Het is nu do 18 apr 2024, 05:27


weer terug bij Opel

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Bart 83

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: za 07 jan 2017, 19:05
  • Woonplaats: Boerdonk
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

weer terug bij Opel

Berichtza 07 jan 2017, 20:14

Hallo lui!

Mijn naam is Bart, en morgen ga ik naar een Ampera kijken, momenteel rijdt ik nog een heerlijk rijdende Lexus is200 maar omdat ik een nieuwe baan heb en daarvoor wat meer kilometers ga maken is het brandstofverbruik mij toch wat te gortig geworden( gemiddeld 1/10.5)

Ik ben opgegroeid met Opels, mijn ouders hebben een ascona b en kadett e gehad, zelf begonnen met een ascona c op gas, na ruim een ton en 11 jaar trouwe dienst was ie toch ECHT op... daarna nog twee jaar in een corsa a rondgetuft, absoluut geen slechte auto, maar je wil ook wel eens wat leuks ipv functioneels... en voor 'de lol' heb ik een opel commodore b coupe uit 1973 waar een 3 liter injectie met c.a. 200 pk op de wielen, welke ik grotendeels zelf heb gerestaureerd.

Techniek heeft mij altijd geboeid, en zeker als je je er ook nog mee kan verplaatsen. Tot voor kort waren de Ampera's voor mijn nog niet te betalen, maar een rekensom leert dat het toch wel erg duur is om met de Lex te blijven rijden...
Ik zou erg graag wat aankooptips willen hebben, wat zijn de typische kwalen, en waar moet ik op letten bij aankoop van een 2e handse ampera.. met meer dan 180 k op het klokje..


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: weer terug bij Opel

Berichtza 07 jan 2017, 23:45

Welkom Bart!

Of de Ampera, zeker nadat die de fabrieksgarantie uit is, voordeliger gaat uitpakken dan je Lexus valt maar te bezien. Lees vooral het forum goed door, specifiek in het gedeelte techniek, onderdeel "defecten...' dan krijg je een goed beeld.

Het helpt ook om na te vragen wat er al allemaal aan de auto verspijkerd is, alhoewel in het geval van b.v. het lager dat geen garantie is dat je die voorlopig niet tegen gaat komen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Bart 83

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: za 07 jan 2017, 19:05
  • Woonplaats: Boerdonk
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: weer terug bij Opel

Berichtzo 08 jan 2017, 00:20

Ik heb een 2 koloms brug, met aardig wat speelgoed dr bij... Neemt niet weg dat een auto van 5 jaar oud en 200 k op de klok in mijn ogen niet moet bepalen wanneer ik er aan moet sleutelen... Mijn oude ascona uit 86 met 3,5 ton gas kilometers was een zeer betrouwbaar karretje.

Niet dat je het een met het andere 1 op 1 kan vergelijken, maar niet dat je er een tweede auto er bij moet houden voor als ie er een keer geen zin heeft....


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: weer terug bij Opel

Berichtzo 08 jan 2017, 01:13

De Ampera is toch echt geen Opel :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Bart 83

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: za 07 jan 2017, 19:05
  • Woonplaats: Boerdonk
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: weer terug bij Opel

Berichtzo 08 jan 2017, 23:34

ach het komt allemaal uit de hoge hoed van GM....

heb hem trouwens gekocht.... whohoe


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: weer terug bij Opel

Berichtma 09 jan 2017, 10:55

De Ampera hoeft maar zelden op de brug, hooguit om jaarlijks de moer van de aandrijfas na te trekken viewtopic.php?f=20&t=3024&hilit=aandrijfas om de condensafvoer door te prikken viewtopic.php?f=20&t=303&hilit=condens en om zo nu en dan de remschijven te poetsen viewtopic.php?f=20&t=2576&p=27114&hilit=roest+remschijf#p27114 :lol:
De dealer kan niets, mag niets en wil soms ook niets, daar hoef je het dan ook niet te zoeken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron