Het is nu vr 29 maart 2024, 12:47


Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 10:30

Dank allen voor de mooie berekeningen al zeggen ze mij niet heel veel. Eigenlijk helemaal niks.
Bedoel ik niet lullig, zegt meer wat over mij.

Op het moment probeer ik wat duidelijkheid in m'n hoofd te krijgen. Daar horen wat antwoorden op vragen bij.
Waar ik een beetje mee zit is het volgende. De auto zit bomvol electronica. Het heeft stoel verwarming, climate control en een mooie audio installatie, ben zelf Bose fan trouwens in huis hier ook de spullen van.

Bij ons staat de climate control standaard op 20. blaasstand 2.
Dan hoor je hem niet blazen en het blijft aangenaam in de auto. Zomers en des winters. In de winter of beter gezegd als het buiten beneden een graad of 10 word zet ik de auto altijd een minuut of 10 aan voor we weggaan om hem op temperatuur te brengen.
Stoelverwarming maakte ik in het verleden geen gebruik van ook niet als het koud was. Ik vind dat gewoon niet prettig een wam hol krijgen :oops: De vrouw daarin tegen wel.
Soms in de winter als het echt koud was buiten maakten we van de auto een soort tropisch paradijs. Verwarming hoog en genieten. Gebeurt zelden. Soms is het lekker even heet stoken die tent.
Zomers gebeurt het veel dat we lekker met de raampjes open rijden. Vinden de kids ook leuk.
Nu gebeurde dat allemaal in onze lease auto's waarbij de brandstof netjes betaald werd door het bedrijf. Dus nooit van z'n leven over nagedacht.


Nu gaan we alles zelf betalen. En ben dan ook benieuwd of dit een grote invloed heeft op het verbruik van de auto.
Ik ben niet het type dat met een jas aan in de auto gaat zitten omdat hij dan verder rijd. Voor die onzin word ik te oud zeg ik altijd maar. Wat ik niet duidelijk krijg is hoeveel impact het nu werkelijk heeft.
Muziekje op de achtergrond, climate control op 20 graden, en 1 stoel verwarming.
Zomers de airco uit en dan met de raampjes open. Das natuurlijk een hoop weerstand als ik er over na ga zitten denken. Ik heb nog nooit zoveel zitten nadenken over een auto als sinds ik met de Ampera bezig ben trouwens :)

Ik begrijp dat het volgende niet op de Ampera zit, of kon dit wel via opties besteld worden?
Regen sensor (wat ik heerlijk vind trouwens werkt gewoon perfect op de Benz).
Parkeer sensors
Nu is dit allemaal niet zo'n ramp dat het er niet op zit, zou mooi zijn als het wel is. Bij de Volt heb je dit ook niet?
Ik denk trouwens niet dat het me waard is om daarom een Volt aan te schaffen. Dat jaartje garantie Ampera vs 6 maanden bovag op de Volt.

Ik wil eens kijken of we bij de Opel dealer een Ampera/Volt eens een week of zo kunnen huren. Kijken hoe het nu echt werkt.


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 12:27

parkeer sensoren heb je met het achtrerruitcamera ,in belgie was er maar 2 modellen te kiezen:met alles(leder,verwaarde zetels,navi,harddisk,achterruitcamera, parkeersensoren,... en de basis wagen(zonder)

Ps:ik vind ook niet prettig om een warme hol krijgen :oops: :lol:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 16:22

Als de berekeningen niets zeggen, waarom beperk je je dan in hemelsnaam tot een Ampera?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 16:35

Vooral omdat het vrij zuinig rijd. Met de aktie radius op de batterij kunnen wij prima uit de voeten.
Heb zelf al gekeken naar een Lexus ct200h. Maar dat gaat niet passen met onze bezetting.
Een outlander phev staat nog steeds hoog op het lijstje hier, vooral bij de vrouw.

Outlander rijd niet heel bijzonder zuinig heb ik ondertussen geleerd, wel een hoop ruimte.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 17:10

Parkeersensoren voor/achter zitten volgens mij op 90%+ van alle NL Ampera's.

Regensensor is/was helaas geen optie (weet niet 100% zeker voor latere modellen overigens) en dat is een blunder 1e klas.
Als je beslissing daarvan af hangt, weet ik niet of je tot de doelgroep behoort ;)
Zeker als je eerder nooit hebt nagedacht over brandstofverbruik van de auto waarin je reed. Ook al betaalde "het bedrijf" (dat ben je zelf) :problem:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 22:16

Als je verondersteld dat je aan een Ampera een zuinige auto hebt dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen, maar je kunt er wél zuinig mee rijden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 11 jul 2017, 22:38

Net als bij de PHEV hangt (bijna) alles af van de beheersing van je rechtervoet en de afstanden die je ermee gaat rijden. Tuf je een beetje op en neer naar school en de boodschappen run gebruik je (bijna) geen brandstof en kan je alles op (relatief goedkope) elektra doen. Ga je meer lange afstanden rijden komt de ICE erbij en moet je veel wind opzij duwen.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 12 jul 2017, 09:51

Timmertje schreef:Heb zelf al gekeken naar een Lexus ct200h. Maar dat gaat niet passen met onze bezetting.


Nu ben je me kwijt. Wat gaat er wel in de Ampera passen wat niet in de CT200H past? De Ampera lijkt groot van buiten maar is gewoon erg krap van binnen, mijn dochter van destijds 11 die kleiner dan gemiddeld is paste al niet achter mij, bij gezinsritten moest ik al mijn stoel geforceerd naar voren zetten.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 12 jul 2017, 10:00

:eh: mijn vrouw van 34 jaar,die grotere is dan het gemidelte(1M80) kaneerlijk zitten achter een voorpassagier van 1M85 :crazy:

ik meet 1M98...


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtwo 12 jul 2017, 10:45

Ik heb het over de bestuurderskant, die is altijd het meest kritisch (want bij stoel verder naar voren heeft de voorpassagier meer ruimte dan de bestuurder). Zodra je grote kinderen hebt is de Ampera eigenlijk een 3-zitter.

Ik vraag me -gelet op zijn uitspraak- af of Timmertje al een keer zowel in de CT200H als in de Ampera heeft plaatsgenomen op zowel bestuurdersstoel als op de achterbank.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten