Pagina 10 van 17

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 14:06
door tofelec
oppassen!!! een keer geprobeerd,moeilijk om iets anders kopen :mrgreen: :wave:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 16:57
door NeufegliseThierry
tofelec schreef:oppassen!!! een keer geprobeerd,moeilijk om iets anders kopen :mrgreen: :wave:


Nou niet overdrijven hoor, als Timmertje de C-klasse pluginn in zou stappen denk ik dat hij die nog veel lekkerder zou vinden (maar zijn uiteraard 2ehands duurder en minder grote actieradius op elektra). Ook zijn er natuurlijk andere (volledig) elektrische auto's die het overwegen waard zijn en vond ik mijn Leaf vanaf moment 1 prettiger rijden dan de Ampera. Maar goed: zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel voorkeuren ;)

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 17:38
door Timmertje
Zo de eerste dag zit erop. Eigenlijk niks op aan te merken.
* Hebben de kids verschillende keren uit de auto gehaald, weer terug erin. Stoeltjes gaan er wel wat lastig in (iso fix), de beugel van de isofix in de auto zit wat naar beneden gericht dus je moet aardig druk zetten om ze erin te laten klikken. Op zich geen show stopper gezien we toch niet veel met de stoeltjes in de weer zijn.
* Comfort is prima pa en ma zitten goed in de auto stoelen. Kids zitten in hun eigen stoelen dus die zitten ook goed :)

Verder geen last gehad van beslagen ruiten, de climate staat op auto en 20.0 in de eco stand. Gaan nu ook niet zitten zoeken naar de beste economische zaken. Tis nu puur comfort en in en uitklimmen wat we willen testen.
Dat is inderdaad wennen dat je uit de auto moet klimmen. We hebben natuurlijk thuis 2 mpv's voor de deur.

Vandaag een goeie 124 km gereden waarvan 44.3km met de motor erbij op de A2.

Afbeelding

Neem aan dat we met climate nog wat kunnen verbeteren. Aan de andere kant willen we wel comfortabel blijven rijden. We merkten op dat het wat benauwd werd. Door climate op auto te zetten was het weer prima.
Neem aan het onderstaande plaatje inhoud dat we nog wat kunnen winnen. Stel dat we er 1 aanschaffen dan puzzelen we daar wel mee. Heeft nu geen prio.

Afbeelding

Geslaagd eerste dagje. Om 22:00 is de accu weer vol vanavond. Dus morgen hebben we weer peut om te gaan.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 17:49
door HenryAmpera
Meestal zet ik de climate control op auto en vervolgens op min. (Alleen ventilatie) alleen als het dan te warm/benauwd word op eco (middelste stand.
Je kan ook nog de automatische ventilatorsnelheid instellen, maar ik regel het meestal met de temperatuur.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 18:39
door tofelec
félicitaties met je 80 élektrische kilométers! :thumbup:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 18:48
door Timmertje
Dank je wel. Erg fijne kilometers waren dat.

Voor de duidelijkheid hebben we die niet gehaald uit 1 lading. Auto was vol toen we hem kregen. En hebben hem bij thuis komst weer verder opgeladen. En daarna weer rijden.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 22:07
door alxwin
Leuk om te lezen. Op naar dag twee!

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017, 09:42
door sigmasailor
Als de omgevingstemperatuur ook zo rond de 20 graden is (zoals nu) maakt de instelling van de climate control niet veel uit. Beslagen ramen zijn ook een dingetje voor over een paar maanden. Mooi dat je er toch 80 kilometer uit kunt halen. De PHEV komt met veel hangen en wurgen (slip-streamen) tot 45-50 km.

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017, 10:34
door tofelec
heb ik ook eens gedaan met een laadbeurt :thumbup: Afbeelding

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017, 12:15
door Timmertje
Vanmorgen even rondje over de dijk hier. Het is hier in maas en waal alleen maar dijk dus dat komt goed uit :)
Met de jongste dochter beetje cruisen met 50 over de dijkjes. Dan ga je toch een heel end komen met de accu merk ik.
Ongeveer 26 km gereden en resterend was 58.
Grappige is wel we reden de dijk op en toen stond hij op 71. Dat ging vrij snel terug naar 69. Daar heeft hij zeker een km of 3 op gestaan. We hebben eigenlijk op de hele heen en terug rit in de 60 range gezeten. tot we de laatste kilometer op een N weg kwamen. Dus daar 80km/u. En dan zakt de range vrij vlot terug naar 58. Voordat hij verder zakte waren we al thuis. Hangt nu weer op te laden.