Switch to full style
Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

vr 16 feb 2018, 12:08

Gefeliciteerd! Hier is de kogel door de kerk en het wordt een Ampera of Volt ter vervanging van mijn Sorento. Ben erg benieuwd hoe dat zal bevallen eenmaal ik er eentje heb gekocht.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

vr 16 feb 2018, 14:38

ErwinV schreef:Gefeliciteerd! Hier is de kogel door de kerk en het wordt een Ampera of Volt ter vervanging van mijn Sorento. Ben erg benieuwd hoe dat zal bevallen eenmaal ik er eentje heb gekocht.


Das ook een felicitatie waard. Met beide heb je een goede auto.


Vanmorgen na opladen gaf de auto aan 46km. Even op de koffie bij opa en oma met de kids. Daarna door boodschapjes doen in den bosch. Auto kan daar bijgeladen worden (helftheuvel). Daarma even naar de mediamart. Ook daar kun je weer laden. Uiteindelijk komen we thuis met nog 18 km in de range. 58.4 km gereden en 9.4kwh verbruikt. Gewoon alles binnendoor. Geen gejakker over de grote weg.

Tis zo lekker rijden.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

vr 16 feb 2018, 22:21

Gefeliciteerd Timmer! Ga je geen spijt van krijgen. :) Ik heb sinds kort een brievenbus met slot in mijn tuin gezet en daar de lader permanent inzitten. Staat naast mijn buitenstopcontact. Was het zat om hem steeds mee te nemen in de auto of binnen in de gang te droppen. Wel tevreden mee tot op heden. Moet wel zeggen dat ik momenteel een kleinere Renault lader gebruik na het overlijden (gevalletje waterschade, lader bleek iets minder waterdicht dan ik dacht) van mijn Voltec thuislader.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

za 17 feb 2018, 19:08

ik had ook een probleem met het paren van de auto met mijn telefoon. Het hielp om de paringcode van de auto te veranderen naar 0000. Misschien werkt dat ook voor jou.

Re: Telefoon herkent auto niet

za 17 feb 2018, 22:37

javaboon schreef:ik had ook een probleem met het paren van de auto met mijn telefoon. Het hielp om de paringcode van de auto te veranderen naar 0000. Misschien werkt dat ook voor jou.

Gouwe tip! :thumbup: Sinds enkele maanden heb ik een Lenovo P2 met een magische batterij die maar eens in de drie dagen opgeladen hoeft te worden.

Maar hij herkent de auto niet. Een BMW i3 wel en van een Leaf zie je het chassisnummer, maar kun je niet koppelen. Door de paringsdrift in de auto te veranderen in 0000 werd de auto direct herkend en hoefde ik de code niet eens in te voeren op de telefoon.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

zo 18 feb 2018, 15:58

Had ik reeds probeert. Niks nada. Heb van het weekend een iPhone gekocht en dat werkte direct.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

ma 05 maart 2018, 11:15

Met de nieuwe iPhone werkt het inderdaad nog steeds feilloos. Heb het nog wel een paar keer met de Microsoft telefoon probeert maar helaas.

Ondertussen was het hier afgelopen zaterdag 1 grote natte rotzooi op de weg. Dus heb de wagen maar even snel schoon gemaakt. Foam erop met de hogedruk reiniger. Even laten weken. En daarna er weer af. Voor de snelle schoonmaak beurt prima. Gaat niet bijzonder schoon zo, maar wel is weer even die rottige zout laag van de auto af. En je bent nog niet een half uur bezig. Dus quick fix ;)

Afbeelding


Verder blijft het een geweldige auto. We rijden er met zoveel plezier in. Ik betrap mezelf er ook op dat ik toch ook vaak wil rijden. In verleden reed ik maar zelden (prive), altijd de vrouw.

Gister was het hier alweer een graad of 10. Dat merk je direct aan het bereik van de accu. Met -5 of kouder is heen en weer Den Bosch net wel / net niet (46km). Gister bij thuiskomst nog 10 km over. Dat lijkt weer ergens op. Gaan we niet over de grote weg, maar gewoon binnendoor waar het max 80km/u is.

Toen we de auto kochten hebben we het verbruik laten resetten. Ik heb niks aan gegevens van de vorige eigenaar. Wij zitten nu op 2. Dus een 1 op 50. Ik vind het niet slecht voor een 2600 km die we gereden hebben. Naarmate het warmer word kan het alleen maar beter worden.
Het is nu een sport om die 2 naar benee te brengen. We hebben al 1.9 gehaald, echter gingen we in de ijzige kou naar Woerden, goeie 60 km enkele reis. Dus daar gingen we van 1.9 naar 2.0 :)

Het word wat eentonig, maar we zijn erg in onze nopjes met de Ampera. :thumbup:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

ma 05 maart 2018, 11:21

Niet lullig bedoeld, ben gewoon benieuwd hoe jij er in staat: veel mensen kiezen een Ampera/Volt mede vanwege hun milieubewustzijn. Hoe rijm je dat met de auto aan straat wassen? Dus: niet bedoeld als aanval, ben gewoon oprecht geïnteresseerd.

Overigens is bij ons in Zoetermeer (in ieder geval in mijn wijk) wassen voor de deur verboden omdat de hemelwaterafvoer rechtstreeks in een natuurgebied uitkomt. Ik waste de auto dan wel eens met enkel warm water en een microvezeldoek maar zelfs dan gaan er stoffen mee de afvoer in die ze liever niet in een natuurgebied zien.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

ma 05 maart 2018, 11:52

Eigenlijk vrij simpel. Omdat we goedkoper willen rijden.
Wij zijn niet bijzonder milieu bewust als ik eerlijk ben. Dus bij ons is de opzet toch wel de portemonnee.

Ik heb altijd lease autos gehad met tank pas. Dus nooit druk hoeven maken om wat het kost. Fluitend tanken, fluitend de garage uit.
Nu besloot het bedrijf waar ik werkte dat ik boventallig werd, dus einde oefening lease auto. En moest er dus zelf 1 aanschaffen. En ik het doodzonde vind om zelf elke keer 50 euro of meer af te tikken bij het tankstation ging ik op zoek naar zuinige auto's. Lang lang lang verhaal ( 8 maanden onderzoek gedaan) kwamen we bij de ampera uit.

Dus nee de Timmertjes hebben de auto niet omdat we milieu bewust zijn.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

ma 05 maart 2018, 12:02

Duidelijk! En wassen aan straat mag gewoon nog bij jullie of gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid ;-) ?
Plaats een reactie