Het is nu do 28 maart 2024, 10:54


Ampera in aantocht...

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtma 17 jul 2017, 23:35

Zullen we weer ON-topic gaan naar het bericht van topicstarter Arjen? Dan geven we hem daarmee de waardering voor zijn bijdrage.

Mijn dank.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdi 18 jul 2017, 13:06

Heren, dit is een voorstelronde. Gelijk krijg je alleen van jezelf, voor de rest is er nuance.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdi 18 jul 2017, 17:28

Ivo schreef:Heren, dit is een voorstelronde. Gelijk krijg je alleen van jezelf, voor de rest is er nuance.


Briljant, dank voor deze gezonde dosis humor en relativering :D
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdi 18 jul 2017, 20:23

Ik ben blij met al jullie input op het forum en bannen / verwijderen doe ik niet graag.

Verder zou "forumsenioriteit" meer respect mogen krijgen, maar ik kan dat niet afdwingen, Thierry :shifty:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 21 jul 2017, 00:01

Nu 77.000km gereden zonder noemenswaardige problemen.
Voor mij nog steeds de auto waar ik dagelijks met veel plezier, comfort en betaalbaar in rijd.
Litetime 2.0, dus heel wat op accu gereden.

Accu capaciteit neemt iets af maar valt me reuze mee. Verder laat ik hem altijd door dealer onderhouden, behoudt ik mijn 8 jaar garantie op de accu en pech onderweg service. Voor die paar honderd euro beurt kosten kan je niet tobben.
Ben door de Ampera overtuigd van het elektrisch rijden.


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 21 jul 2017, 07:37

Fijn op ook wat positieve reacties te krijgen. Stelt mij weer enigszins gerust. Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 21 jul 2017, 09:04

alxwin schreef:Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.

Ik ben na de drie jaar garantie op de Volt juist wel overgestapt op de universele dealer. Die zit gek genoeg verder weg, maar met de dealer had ik na drie jaar nog geen binding. De Ampera/Voltman was vertrokken en ze moesten mijn auto helemaal opnieuw invoeren. :roll: Tot overmaat van ramp kreeg ik een factuur voor garantiewerk. Na een belletje hoefde ik die niet te betalen, maar de creditfactuur heb ik na 2 jaar nog niet ontvangen.

Ga naar de merkendealer als het je bevalt, maar ik geloof er niets van dat die echt beter is. Garages van bv. Bosch Car Service worden ook bijgeschoold voor e.e.a. En je pechhulp kan je ook elders krijgen.

N.B. De Ampera heeft een tweemaal zo groot onderhoudsinterval als de Volt, die willen ze elk halfjaar zien en dan worden de beurten een kostenpost. De pechhulp voor zowel de Volt als Ampera lopen via de Wegenwacht van de ANWB.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 21 jul 2017, 16:55

Alex schreef:
alxwin schreef:Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.

Ik ben na de drie jaar garantie op de Volt juist wel overgestapt op de universele dealer. Die zit gek genoeg verder weg, maar met de dealer had ik na drie jaar nog geen binding. De Ampera/Voltman was vertrokken en ze moesten mijn auto helemaal opnieuw invoeren. :roll: Tot overmaat van ramp kreeg ik een factuur voor garantiewerk. Na een belletje hoefde ik die niet te betalen, maar de creditfactuur heb ik na 2 jaar nog niet ontvangen.

Ga naar de merkendealer als het je bevalt, maar ik geloof er niets van dat die echt beter is. Garages van bv. Bosch Car Service worden ook bijgeschoold voor e.e.a. En je pechhulp kan je ook elders krijgen.

N.B. De Ampera heeft een tweemaal zo groot onderhoudsinterval als de Volt, die willen ze elk halfjaar zien en dan worden de beurten een kostenpost. De pechhulp voor zowel de Volt als Ampera lopen via de Wegenwacht van de ANWB.

Weet niet of (voorheen) Nefkens Amersfoort je dealer was, maar over hen ben/was ik zeker niet te spreken......
Laatste paar keer "lokaal" naar de dealer geweest, die bevalt mij een stuk beter. (Broekhuis Deventer)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 21 jul 2017, 20:29

HenryAmpera schreef:Weet niet of (voorheen) Nefkens Amersfoort je dealer was, maar over hen ben/was ik zeker niet te spreken......
Laatste paar keer "lokaal" naar de dealer geweest, die bevalt mij een stuk beter. (Broekhuis Deventer)

Yep was Nefkens. De eerste Ampera- en Voltman was een goeie. Heeft ook de dingen uitgezocht die nodig waren voor DAB+ e.d. Maar ja, de besten beginnen voor zichzelf. Zie http://www.bloemendalenlam.nl/autogarag ... endal-lam/. Dus als je nog een universele garage zoekt in Leusden..... :thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 21 jul 2017, 20:36

Alex schreef:
HenryAmpera schreef:Weet niet of (voorheen) Nefkens Amersfoort je dealer was, maar over hen ben/was ik zeker niet te spreken......
Laatste paar keer "lokaal" naar de dealer geweest, die bevalt mij een stuk beter. (Broekhuis Deventer)

Yep was Nefkens. De eerste Ampera- en Voltman was een goeie. Heeft ook de dingen uitgezocht die nodig waren voor DAB+ e.d. Maar ja, de besten beginnen voor zichzelf. Zie http://www.bloemendalenlam.nl/autogarag ... endal-lam/. Dus als je nog een universele garage zoekt in Leusden..... :thumbup:

Ik werk niet meer in die contreien..... momenteel (tijdelijke) baan op 21 km van huis, dus voorlopig zo goed als geen benzine verbruik. :lol:


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten