Het is nu wo 15 mei 2024, 09:29


Eindelijk mijn Opel Ampera :)

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Paulvanmondfrans

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: di 29 nov 2016, 13:18
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Eindelijk mijn Opel Ampera :)

Berichtza 31 dec 2016, 10:56

Goedemorgen allen! Zo op de valreep van 2016 ben ik een gelukkig eigenaar geworden van een Opel Ampera uit november 2013. Ik heb deze auto zakelijk gekocht. Ik heb zowel thuis als op kantoor een lader en ga proberen de lifetime van de vorige eigenaar wat naar beneden te halen. Hij staat nu op 3.1, wat volgens mij niet eens zo slecht is gezien het feit dat de vorige eigenaar er per dag aardig wat kilometers mee heeft gereden. Zelf heb ik per dag 70 woon-werk kilometers, wat dus geen enkel probleem moet worden met tussentijds laden.

Het gaat om een lithium white Ampera met mooie zwarte 18 BBS velgen, een sport diffuser (geen geschraap :D) en alles erop en eraan. Over een paar dagen kan ik hem eindelijk ophalen! Ik overweeg de achterste ruiten nog wat donkerder te maken met een folie om het geheel nog wat sportiever te maken. Ben alleen bang dat het misschien ten koste gaat van het zicht, dat volgens mij sowieso al niet geweldig is haha.

Geweldig om een forum als dit te hebben om verhalen en informatie van anderen te horen. Super!
Rest mij niets anders dan eenieder die dit leest een fijne jaarwisseling te wensen en de beste wensen voor 2017!

Groet, Paul


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Eindelijk mijn Opel Ampera :)

Berichtza 31 dec 2016, 20:09

Welkom op het forum, Paul.

3.1 is inderdaad zo slecht nog niet, betekent toch zo'n 25% elektrische km's, denk ik.

Ik ben wel benieuwd naar een sport diffuser ...
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Eindelijk mijn Opel Ampera :)

Berichtzo 01 jan 2017, 16:08

Ivo schreef:Welkom op het forum, Paul.

3.1 is inderdaad zo slecht nog niet, betekent toch zo'n 25% elektrische km's, denk ik.

Ik ben wel benieuwd naar een sport diffuser ...


Je zit er zo vroeg in het nieuwe jaar iets naast Ivo ;-) Uitgaande van 1 op 20 wanneer je op benzine rijdt (dat moet je jaarrond maar zien te halen) zit je tussen de 35% en 40% aan elektrische km's (60 km op benzine tegen 1 op 20 en rest elektrische km's levert gemiddeld verbruik van 3.0 per 100 km op).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Paulvanmondfrans

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: di 29 nov 2016, 13:18
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: Eindelijk mijn Opel Ampera :)

Berichtma 02 jan 2017, 21:50

Dank jullie wel! Ben erg benieuwd hoe het is om deze bak te rijden. Hij heeft alle problemen waarover ik iedereen heb zien schrijven al gehad in ieder geval, dus ik hoop dat ik er niet meer mee te maken te krijgen ;)

Ik zal nog wel een fotootje plaatsen één dezer dagen. Is het forum nog een beetje actief? Denk dat alle rijders van de eerste orde langzaam verdwijnen en plaats maken voor een 'nieuwe' generatie, of heb ik het mis haha.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten