NeufegliseThierry schreef:[...] Voorwaarde [voor de garantie ] is dat auto onderhouden is volgens voorschriften van Opel. En dat kan een universele garage trouwens ook. Daarbij: stel dat je accupakket kapot gaat en men wijst de claim af omdat de auto bij een niet Opel dealer onderhouden is, dan zullen zij moeten aantonen dat het daardoor komt (dat 'ie kapot is gegaan). Als je je rechten kent en er naar handelt is er weinig aan de hand. Wil je 'geen gedoe' dan het beste bij de Opel dealer zoeken.
Mij is toen bij de Opel dealer in Zoetermeer (maar dat wist Thierry al...
) op het hart gedrukt dat voor die 160.000km / 8 jaar garantie op het hoogspanningsgedeelte de auto bij een "Ampera-service" onderhouden
moet zijn (iets met nieuwe technologie, complexiteit, apparatuur, know-how, et cetera...). Sterker nog, de dealer in Zoetermeer wilde de auto zelfs voor het "reguliere" onderhoud niet eens aanraken. Zo doorgestuurd naar Den Haag...
Maar je hoeft'm dus niet te
kopen bij een Opel dealer, als alle stempeltjes maar netjes in't boekje staan...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.