Het is nu vr 29 maart 2024, 06:57


Ampera in aantocht...

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtza 05 aug 2017, 22:47

Dit kost mij inderdaad minder geld, maar wil eigenlijk een setje 18 inch OPC wielen. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Arnie82

Bekende

  • Berichten: 66
  • Geregistreerd: zo 12 feb 2017, 17:26
  • km-stand: 102000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtza 05 aug 2017, 22:50

alxwin schreef:k koop bewust een auto waarvan ik op voorhand weet dat de de kans groot is dat ik hier de komende 4-5 jaar niet alleen maar regulier onderhoud danwel vervanging van verouderde onderdelen aan zal hebben.


Hier hetzelfde... Ik heb er nog geen gekocht maar ben aan het rondkijken voor een Ampera/Volt. Mijn huidige Volvo V50 is super betrouwbaar en het risico dat ik deze ga inruilen op een auto die dat ietwat minder zal zijn is aanwezig.
Toch wil ik die gok wel nemen omdat elektrisch rijden mij gewoon erg aanspreekt.

Hoop dus dat ik (net als bij mijn vorige auto's) door voldoende kritisch te zijn een model ga vinden die mij goed past en een goede voorgeschiedenis heeft... #fingerscrossed :D
Ampera uit 2012 | Lithium White & Jet Black | DAB+ | Xenon | LS24


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtzo 06 aug 2017, 16:24

alxwin schreef:Koop ontbinden kan, hebben we ook zeker overwogen. Echter, we krijgen nu een "nieuw" accupakket. Welke Ampera ik ook koop, de kans op een probleemloze Ampera is nihil. Dit heb ik inmiddels wel geleerd via dit forum. Andere optie is natuurlijk om een compleet andere auto te kopen. Er is binnen ons budget echter niks vergelijkbaars. Conclusie die we dus getrokken hebben;dan maar liever een Ampera met een nieuw accupakket en bijbehorende garantie. Hebben deze auto bovendien ongeveer € 3.500 onder marktwaarde gekocht. Die velgen en DAB is niet het grootste probleem, heb altijd nog fm en een setje nieuwe velgen kost mij 800 euro. T'is voor mij meer een principe kwestie en zo lang ik er nog energie voor heb om te "strijden" voor waar ik als klant recht op denk te hebben zal ik dit blijven doen.


Het is bijzonder frustrerend als je auto niet goed is. Dat laat je hier horen op het forum of elk ander forum. Als alles goed gaat word het niet gemeld. Zelf heb ik de instelling: zitten een goeie 4000 man op dit forum en daarvan heb ik nog niet een 10e zien klagen. Denk als je voor onderzoek doet en je afgaat op de problemen dat je dan beter met openbaar vervoer kunt gaan mits er geen blaadjes op de rails leggen en er zich niemand voor de trein geworpen heeft.
Weet je wat het is, het is met elk merk wel wat. Soms kun je ook te veel weten voor je een auto gaat kopen.
Een maat van me heeft de instelling: Ik word niet gehinderd door enige kennis. Die komt al zolang hij een rijbewijs heeft bij dezelfde garage. Koopt altijd 2e hands. Loopt de garage in kijkt op z'n gemakkie rond: die vind ik mooi. En dat is het. Doet verder geen voor onderzoek. Mooi = kopen.

Zelf bezoek ik regelmatig het gm-volt forum, daar is men wat positiever ingesteld over het algemeen over de volt / ampera.


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtzo 06 aug 2017, 17:47

Ben ik helemaal met je eens hoor, je hoort/leest vaak alleen de slechte verhalen. Desalniettemin denk ik dat we het er allemaal wel over eens kunnen worden dat de Ampera een auto is die wat onbetrouwbaarder is dan gemiddeld. De mate waarin dit opspeelt zal verschillen per auto en ook mede afhankelijk zijn van rijstijl en gebruik. Ik hanteer het principe uitgaan van het ergste dan kan het alleen maar meevallen. ;)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtzo 06 aug 2017, 18:48

Timmertje schreef:Zelf heb ik de instelling: zitten een goeie 4000 man op dit forum en daarvan heb ik nog niet een 10e zien klagen.
Ik weet niet zo het exacte percentage, had dat laats nog wel gepost ergens op het forum, maar er is maar een heel klein deel van de leden daadwerkelijk ook actief hier......


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtzo 06 aug 2017, 18:53

HenryAmpera schreef:
Ivo schreef:Hallo Edward,

Welkom hier :)

Grote kans dat de auto van een lid is geweest inderdaad. Heb je misschien een link naar de auto?

Lees verder absoluut dit topic door;
viewtopic.php?f=2&t=2308

Succes!

Ivo
Maar een nog grotere kans dat de vorige eigenaar wel lid is geweest, maar niet actief, zo'n 73% van de leden heeft nog nooit iets gepost op het forum (125 pagina's van de 171 totaal)
En dan nog een fors aantal met 1 of 2 berichten.....


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdi 08 aug 2017, 22:10

Vandaag te horen gekregen dat de accu inmiddels onderweg is uit Duitsland en waarschijnlijk donderdag aankomt. Medio volgende week zou ie dan klaar zijn. :) Ben benieuwd...


Offline

ereader

Bekende

  • Berichten: 63
  • Geregistreerd: wo 10 feb 2016, 14:36
  • Woonplaats: Schoonoord
  • km-stand: 196000
  • Lifetime: 18
  • Auto: anders

Re: Ampera in aantocht...

Berichtma 14 aug 2017, 15:41

Ik rij sinds mei vorig jaar ook particulier in een 2e hands (volgens de geschiedenis van het RDW zelfs 4e hands) Ampera. :D
Toen ik 'em kocht stond er 98600 km. op de teller. Inmiddels heb ik er 142.000 op staan, dus in ruim een jaar tijd 44.000 mee gereden. Ja, ook ik heb me eerst goed ingelezen op dit forum en soms vroeg ik me ook af of we er wel goed aan deden, gezien "alle" negatieve zaken.
Maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ook trouwens nog geen enkel probleem tegen gekomen, gelukkig (afkloppen). Ik kan inderdaad mee gaan met de opmerkingen dat de mensen met problemen vaker melding maken op dit forum dan de mensen die tevreden zijn en (vrijwel) nooit iets met hun Ampera hebben. En ik bespaar ook nog meer dan € 170,- per maand aan brandstofkosten, en totale lifetime van 4.0 terug naar 3.2 (sinds mei vorig jaar lifetime van 2.5).

Voor mij dus meer dan geslaagd.
Niet meer de Ampera mei 2012, White Diamond Tri-Coat, Leather jet black/red, Bose sound system.
Inmiddels hebben we onze Hyundai Ioniq electric Comfort, Fiery red met Infinity Sound system


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtma 14 aug 2017, 18:56

Vandaag eindelijk de auto op mogen halen! Direct een ritje van Zwolle naar Baarn mogen toeren. Prima bevallen! :D Eerst acculading zit erin, dus morgen weer met een volle accu naar het werk. Enige nadeel is dat de verkoper vergeten is de laadkabel bij te leveren. Heb nu dus alleen de oma-kabel. :silent:


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtma 14 aug 2017, 22:02

Gefeliciteerd!!!
alxwin schreef:Heb nu dus alleen de oma-kabel. :silent:

Dat hoeft geen probleem te zijn, die gebruik ik al 2,5 jaar met een heavy duty verlengsnoer. ;) ;)


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron