Het is nu za 21 jul 2018, 21:29


Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 05 maart 2018, 12:10

Zover ik weet mag dat hier nog gewoon. Aan de andere kant komt deze wijsheid omdat ik me niet kan herinneren dat ik ooit iets gezien of gehoord heb dat het niet mag. :oops:

Zal het toch eens uitzoeken hoe dat hier nu zit.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1198
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 05 maart 2018, 15:13

Speelt met name in nieuwbouwwijken sinds ongeveer rond de eeuwwisseling. Vanwege watermanagement wil men dan het water dat via de daken en straat opgevangen wordt lokaal herbenutten en niet gemixt met afvalwater uit je woning laten zuiveren.
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 160062
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtvr 16 maart 2018, 16:15

Timmertje schreef:Eigenlijk vrij simpel. Omdat we goedkoper willen rijden.
Wij zijn niet bijzonder milieu bewust als ik eerlijk ben. Dus bij ons is de opzet toch wel de portemonnee.

Ik heb altijd lease autos gehad met tank pas. Dus nooit druk hoeven maken om wat het kost. Fluitend tanken, fluitend de garage uit.
Nu besloot het bedrijf waar ik werkte dat ik boventallig werd, dus einde oefening lease auto. En moest er dus zelf 1 aanschaffen. En ik het doodzonde vind om zelf elke keer 50 euro of meer af te tikken bij het tankstation ging ik op zoek naar zuinige auto's. Lang lang lang verhaal ( 8 maanden onderzoek gedaan) kwamen we bij de ampera uit.

Dus nee de Timmertjes hebben de auto niet omdat we milieu bewust zijn.

Dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik/wij voor een Ampera hebben gekozen.
Hiervoor reed ik een BMW diesel (privé) ivm met afstand woon-werk. (€136 mrb, dik € 200,- diesel, verzekering gelijk aan de Ampera, om over het onderhoud aan een 11 jaar oude diesel maar te zwijgen...)
De Ampera scheelde al behoorlijk in de maandelijkse kosten. En ook ik was op een gegeven moment boventallig, en toen was het ook wel prettig om een auto voor de deur te hebben staan die niet zo veel kost als ie alleen maar "stil staat".
Had eind vorig jaar een (tijdelijke) baan en daar had ik een collega die er ook net werkte. Die was er ook net begonnen en ging van 200km per dag naar 30 km per dag. En dan is een Audi A6 3 liter diesel een tikkeltje aan de dure kant, voor die korte stukjes. (hij rijd inmiddels in een kleiner benzine gebakje)
Voor mij is de keuze voor een baan nu niet afhankelijk van de afstand, of het nu 20 km of 70 km enkele reis is, kwa maandelijkse kosten ben ik sowieso redelijk goedkoop uit.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 27 jun 2018, 18:16

Ondertussen zijn we 10.000 km verder. En het blijft een geweldige auto. Het rijd gewoon als een zonnetje.
Ons verbruik staat nu op 1.3l/100km. Door de weeks is het eigenlijk alleen maar stroom. Op vrijdag als we naar Woerden gaan naar de fam dan is het 50/50. Is een goeie 60 km enkele reis.

Verder blijf ik het een hele mooie auto vinden. Hij word ook echt wel in de watten gelegd.
Gezien we hem nu een half jaar hebben. Heb ik hem vorige week maar eens extra vertroetelt.
Dit houd in :
1: Foamen
2: Met de hand wassen (2 emmer systeem)
3: Kleien (kwam bijna geen vuil af
4: Met pre wax de auto voorbereid op de wax laag
5: De wax erop.
6: Bandjes in de tire shine gezet.
7: Binnen gecleaned, raampjes. Het leer behandelt. Uitgestofzuigd etc etc.

Toch een dag mee bezig geweest.
Als een spiegel, zo netjes geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel even terug naar de dealer voordat de garantie verlopen is. 1 zo’n knopje op een deur doet het niet meer. Op de achterdeur. Op zich niet heel erg, maar wil het wel gemaakt hebben. Kan het er weer even tegen voordat we het zelf moeten gaan betalen :)

Verder hebben we eigenlijk nog niks met de auto gehad. Wel een paar keer melding over stuurslot in de koude maanden. Maar begreep hier dat dat wel eens voorkomt. Dus heb ik verder ook niks mee gedaan. Gezien het een ding kan zijn met de accu zit ik er wel aan te denken zodra de zomert voorbij is en we naar koud weer gaan om de kleine accu te laten vervangen.
Verder probleem loos. Nogmaals het rijd gewoon als een zonnetje. HEERLIJK.
De kinders vinden het ook heerlijk in de auto. Hebben ieder d’r eigen tv’tje in de hoofdsteun van de voorstoelen.
I DE AAL

Kortom. Fijne auto. Hopelijk nog lang plezier van.
Fijn is ook dat we nog 50k of tot maart 2021 garantie hebben. Met dit tempo van km’s maken halen we 2021 niet :)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 160062
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 27 jun 2018, 20:58

Timmertje schreef:Ondertussen zijn we 10.000 km verder. En het blijft een geweldige auto. Het rijd gewoon als een zonnetje.
Ons verbruik staat nu op 1.3l/100km. Door de weeks is het eigenlijk alleen maar stroom. Op vrijdag als we naar Woerden gaan naar de fam dan is het 50/50. Is een goeie 60 km enkele reis.
Ik ben na 3,5 zonder noemenswaardige grote problemen nog altijd tevreden met de gemaakte keuze!!
Ik heb maar 1 keer aanspraak hoeven maken op de 8 jaar / 160k km garantie. Melding “service high voltage system” (of zo iets...) Auto wilde toen niet meer laden, kon wel gewoon op benzine doorrijden. Was defecte sensor van de koelvloeistof voor de accu.
Mijn persoonlijke Lifetime na zo’n 78k km staat op 1,8. Vanaf volgende week een woon-werk afstand van slechts 6 km enkele reis, dus de km’s tikken niet zo hard meer aan. Meeste familie woont binnen accu afstand. :)
Timmertje schreef:Moet wel even terug naar de dealer voordat de garantie verlopen is. 1 zo’n knopje op een deur doet het niet meer. Op de achterdeur. Op zich niet heel erg, maar wil het wel gemaakt hebben. Kan het er weer even tegen voordat we het zelf moeten gaan betalen :)
Is een veel voorkomend euvel, volgens mij heb ik er nog maar 1 die echt probleemloos werkt, rest doet het vaak niet of moeilijk. (Misschien dat vocht er iets mee te maken heeft....)
Maar om nu zo’n €200 per deurgreep neer te tellen..... :silent: Had wel een filmpje op YouTube gezien waar iemand ze zelf demonteerde, maar dan moet ik alsnog komplete deurgrepen via eBay scoren.....
Stuurslot ook zo’n veelvoorkomend probleem. Ik heb maar 1x gehad dat ik daardoor de auto niet kon starten (dik 2 jaar geleden). Accu (of zekering 4?) loskoppelen (sleutel 10 nu standaard in de auto) en daarna was de melding weg.


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast