Het is nu vr 29 maart 2024, 06:57


Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 25 sep 2018, 12:06

japio schreef:
Timmertje schreef:Op een moment komt de man naar me toe, de accu is niet goed die moeten we vervangen ala 300,-


De beste AGM kost je ongeveer €150 plus een half uurtje en deze gaat ongeveer 4 jaar mee. Ik begrijp niet dat iemand hier nog een risico op stilvallen voor wil lopen.

ik ook niet...een lid van amperiste.fr heeft al maanden somste "bugg",iedereen zegt hem"12V accu" maar hij blijft altijd te weigeren :crazy:


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 09 okt 2018, 09:32

Je kunt merken dat het kouder word. Stond er van de zomer nog 70+ km bij instappen is dat nu rond de 60.
Nog ruim voldoende voor ons.
De auto voorzien van 2 nieuwe voorbandjes. Zaten Michelin energy savers onder. Nu Michelin primacy 4. Iets minder decibels, betere grip. Wel iets meer brandstof verbruik. Tis maar of we er wat van merken, waarschijnlijk tussen de oren.
Voor nu zijn ze lekker rustig. Maar goed ze zijn nieuw.

Verder een deurknopje laten repareren aan buitenkant, 1 had er geen zin meer in.
Zodra de auto uit de garantie is laten we het mooi zitten. Gebruiken het maar zelden.

16800 km verder en 199l benzine verbruikt. Dus een 1:84.

Blijft een hele fijne auto.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 29 jan 2019, 17:48

Zijn nu 1 jaar verder en een 22k km verder. En ook de Opel garantie van 1 jaar is over. Nu voor het eggie dus. En ik kan wel zeggen dat het een hele fijne wagen is. Als je dan kijkt dat we nog geen 300 liter verbruikt hebben. Zeg een 1 op 88. Niet verkeerd. Nu in de winter loopt het benzine verbruik iets op. Zaten op Lifetime van 1.2 en nu is dat 1.4. Zal nog wat oplopen de komende tijd. Wat trainingen verder van huis dus wat meer km’s.

Verder met een brede glimlach in de auto en uit de auto.

Nog issues gehad afgelopen jaar?
- Alleen deurknopje achter in auto die het niet deed. Garantie werk.
- een 12v accu die op was. Garantie werk.

Regulier verbruik:
- 2 nieuwe voor banden.
- Nu ook het lampje in de spiegel de geest gegeven. Schijnt een nieuwe unit voor besteld te worden. Blijkbaar voldoet het vervangen van een lampje niet.


Verder probleem loos.
Heel wat plezanter als met de maandag morgen Benz.


Offline

erikbruinsma

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: do 17 jan 2019, 19:22
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 29 jan 2019, 18:03

rijd je ook veel snelweg? Ik ben wel benieuwd wat real-life 120-130km/h doet met je bereik en/of verbruik zowel elektra als benzine?


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 29 jan 2019, 18:10

Snelweg ook. Maar max 100 electrische op korte stukken. Langere stukken op benzine 100-120. Verbruik is dan ongeveer 1 op 17 / 18.

Swinters heen en weer Den Bosch 30 km over A2. Net niet. Binnendoor 40 km,nog range over bij thuis komst.

ik vind het een bijzonder relaxte auto. Wij vinden het de kunst om zoveel mogelijk uit de accu te halen, zolang we geen koude lijden. Tuurlijk is het wel eens leuk om bij de stoplichten als eerste weg te zijn.
Zware rechtervoet kost geld en accu :). Das met de Ampera niet anders.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 19 feb 2019, 16:11

We zijn ondertussen een jaartje verder. Auto moet gekeurd worden en een beurtje. Zijn nu op het punt dat de vloeistoffen ververst gaan worden 120.000km. En nog wat filtertjes links en rechts en motor olie en een riempje.
kortom een 650,- en we kunnen er weer een jaartje tegen, en voor de vloeistoffen 5 jaar.

Bij het werk kan ik mooi opladen. Dus de rit naar huis kost niks. Wel grappig. Smorgens koud naar het werk kom ik net te kort. Smiddags 16 graden en had ik nog 20 km over. :)
Moet ik erbij zeggen dat ik niet het type ben dat gaat zitten kou lijden in de auto. Zuinig prima maar niet ten koste van alles :)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 19 feb 2019, 17:47

Timmertje schreef: En nog wat filtertjes links en rechts en motor olie en een riempje.
kortom een 650,- en we kunnen er weer een jaartje tegen, en voor de vloeistoffen 5 jaar.


Ben erg benieuwd wat je hiermee bedoelt: remvloeistof gaat niet (zonder kwaliteitsverlies) 5 jaar mee en motorolie -zeker wanneer de ICE weinig gebruikt wordt- ook niet. Zelfde geldt voor koelvloeistof. Dan blijft alleen de ruitenwisservloeistof over, wellicht dat die 5 jaar meegaat bij jou? Maar dan rij je wel erg weinig ;)

Kortom, ben erg benieuwd wat je bedoelt.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 19 feb 2019, 17:57

Wat ik begrepen heb de koelvloeistof van de grote accu. Die zou een jaar of 5 mee gaan of een 120.000 km. En ik ben nu aan de laatste.
Remvloeistof hebben ze het niet over gehad verder

Motor olie willen ze elke 30.000 vervangen. En daar zit ik ook aan. Dus maar gelijk laten doen. Kunnen we er weer even tegen.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 20 feb 2019, 07:32

Duidelijk!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 18 jun 2019, 10:14

En toen was de oma lader dood. Hup richting Den Bosch. Half uurtje en 2 lego torens later weer naar huis. Jongste was mee om te lego en. Wat ben je snel verwend met electrisch rijden. Van het weekend ouderwets op benzine gereden. Voelt als een stap terug in de tijd. Mocht hij ooit de geest geven grote kans dat er een helemaal een electrische komt. Blijf het een geweldige auto vinden. Wel 1 ding zijn de stoel verstellingen of een gebrek eraan kan ik beter zeggen. In mijn vorige lease duitser kon je die voor je gevoel op tig manieren instellen. Ritjes tot een uur prima. Langer word pijn in de benen.Voorkant stoel zou wat meer omhoog moeten. Stoel staat in laagste stand anders zit ik met mn kruin tegen het plafond.


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron