Het is nu do 28 maart 2024, 10:50


Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 05 maart 2018, 12:10

Zover ik weet mag dat hier nog gewoon. Aan de andere kant komt deze wijsheid omdat ik me niet kan herinneren dat ik ooit iets gezien of gehoord heb dat het niet mag. :oops:

Zal het toch eens uitzoeken hoe dat hier nu zit.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 05 maart 2018, 15:13

Speelt met name in nieuwbouwwijken sinds ongeveer rond de eeuwwisseling. Vanwege watermanagement wil men dan het water dat via de daken en straat opgevangen wordt lokaal herbenutten en niet gemixt met afvalwater uit je woning laten zuiveren.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtvr 16 maart 2018, 16:15

Timmertje schreef:Eigenlijk vrij simpel. Omdat we goedkoper willen rijden.
Wij zijn niet bijzonder milieu bewust als ik eerlijk ben. Dus bij ons is de opzet toch wel de portemonnee.

Ik heb altijd lease autos gehad met tank pas. Dus nooit druk hoeven maken om wat het kost. Fluitend tanken, fluitend de garage uit.
Nu besloot het bedrijf waar ik werkte dat ik boventallig werd, dus einde oefening lease auto. En moest er dus zelf 1 aanschaffen. En ik het doodzonde vind om zelf elke keer 50 euro of meer af te tikken bij het tankstation ging ik op zoek naar zuinige auto's. Lang lang lang verhaal ( 8 maanden onderzoek gedaan) kwamen we bij de ampera uit.

Dus nee de Timmertjes hebben de auto niet omdat we milieu bewust zijn.

Dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik/wij voor een Ampera hebben gekozen.
Hiervoor reed ik een BMW diesel (privé) ivm met afstand woon-werk. (€136 mrb, dik € 200,- diesel, verzekering gelijk aan de Ampera, om over het onderhoud aan een 11 jaar oude diesel maar te zwijgen...)
De Ampera scheelde al behoorlijk in de maandelijkse kosten. En ook ik was op een gegeven moment boventallig, en toen was het ook wel prettig om een auto voor de deur te hebben staan die niet zo veel kost als ie alleen maar "stil staat".
Had eind vorig jaar een (tijdelijke) baan en daar had ik een collega die er ook net werkte. Die was er ook net begonnen en ging van 200km per dag naar 30 km per dag. En dan is een Audi A6 3 liter diesel een tikkeltje aan de dure kant, voor die korte stukjes. (hij rijd inmiddels in een kleiner benzine gebakje)
Voor mij is de keuze voor een baan nu niet afhankelijk van de afstand, of het nu 20 km of 70 km enkele reis is, kwa maandelijkse kosten ben ik sowieso redelijk goedkoop uit.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 27 jun 2018, 18:16

Ondertussen zijn we 10.000 km verder. En het blijft een geweldige auto. Het rijd gewoon als een zonnetje.
Ons verbruik staat nu op 1.3l/100km. Door de weeks is het eigenlijk alleen maar stroom. Op vrijdag als we naar Woerden gaan naar de fam dan is het 50/50. Is een goeie 60 km enkele reis.

Verder blijf ik het een hele mooie auto vinden. Hij word ook echt wel in de watten gelegd.
Gezien we hem nu een half jaar hebben. Heb ik hem vorige week maar eens extra vertroetelt.
Dit houd in :
1: Foamen
2: Met de hand wassen (2 emmer systeem)
3: Kleien (kwam bijna geen vuil af
4: Met pre wax de auto voorbereid op de wax laag
5: De wax erop.
6: Bandjes in de tire shine gezet.
7: Binnen gecleaned, raampjes. Het leer behandelt. Uitgestofzuigd etc etc.

Toch een dag mee bezig geweest.
Als een spiegel, zo netjes geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel even terug naar de dealer voordat de garantie verlopen is. 1 zo’n knopje op een deur doet het niet meer. Op de achterdeur. Op zich niet heel erg, maar wil het wel gemaakt hebben. Kan het er weer even tegen voordat we het zelf moeten gaan betalen :)

Verder hebben we eigenlijk nog niks met de auto gehad. Wel een paar keer melding over stuurslot in de koude maanden. Maar begreep hier dat dat wel eens voorkomt. Dus heb ik verder ook niks mee gedaan. Gezien het een ding kan zijn met de accu zit ik er wel aan te denken zodra de zomert voorbij is en we naar koud weer gaan om de kleine accu te laten vervangen.
Verder probleem loos. Nogmaals het rijd gewoon als een zonnetje. HEERLIJK.
De kinders vinden het ook heerlijk in de auto. Hebben ieder d’r eigen tv’tje in de hoofdsteun van de voorstoelen.
I DE AAL

Kortom. Fijne auto. Hopelijk nog lang plezier van.
Fijn is ook dat we nog 50k of tot maart 2021 garantie hebben. Met dit tempo van km’s maken halen we 2021 niet :)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 27 jun 2018, 20:58

Timmertje schreef:Ondertussen zijn we 10.000 km verder. En het blijft een geweldige auto. Het rijd gewoon als een zonnetje.
Ons verbruik staat nu op 1.3l/100km. Door de weeks is het eigenlijk alleen maar stroom. Op vrijdag als we naar Woerden gaan naar de fam dan is het 50/50. Is een goeie 60 km enkele reis.
Ik ben na 3,5 zonder noemenswaardige grote problemen nog altijd tevreden met de gemaakte keuze!!
Ik heb maar 1 keer aanspraak hoeven maken op de 8 jaar / 160k km garantie. Melding “service high voltage system” (of zo iets...) Auto wilde toen niet meer laden, kon wel gewoon op benzine doorrijden. Was defecte sensor van de koelvloeistof voor de accu.
Mijn persoonlijke Lifetime na zo’n 78k km staat op 1,8. Vanaf volgende week een woon-werk afstand van slechts 6 km enkele reis, dus de km’s tikken niet zo hard meer aan. Meeste familie woont binnen accu afstand. :)
Timmertje schreef:Moet wel even terug naar de dealer voordat de garantie verlopen is. 1 zo’n knopje op een deur doet het niet meer. Op de achterdeur. Op zich niet heel erg, maar wil het wel gemaakt hebben. Kan het er weer even tegen voordat we het zelf moeten gaan betalen :)
Is een veel voorkomend euvel, volgens mij heb ik er nog maar 1 die echt probleemloos werkt, rest doet het vaak niet of moeilijk. (Misschien dat vocht er iets mee te maken heeft....)
Maar om nu zo’n €200 per deurgreep neer te tellen..... :silent: Had wel een filmpje op YouTube gezien waar iemand ze zelf demonteerde, maar dan moet ik alsnog komplete deurgrepen via eBay scoren.....
Stuurslot ook zo’n veelvoorkomend probleem. Ik heb maar 1x gehad dat ik daardoor de auto niet kon starten (dik 2 jaar geleden). Accu (of zekering 4?) loskoppelen (sleutel 10 nu standaard in de auto) en daarna was de melding weg.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 24 jul 2018, 10:45

Daarom wil ik het voor de garantie verlopen is toch nog laten maken. Denk ook wel dat het door vocht komt. Ik probeer met autowassen die knopjes altijd te mijden, das met hogedruk. Maar goed als het er dan toch inloopt houden we het maar op Amerikaanse kwaliteit :)


Ondertussen is de lifetime gestegen naar 1.2. Dus we gaan lekker. En wat heel heel heeel fijn is:heb al een halfjaar (sinds aanschaf dus) geen dealer gezien. Met mijn Nieuwe Benz stond ik elk hondsgezeik bij de dealer....

Kortom nog steeds heel erg in ons nopjes met de Ampera.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 24 jul 2018, 10:52

Zat nog even het topic door te lezen.
En daar kwam ik dit tegen:

De min punten:
- De ruimte. Hebben 2 kleine kids in auto stoeltjes. De oudste zit al in een grotere stoel en kan de beentjes dus naar beneden laten hangen. De jongste van net 2. Kan dat nog niet. Dus die beentjes steken vooruit. Dat houd in dat de voorstoel een stuk naar voren moet achter wie zij zit. En dat is net te veel naar voren. Daarmee zit je niet meer comfortabel in de auto achter het stuur. Dat zou betekenen dat we dus elke keer de stoeltjes moeten wisselen als ik een keer rijd met de kids, of wanneer de vrouw rijdt.
- Het overzicht op de weg. Wij hadden beiden het gevoel dat we veel informatie misten op de weg en rond ons heen. Kunnen niet direct een vinger erop leggen, meer een gevoel omdat we nu hoog zitten. En dan die dode hoeken van die stylen aan de voorkant.

