje

Berichtdo 15 sep 2016, 22:08

Ik heb vanavond mijn (beter gezegd die van mijn BV) Volt LZT in het zwart opgehaald bij de occasiondealer. Na 4,5 jaar in een Xsara uit 2000 een verademing! Ik heb heerlijk relaxed met de cruise-control op 100/u naar huis gezoefd.

Hij is qua kenteken van januari 2013 en had bij het wegrijden bij de dealer vanavond slechts 32325km op de teller staan, met een voorlopig lifetimeverbruik van 2.9L/100km.
Aangezien ik maximaal 25km aan enkele reis afleg naar één van mijn drie winkels, en minimaal twee (de derde moet nog openen, heb nog niet gekeken of daar geladen kan worden) er een laadpaal in de buurt hebben staan kan ik in ieder geval daar op laden.
Thuis wordt lastig, ik zit in een huur-appartement, en de parkeergarage zit in een apart deel. Dan zou er dus een kabel van de derde naar beneden moeten, een meter of 30 onder de grond door, en dan weer omhoog komen in de garage. Iets doet me vermoeden dat de kosten daarvan een tikkie aan de hoge kant zijn. Ondanks dat ik in Utrecht woon kom ik door deze mogelijkheid tot privé parkeren ook niet in aanmerking voor het laten plaatsen van een openbare paal. Dan maar even 300 of 350 meter naar de dichtstbijzijnde palen lopen zodra de laadpas binnen is.

Volgens My Chevrolet is er een "productverbetering" beschikbaar. Volgende week maar eens informeren of de dichtstbijzijnde Volt-sleutelaar me kan vertellen wat dit inhoudt. Ik ontvang in ieder geval geen DAB zenders, op wat vage uit België na toen ik uit Tilburg wegreed, dus ik vermoed dat er nog een DAB-module in zit ipv een DAB+.
Laatst bijgewerkt door Nlz op zo 18 sep 2016, 18:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtvr 16 sep 2016, 23:07

Welkom op het forum en met je Volt (een mooi aantal kilometers voor die leeftijd). Bij openbaar laden in Utrecht hoef je dacht ik geen parkeergeld te betalen. Dat scheelt dan weer in de kosten. :lol: :D

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Nlz

Newbie

  • Berichten: 18
  • Geregistreerd: zo 31 jan 2016, 18:21
  • km-stand: 2300
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtzo 18 sep 2016, 17:07

Thanks voor het welkom Poul! Ik woon zelf in suburbia (Leidsche Rijn) dus geen last van betaald parkeren. Inmiddels m'n laadsleutelhanger binnen en de eerste sessies er al op zitten, geen volledige sessies ivm tijdgebrek want familieweekend (die overigens allemaal zeer onder de indruk waren, da's altijd goed voor het ego!)
Ik had daar de mogelijkheid om de thuislader te koppelen, dat leverde echter geen gelukkig huwelijk op, de accu werd niet bijgeladen. Nou heb ik het nog niet in de handleiding bekeken, maar is er een bepaalde volgorde van handelingen om die thuislader aan de praat te krijgen, of is het een puntje om te onthouden voor het eerste garagebezoek?
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtma 19 sep 2016, 10:23

Nlz schreef:Ik had daar de mogelijkheid om de thuislader te koppelen, dat leverde echter geen gelukkig huwelijk op, de accu werd niet bijgeladen. Nou heb ik het nog niet in de handleiding bekeken, maar is er een bepaalde volgorde van handelingen om die thuislader aan de praat te krijgen, of is het een puntje om te onthouden voor het eerste garagebezoek?

In elk geval eerst in het stopcontact en dan pas in de auto. En het moet op een goed geaard stopcontact en een goed geaard snoer van voldoende dikte. Anders gebeurt er niets.

De laadkabel voor een stopcontact is niet het beste onderdeel dat is meegeleverd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtma 19 sep 2016, 13:21

Welkom,

Stopcontact moet inderdaad geaard zijn, probleem had ik ook.
Ik woon zelf 4 hoog en gebruik de standaard lader elke dag. (Vast laadpunt niet mogelijk)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtma 19 sep 2016, 15:18

Mijn ervaring met de thuislader is dat je een moderne, na pakweg 1990 elektrische thuisinstallatie moet hebben (inclusief uiteraard het geaarde stopcontact) om goed op te kunnen laden met de 'omalader'.

De lader meet wat de mogelijkheden van het netwerk zijn en keurt in de regel oude elektrische installaties af. Op diverse Vinexlocaties (Tilburg, Zoetermeer, Leidsche Rijn) kostte het me geen moeite om met de omlader te laden.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Nlz

Newbie

  • Berichten: 18
  • Geregistreerd: zo 31 jan 2016, 18:21
  • km-stand: 2300
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtma 19 sep 2016, 21:08

Ik heb de 'omalader' (is die al eens genomineerd voor Woord van het Jaar?) gebruikt op de boerderij waar we verbleven. Ik kon naast een schuur parkeren waar ik dicht genoeg bij het stopcontact kon staan om hem er in te prikken.
Op de lader zelf alle lampjes groen, maar het laad-lampje op het dashboard gaf geen kik. Binnenkort eens ergens anders nog eens zien te proberen, kijken of hij daar wel doet wat hij moet doen, en anders maar eens navraag doen hier in Maarssen.
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018


Offline

bonfie

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: ma 24 aug 2015, 21:12
  • Woonplaats: Vriezenveen
  • km-stand: 111111
  • Lifetime: 34
  • Auto: Ampera

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtma 19 sep 2016, 21:27

Ik heb vaak opgeladen via een zwart bakeliet stopcontact in een huis van 1931. Als er maar goede aarde op zit.

Bij mij thuis, huis uit 2012, heeft hij genoeg aan 210v. Spanningsval als je op 223v begint. (Ja, lange kabel) Aarde is waar de lader naar kijkt volgens mijn ervaringen.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtma 19 sep 2016, 21:42

bonfie schreef:Ik heb vaak opgeladen via een zwart bakeliet stopcontact in een huis van 1931.


Het maakt niet uit hoe oud het huis is maar hoe oud de elektrische installatie. Die is echt niet van 1931, toen hadden ze nog niet van randaarde gehoord ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Cherokee

Vaste klant

  • Berichten: 114
  • Geregistreerd: ma 11 feb 2013, 12:20
  • Woonplaats: Friesland
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: En weer een Volt een tweede baasje

Berichtwo 21 sep 2016, 23:26

ik laad op in het voormalige koetshuis. Stopcontact is van bakeliet, aangelegd in 1928. Nog nooit een probleem mee gehad, in tegenstelling tot op plaatsen met modernere stopcontacten. Conclusie dus: vooroorlogs of na 1992.


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron