Het is nu vr 29 maart 2024, 13:08


Wim

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Wimson

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: za 25 feb 2017, 22:28
  • km-stand: 112000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Wim

Berichtvr 31 maart 2017, 16:58

Beste Ampera en Volt rijders. Sinds een week heb ik mijn Ampera uit 2013 2e hands gekocht bij een km stand van 112000. Tot nu toe ben ik uitermate tevreden. Mijn verbruik valt nog positiever uit dan geraamd. Dit dankzij de L-stand. Wat een uitvinding. Ritten van 200 km op 1 laadbeurt halen 1 op 25!!!

Nadelen tot nu toe:

1. Navigatiekaarten verouderd. Geen updates verkrijgbaar las ik hier al. Toch maar een telefoonhouder aanschaffen.

2. DAB- module. Contact gehad met Opel Oosterhout en Opel Nederland. Module wordt bij mij niet kosteloos vervangen voor DAB+, maar kost €300. Het blijkt een service actie van Opel binnen een bepaalde periode en daar maak ik geen kans meer op. Iemand een andere oplossing hiervoor?

Verder een top auto en al veel voordelen behaald dankzij dit forum. Dank daarvoor!!!


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wim

Berichtza 01 apr 2017, 10:41

Welkom Wim,

Voor wat de DAB+ module betreft, geen idee, ik heb die zelf ook niet, luister eigenlijk nooit naar de radio... (80 Gig iPod via USB.)
Navigatie idem, TomTom met recente kaarten op m'n iPhone. ;)
Ik weet niet wat je dagelijkse ritten zijn, maar kan dan nog voordeliger uitvallen. Ik zat gemiddeld op 1 op 50 (122 km per dag zonder bijladen overdag).
Door "omstandigheden" zit ik tegenwoordig op 85% elektrisch, huidige tankbeurt (30 dec) meer dan 1 op 100....


Offline

Wimson

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: za 25 feb 2017, 22:28
  • km-stand: 112000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Wim

Berichtza 01 apr 2017, 17:47

Beste Henry,

Dank voor je reactie!

Ik kon helaas niet meer bijladen op locatie waar ik moest zijn, anders was mijn verbruik nog beter uitgekomen inderdaad. Deze auto scheelt me nu al duizenden Euro's per jaar ten opzichte van mijn vorige auto (Opel Antara diesel).

We hebben berekend dat zelfs onze Mercedes Citan (75Pk diesel) op lange afstanden duurder uit is dan de Ampera.

Omtrent de navigatie en de DAB+ module kan ik melden dat ik de social media ga gebruiken om te kijken of Opel NL deze kwestie echt niet naar behoren op wil lossen. Ik ben het er niet mee eens dat legio Ampera rijders binnen één periode, onder coulance, de module vervangen hebben gekregen en ik niet. Doordat mijn oude eigenaar daarin laks is geweest ben ik nu de dupe.

De verouderde navigatie is tot daaraan toe, maar de DAB+ module is een op te lossen probleem wat naar mijn mening wel het minste is dat Opel NL als compensatie dient aan te bieden.'

To be continued...


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wim

Berichtzo 02 apr 2017, 11:31

Ik reed hiervoor een diesel (BMW 3-serie). De eerste 10,5 maand dat ik de Ampera reed was nog MRB-vrij.
Dat was alleen al een besparing van €136 per maand. Verzekering min of meer gelijk gebleven, en zit nu op 3,5 cent per km elektrisch en iets van 9 cent per km op benzine.


Offline

cacofant

Newbie

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: wo 22 maart 2017, 07:47
  • km-stand: 94500
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera

Re: Wim

Berichtzo 02 apr 2017, 13:26

Ben benieuwd mbt de DAB+ vervanging uit coulance. Gisteren m'n 2012 Ampera opgehaald zegt de verkoper heel enthousiast dat er ook DAB in zit. Ik denk cool.. maar krijg alleen maar FM zenders op een of andere manier. DAB vindt niets.. of doe ik iets verkeerd?

Groet Ricardo


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Wim

Berichtzo 02 apr 2017, 14:15

Wimson schreef:Omtrent de navigatie en de DAB+ module kan ik melden dat ik de social media ga gebruiken om te kijken of Opel NL deze kwestie echt niet naar behoren op wil lossen. Ik ben het er niet mee eens dat legio Ampera rijders binnen één periode, onder coulance, de module vervangen hebben gekregen en ik niet. Doordat mijn oude eigenaar daarin laks is geweest ben ik nu de dupe.

Het is een Opel-brede terugroepacties geweest. Daar is een draadje over.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Wim

Berichtzo 02 apr 2017, 23:14

Alex schreef:Het is een Opel-brede terugroepacties geweest. Daar is een draadje over.

viewtopic.php?f=7&t=1326

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wim

Berichtdi 04 apr 2017, 22:47

Wimson schreef:We hebben berekend dat zelfs onze Mercedes Citan (75Pk diesel) op lange afstanden duurder uit is dan de Ampera.
.

Spannend! Ik rij een Kangoo 1 op 16 diesel en de Ampera 1 op 16 loodvrij en pak de Kangoo ook voor de lange ritten. De afschrijving van de Kangoo is een fractie van die van de Ampera, het onderhoud is aanmerkelijk goedkoper (bijv band Kangoo -conti- kost €65 een band van de Ampera het dubbele)
De verzekering van de Kangoo is aanmerkelijk goedkoper en de wegenbelasting inmiddels ook.
Ik ben benieuwd naar jouw berekening!
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron