Het is nu vr 19 apr 2024, 01:23


Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rubiewax

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: do 15 dec 2016, 14:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtvr 23 dec 2016, 09:47

Hallo, ik ben Ruben uit mooi zaans dorpje met een mooi jong klein gezinnetje. Heb een donker blauwe ex-lease Ampera privé aangeschaft. Hebben hem helaas nog niet letterlijk, maar kan niet wachten! Hij heeft ~80000km gereden en is van nov-2012. Mooie kans om voor mij als particulier deze bijzondere wagen te kunnen berijden ;-) Wel grappig dat iedereen nu al zegt; heb je de lotterij gewonnen ofzo. Waren naar een zuinige 'gezinsauto' opzoek voor +20000km per jaar, dan kom je al snel bij een station diesel. Nou mooi niet! Hebben een Seat Ibiza ST 1.2 tdi gehad, ook in het begin wegenbelasting vrij, maar daar hebben we zoveel technische issues mee gehad, dat ik na mijn 3de Seat er nu klaar mee ben. Zit zelf in de petrochemie en alternative brandstoffen hoek en daar wordt alleen maar gesproken over de overgang van de olie maatschappijen naar 'energie' maatschappij.... Dus ik ben klaar voor de toekomst.

Heb enorm veel zin in de nieuwe wagen en hoop veel op te steken van de gebruik-experts van deze site!

GrtZ Ruben


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtvr 23 dec 2016, 16:36

Welkom Ruben.

Hoop dat je veel zult genieten!

Je redenatie kan ik alleen niet / niet helemaal volgen: ook ik heb een (nieuw aangeschafte) Seat Ecomotive gehad en al na 9 maanden ingeruild (o.a. 'leuke' dingen mee gemaakt zoals turbo die weigerde terwijl je vrachtwagen op volle vaart bij groen verkeerslicht achter je ziet naderen...), maar heb daarna meer issues gehad met de Ampera dan met die Seat..... Dus laten we maar hopen dat je geen maandagmorgen auto treft.

Neem a.j.b. de moeite om de onderwerpen met technische malaise door te nemen, daar kun je in de periode dat je nog garantie hebt je voordeel mee doen.

Want: het is een zalige auto maar je kunt er ook aardig op leeglopen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

AAW

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: zo 11 dec 2016, 03:21
  • Woonplaats: Arnhem
  • km-stand: 93000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtza 24 dec 2016, 23:07

Hallo Ruben,

mijn Ampera is 31-12 klaar voor aflevering. Oktober 2013, 87.000 Eerste eigenaar, nieuw geleverd en onderhouden door deze Opeldealer. Garantie op de accu is tot 160.000 km, dus nog even te gaan. Ik hoop niet we Neufeglise Thierry over een jaar gelijk moeten geven. Lang geleden had ik een bijzonder fraaie en fantastisch rijdende Jaguar MK2. Maar over leeglopen gesproken...... Ik ga ervan uit dat op dit forum heel veel staat, ik let op het advies en de ervaring van Neufeglise Thierry en de anderen.
Veel plezier met je Ampera!

André


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtma 26 dec 2016, 14:19

Welkom Ruben.
Niet elke Ampera heeft problemen, ik rijd zelf nu bijna 2 jaar en 56.000 km in een 2e hands Ampera, en tot op heden geen noemenswaardige problemen gehad! :D


Offline

Rubiewax

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: do 15 dec 2016, 14:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtwo 28 dec 2016, 17:02

ThanX voor de reacties ;-)

Tja hoop dat een ex-lease Ampera wel is schoongeveegd door de eerste eigenaar en (Opel)lease-maatschappij.
Ga zeker de tips & tricks doornemen en in de garantie periode zoveel mogelijk afvinken.
Eerste was al opgevallen en wordt voor aflevering verholpen; vocht in knipperlicht zijspiegels...


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtdo 29 dec 2016, 17:24

Rubiewax schreef:... in de garantie periode zoveel mogelijk afvinken.....

Denk aan de DAB+!
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

kim

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 07 jan 2017, 15:35
  • km-stand: 128000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtdo 12 jan 2017, 10:21

hallo ruben
voor 250 mag je om de voltec komen


Offline

Rubiewax

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: do 15 dec 2016, 14:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtvr 13 jan 2017, 00:22

Ah thanX, die zit er volgens mij wel op maar doet het niet altijd.... Btje vaag


Offline

kim

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 07 jan 2017, 15:35
  • km-stand: 128000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtza 14 jan 2017, 18:36

moeilijk te reageren soms indien makkelijker +32472232979 is wel bel nummer


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe (particuliere) Ampera zoover

Berichtwo 25 jan 2017, 12:57

Die problemen vallen best mee. Zijn vooral software-irritaties. Sleutel 10 meenemen. Als de auto iets doet (of juist niet doet) wat raar is, even de -pool van de accu in de kofferbak loshalen en na 10 minuten terug plaatsen. In 99 van de 100 gevallen is het probleem dan opgelost.
Tsja en dan het rotorlager. Ik zou daarom de L stand van de "versnellingsbak" niet gebruiken. (Vrijwel) alle mensen die problemen hebben gehad met het rotorlager gebruikten de L-stand regelmatig (inclusief ikzelf bij mijn eerste Ampera). Na vervanging heb ik de L-stand nooit meer gebruikt en ook nooit meer problemen gehad. Het lager kan de krachten die in de L-stand ontstaan blijkbaar niet aan.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron