alxwin schreef:Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.
Ik ben na de drie jaar garantie op de Volt juist wel overgestapt op de universele dealer. Die zit gek genoeg verder weg, maar met de dealer had ik na drie jaar nog geen binding. De Ampera/Voltman was vertrokken en ze moesten mijn auto helemaal opnieuw invoeren.
Tot overmaat van ramp kreeg ik een factuur voor garantiewerk. Na een belletje hoefde ik die niet te betalen, maar de creditfactuur heb ik na 2 jaar nog niet ontvangen.
Ga naar de merkendealer als het je bevalt, maar ik geloof er niets van dat die echt beter is. Garages van bv. Bosch Car Service worden ook bijgeschoold voor e.e.a. En je pechhulp kan je ook elders krijgen.
N.B. De Ampera heeft een tweemaal zo groot onderhoudsinterval als de Volt, die willen ze elk halfjaar zien en dan worden de beurten een kostenpost. De pechhulp voor zowel de Volt als Ampera lopen via de Wegenwacht van de ANWB.