Praktijk na een half jaar:
De 2 dames achterin hebben de beentjes naar benee. Dus de stoelen kunnen naar achter. Dus pa en ma hebben ruimte zat voorin.
Het overzicht op de weg was in het begin wel even wennen. Tis nog steeds niet zo goed als in een mpv natuurlijk.
Echter beschouwen we het niet (meer) als hinderlijk.


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdo 26 jul 2018, 08:56

Inderdaad, ruimte houdt niet over met kinderen achterin. Regelmatig met (klein)kinderen rijden is niet bevorderlijk voor mijn humeur: zij zitten prinsheerlijk en ik zit opgevouwen (en de rugleuning wordt bijzonder vies van die zolen).
Tis niet anders.

Rondom zicht: na ruim 150.000 km ben ik nog niet gewend aan de enorme A, B en C stijlen (als van een tank). Maar ja: het zicht langs de rechter de B-stijl wordt nog eens extra belemmerd door de dikke hoofdsteun van de bijrijdersstoel: gelukkig kan ik die verschuiven.

Ik voel me eigenlijk vaak een beginnende autorijder: alsmaar bewegen om om het hoekje te kijken en vooral niets te willen missen: een auto-bus kan zich verschuilen achter de linker A-stijl.

Maar verder: rijden is heerlijk rustig!!!
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 25 sep 2018, 10:27

Gisteren Dochter ophalen op school. Madam vind auto leuk, dus ik met de auto naar school doen we zelden, tis ongeveer 3 minuten lopen.
Komen terug uit school richting de auto gelopen. Stappen in. Wil starten : Initialiseren, nog niet schakelen. HUH?
Okay, wachten wel. Even wachten,uiteindelijk melding weg wel bleef het motor lampje branden. Hmm.
Auto in de L gezet om te gaan rijden. Niks nada. hmmmmmmmmmmmmmm. Auto uit proberen te zetten. Dat ging dus niet meer.... Gloeiende gloeiende. Dus ja, nog even aan het pielen geweest. Er kwamen steeds meer foutmeldingen op het display, gingen ook steeds meer lampjes aan. Stabilitrack, accu bescherming, stuurslot ik heb het allemaal langs zien komen. Besloten om maar naar huis te lopen en eerst te gaan eten.
Toen maar de opel assistentie gebeld. Blijkbaar was het een drukke dag. Dus kon langer duren als normaal. Normaal duurt het al lang.. Maar goed ik zat thuis, dus had weinig te klagen.
Uiteindelijk een 1,5 uur later werd er gebeld dat de wegenwacht in 5-10 minuten op de locatie zou zijn. Jas aan en gaan met die banaan.

Hij de accu meten. Hij zegt droog: Deze moet 12 volt zijn, en hij staat op 8. Heb je iets aan laten staan in de auto?
Ik zeg nee, ik check het altijd. Met kleine kinderen aanboord wil het nog wel eens gebeuren dat er een lampje aan blijft. Dus we checken het altijd ff.
Accu nog een beetje kunnen opladen tot hij aan de 12v was. De auto starten en toen begon ook de motor te draaien, want de motorkap stond open. Dus dat gaf de burger moed.
De ANWB'er gaf aan, niet meer uitzetten en direct naar de dealer. Hij heeft het rapportje geprint. Dus op naar Mossel in den Bosch.
Daar was het RAZEND druk. Dus zo'n beetje de hele middag daar zitten wachten. Blijkbaar was er 1 monteur aanwezig die eraan mocht sleutelen.
Op een moment komt de man naar me toe, de accu is niet goed die moeten we vervangen ala 300,-
Ja doe maar. Dus ik checken op de website, en blijkt een accu gewoon onder de garantie te vallen. Dus heb niks hoeven te betalen.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het niet onder garantie zou vallen, wilde het toch even checken.
Zelf wilde ik voor de winter de accu vervangen. Ben dan nu blij dat het zo is gelopen onder garantie.

Nu nog 2 nieuwe voorbandjes en dan zijn we weer winterklaar :)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 25 sep 2018, 11:25

Timmertje schreef:Op een moment komt de man naar me toe, de accu is niet goed die moeten we vervangen ala 300,-


De beste AGM kost je ongeveer €150 plus een half uurtje en deze gaat ongeveer 4 jaar mee. Ik begrijp niet dat iemand hier nog een risico op stilvallen voor wil lopen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten