Het is nu vr 29 maart 2024, 06:49


Super tevreden VOLT rijder!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Emieliooo

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: vr 11 nov 2016, 10:58
  • Woonplaats: Goes
  • km-stand: 101000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Volt

Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 11:54

Bij deze zal ik mij ook even netjes voorstellen.
Mijn naam is emiel en ik ben sinds maart dit jaar de trotse eigenaar van een witte Chevrolet Volt.
Hiervoor reed ik Audi A3 en BMW 1 en 3 serie maar ben na een proefrit in een ampera en door het lezen van jullie forum helemaal overstag gegaan! Dank hiervoor!
Mijn Volt gekocht met net geen 100k op de teller bij Mulders in Tiel en nu 15k verder zonder echte problemen. 1 x service stuurslot opgelost door de 10a zekering te reinigen en nu staat hij binnen de garantie bij Opel Goes voor vervangingen deurschakelaar.
Lifetime is al aan het dalen en zit nu op 3,2/100 en de daling gaat nog wel doorzetten. Rij 118 km enkele reis en haal vaak de 2,0/100. De tip die mij best rendement opleverde was door goed vooruit te kijken en de auto in N te laten rollen en zo gratis honderden meters te pakken ipv hem in D of L te laten afremmen.
Ik heb nog wel een paar vragen aan jullie.
- automatische vergrendeling:
In de gebruiksaanwijzing staat dat de auto na het schakelen vanuit de P op slot zou moeten gaan. Klopt dit? Die van mij doet dit niet.
- kinderslot:
Als ik het knopje in de bestuurdersdeur bedien knippert deze oranje maar de deuren achter blijven te openen en de ramen blijven het doen. Hoort dit zo?
- verlengen pechhulp:
Ik kreeg 15000 km pechhulp bij de auto. Wil nu verlengen maar Opel Goes stelt dat er in de voorwaarde staat dat er een oliewissel moet plaatsvinden. Mijn levensduur staat nog op 70% dus beetje overbodig toch? Wat nou als ik 15k elektrisch had gereden???? Vreemd!

Verder nogmaals bedankt voor jullie top forum en zie jullie op de weg als we heerlijk elektrisch over de baan zoeven :)
Grtz emiel


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 18:20

Hey, welkom!!

Dat van de deuren op slot is dacht ik een instelling, maar weet zo niet direct hoe en waar...
In de handleiding staat ook dit, m.b.t. antidiefstal beveiliging:
"Druk twee keer binnen vijf seconden met alle portieren gesloten en uitge‐ schakeld contact op ) op de hand‐ zender
U kunt het vergrendelingssysteem ook activeren door twee keer binnen vijf seconden op de vergrendel-/ont‐ grendeltoets op de bestuurderspor‐ tierkruk te drukken."
Ik betwijfel alleen of dit is wat je bedoeld....


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 19:04

"Elektrische deurvergrendeling
Selecteer Elektrische deurvergrende‐ ling en het volgende verschijnt:
■ Automatische deurontgrendeling ■ Automatische portiervergrendeling ■ Geen vergrendeling bij open deur
Automatische deurontgrendeling
Met deze instelling bepaalt u welke portieren automatisch worden ont‐ grendeld als u de schakelhefboom op P zet.
De beschikbare opties zijn: ■ Alle deuren
■ Bestuurdersdeur
■ Uit
Automatische portiervergrendeling
Hiermee bepaalt u of de portieren au‐ tomatisch worden vergrendeld als u de schakelhefboom op D zet."


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 19:27

er mis een optie in de volt :wtf: ik weet niet meer wat :shifty: ,maar het kan zijn dat deze optie is


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 19:35

tofelec schreef:er mis een optie in de volt :wtf: ik weet niet meer wat :shifty: ,maar het kan zijn dat deze optie is

Volt is puur Amerikaans, dus weet zeker dat anti carjacking een standaard optie is. ;)


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 19:40

HenryAmpera schreef:
tofelec schreef:er mis een optie in de volt :wtf: ik weet niet meer wat :shifty: ,maar het kan zijn dat deze optie is

Volt is puur Amerikaans, dus weet zeker dat anti carjacking een standaard optie is. ;)

just nageken op ander forum,een ander lid met een volt had hetzelde vraag....en nope,alleen op ampera! :shock:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 20:07

Deurschakelaar onder garantie vervangen? 2014 Volt of valt dit onder de BOVAG o.g. garantie?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtdi 12 sep 2017, 22:54

Emieliooo schreef:In de gebruiksaanwijzing staat dat de auto na het schakelen vanuit de P op slot zou moeten gaan. Klopt dit? Die van mij doet dit niet.

Is standaard in Amerika bij de Volt. Blijkbaar heeft de Nederlandse Chevrolet-importeur daar destijds geen vinkje bij gezet, maar de Nederlandse Opel-importeur wel. En dat terwijl ze in hetzelfde pand zaten en voordeur en kantine deelden. :wtf:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Emieliooo

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: vr 11 nov 2016, 10:58
  • Woonplaats: Goes
  • km-stand: 101000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Volt

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtwo 13 sep 2017, 00:27

Vanmiddag de Volt weer opgehaald en kinderslot doet t weer. Waarschijnlijk omdat de handgreep is vervangen. Dit was idd onder de BOVAG garantie na aankoop. Verder de pechhulp ook netjes verlengd en de beurt idd zonder olieverversing dus automotions Opel Goes bedankt! Goed geholpen!
De automatische vergrendeling zit idd niet op de Volt werd mij medegedeeld en is ook niet te activeren want de code stond niet in t systeem zei de monteur.

Het enige wat ik nu nog zoek is een dab+ module want die vlieger ging helaas niet meer op. Iemand een idee waar ik die b.v. van de sloop kan vinden??? Grtz emiel


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Super tevreden VOLT rijder!

Berichtza 16 sep 2017, 13:35

Goed om ook positieve berichten te lezen.
Nog leuke plaatjes van de auto? Plaatjes doen het altijd goed :p
Vind de Volt ook net wat leuker als de ampera persoonlijk. Die boomerang voorkant is mwah mwah.


Afbeelding


Volgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron