Switch to full style
Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Nog een amperarijder

za 08 apr 2017, 20:48

Hallo iedereen.

Sinds 4 dagen ben ik in het bezit van een grijze Opel Ampera uit 2012. Deze bevalt erg goed tot zover. De eerste volle lading heb ik inmiddels leeggereden. 61 km met wel een aantal keer flink gas geven om uit te proberen. Valt niet tegen. Woon-werk afstand is 52 km per dag dus dit zou volledig electrisch moeten kunnen.
Ik heb dit forum de laatste week al menig maal bezocht en er best veel info uit gehaald :)

Oja. Ik vind de laadtijd van meer dan 5 uur best wel lang. Ik zoek dus een wandlader voor thuis.

Groeten, Emil

Re: Nog een amperarijder

zo 09 apr 2017, 10:38

Welkom Emil,

Ten zij je overdag meerdere keren moet rijden schiet je niet zoveel op met een wandlader qua laadtijd. Je gaat er ongeveer 1,25 a 1,5 uur op vooruit. Ik heb destijds een nieuwe lader voor 150 euro op de kop kunnen tikken maar je moet je afvragen of voor dat kleine beetje comfort de kosten wel de moeite waard zijn. En als je 9 van de 10 keer alleen in de avond oplaadt scheelt zo'n wandlader niks.

Re: Nog een amperarijder

ma 10 apr 2017, 10:16

Ja dat klopt. Maar als ik in 3.5 uur de accu vol kan laden zou ik theoretisch na 1.5 uur ca 25km kunnen rijden. Dan kan ik 's-avonds nog electrisch rijden. En het gebruiksgemak gaat er ook op vooruit :)

Re: Nog een amperarijder

di 11 apr 2017, 13:00

Ik begrijp je, maar besef goed dat je naast de kosten voor de wandlader ook de aansluitkosten krijgt (uitbreiding meterkast met aparte groep). Ik vond het de moeite waard omdat ik al wist dat ik t.z.t. op volledig elektrisch rijden zou overstappen en hecht aan comfort. Maar anders is het een erg duur geintje dat je er niet snel uithaalt.

Re: Nog een amperarijder

di 11 apr 2017, 21:14

Ja klopt helemaal. Maar ik heb de wandlader vanmiddag binnen gekregen en vanavond geinstalleerd. De ampera staat nu te laden ;)
Btw ik heb 3 jaar geleden een nieuwe meterkast geplaatst waar ik meteen een paar reservegroepen in heb gemonteerd. :thumbup:

Re: Nog een amperarijder

wo 12 apr 2017, 19:13

Welkom Emil.

Het is dat ik geen eigen oprit/terrein/parkeerplek heb, anders had ik zeker een vast laadpunt (16 Ampere) gehad, net dat kleiner beetje sneller kunnen laden wanneer je dat nodig hebt. Gaat mij er dan niet om of ik de aansluiting "terug verdien", maar puur het gemak. :-)
Plaats een reactie