Het is nu di 19 jun 2018, 01:16


Bye Bye

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

cacofant

Newbie

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: wo 22 maart 2017, 07:47
  • km-stand: 94500
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera

Bye Bye

Berichtvr 01 dec 2017, 08:56

Goedemorgen mede Ampera rijders,

Vanaf 9 december maak ik de overstap naar een volledig elektrische auto (2013 Renault Zoe).
De volledig elektrische range van de Ampera is me toch echt tegen gevallen (en de inruilwaarde ook trouwens)..
En heb ook veel problemen gehad met mijn Ampera in dat half jaar dat ik hem heb gehad.

En ja ik weet het, Renault is Frans dus ook kans op problemen ;-(

Veel rijplezier met jullie Ampera !


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2483
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 41
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye

Berichtvr 01 dec 2017, 10:11

Het ga je goed met de ZoË!

Laat nog eens weten hoe de overstap bevalt.
Lithium White fo, PodPoint, GMC kWh + TCPIP, zwart dak wrap, getinte ramen, xenon, knappe chauffeur ;-)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1170
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye

Berichtvr 01 dec 2017, 10:25

Ik heb er nu 10.000 km opzitten in 10 weken in mijn Zoe (waarom die ë toch elke keer weer opduikt waar ie niet hoort ;-) ) en kwalitatief zeker lichtjaren beter dan de Ampera. Maar: comfort op drempels is natuurlijk bij een auto met een kleine wielbasis veel minder dan bij de Ampera. Het is wat dat betreft wel een "appel met peer vergelijken geval".

Wat mij enorm bevalt is het "snelle langzaam laden", veel laadpalen gaan tot 11 KW per uur dus 1 afspraak is voldoende om met een volle accu huiswaarts te keren. Daardoor gebruik ik veel minder snelladers dan met de Leaf en E-Evalia.

Grootste minpunt: ontzettend veel storingen bij het laden en palen die uiteindelijk helemaal de Zoe niet accepteren. En dat is echt een Zoe-specifieke kwaal. Dus niet op de laatste km een laadpaal proberen te bereiken als je geen alternatieven hebt. Bon voyage!
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3084
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 11
  • Auto: Volt

Re: Bye Bye

Berichtvr 01 dec 2017, 22:22

NeufegliseThierry schreef:Grootste minpunt: ontzettend veel storingen bij het laden en palen die uiteindelijk helemaal de Zoe niet accepteren. En dat is echt een Zoe-specifieke kwaal. Dus niet op de laatste km een laadpaal proberen te bereiken als je geen alternatieven hebt. Bon voyage!

Daarom wil ik de Zoë niet als Buurauto. De auto moet het gewoon bij elke laadpaal doen (storingen van de laadpaal daargelaten).
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1170
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye

Berichtza 02 dec 2017, 00:00

Alex schreef:Daarom wil ik de Zoë niet als Buurauto. De auto moet het gewoon bij elke laadpaal doen (storingen van de laadpaal daargelaten).


Je hebt groot gelijk! Voor mij was het een gunstige overstap en ik wil graag goedkoop een grotere range (door voor grotere accu bij te betalen) maar de Leaf 2.0 is steeds meer naar mij aan het lonken. Of andersom :lol:
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron