Het is nu vr 29 maart 2024, 09:12


Overstap Ampera/Volt

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtza 07 apr 2018, 22:57

HAL2001 schreef:Mooi. Ik ben me aanzet oriënteren en neig eg naar de Ampera. Het wordt dus zaak om een jonge met weinig kilometers te kopen. Wat is een goed adres?

Ik heb de mijne destijds (febr. 2015) bij een Opel dealer gekocht.
Ik weet niet hoe het aanbod momenteel is, maar denk dat de exemplaren met de hogere meer bij de handelaren terecht komt??
Via Opel.nl vind ik er 6.....


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 apr 2018, 13:33

HAL2001 schreef:Mooi. Ik ben me aanzet oriënteren en neig erg naar de Ampera. Het wordt dus zaak om een jonge met weinig kilometers te kopen. Wat is een goed adres?

Op zich zou JONG en WEINIG KILOMETERS voor een elektrische auto niet nodig zijn. De auto is bijna onderhoudsvrij, en als het lager er al lang in zit, is de kans klein dat 'ie het alsnog begeeft. Als je het geld dat je uitspaart in een ouwe sok stopt, kun je het later aanspreken als de batterij toch vervangen moet worden. En als je geluk hebt, kun je met dat geld andere leuke dingen doen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 apr 2018, 21:06

De problemen die er zijn hebben idd weinig tot geen relatie met de km stand.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

thefox154

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 07 jul 2018, 20:14
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtza 07 jul 2018, 20:17

Erg interessant ik zit eigenlijk met exact dezelfde vragen als de TS.
Zonder het topic gelijk te kapen, heeft de volt dezelfde garantie als ampera? 8 jaar/160k?


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 jul 2018, 09:24

thefox154 schreef:Zonder het topic gelijk te kapen, heeft de volt dezelfde garantie als ampera? 8 jaar/160k?


De regeling is iets afwijkend, maar: Chevrolet wordt officieel niet meer vertegenwoordigd in Nederland, mijn idee is dat afwikkeling van garantie een stuk lastiger zal verlopen dan bij een Ampera.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 jul 2018, 09:33

thefox154 schreef:Erg interessant ik zit eigenlijk met exact dezelfde vragen als de TS.
Zonder het topic gelijk te kapen, heeft de volt dezelfde garantie als ampera? 8 jaar/160k?

Volgens mij heeft de Volt garantie tot 150k, maar ik kan me vergissen.
Hoe de garantie afhandeling nu verloopt, nu Opel niet meer van GM is, geen idee. (Ik kan sowieso geen aanspraak meer maken op garantie.... :think: )


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 jul 2018, 09:49

thefox154 schreef:Erg interessant ik zit eigenlijk met exact dezelfde vragen als de TS.
Zonder het topic gelijk te kapen, heeft de volt dezelfde garantie als ampera? 8 jaar/160k?


Voor wij de Ampera kochten heb ik best wat voor onderzoek gedaan. Zo stond bij een Opel dealer in Tiel bijvoorbeeld 2 Volts en 2 ampera’s te koop. De volts waren wat goedkoper wel ongeveer dezelfde leeftijd als de Ampera en ongeveer vergelijkbare km stand.
Wat de verkoper mij toen vertelde was dat het verschil was dat je bij de Ampera 1 jaar Opel garantie krijgt, en bij de volt krijg je 6 maanden Bovag. Onderhoud en garantie op het elektrische gedeelte was zover ik onthouden heb hetzelfde.

Ik wilde eigenlijk een volt, vind ik net wat mooier als de Ampera, de witte en rode.
Uiteindelijk met een zwarte Ampera thuis gekomen waar 1 jaar garantie op zit van de Opel dealer en tot maart 2021 garantie (of 160.000km) op het electrische gedeelte.


Offline

thefox154

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 07 jul 2018, 20:14
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 jul 2018, 14:02

Timmertje schreef:
thefox154 schreef:Erg interessant ik zit eigenlijk met exact dezelfde vragen als de TS.
Zonder het topic gelijk te kapen, heeft de volt dezelfde garantie als ampera? 8 jaar/160k?


Voor wij de Ampera kochten heb ik best wat voor onderzoek gedaan. Zo stond bij een Opel dealer in Tiel bijvoorbeeld 2 Volts en 2 ampera’s te koop. De volts waren wat goedkoper wel ongeveer dezelfde leeftijd als de Ampera en ongeveer vergelijkbare km stand.



Exact de reden waarom ik het vroeg. We vinden hier beide de Volt net wat mooier ogen. Hij is ook net iets gekoper, dus ik dacht al een win win te hebben.

Het garantieverhaaltje kan nog wel invloed hebben op de keuze zodadelijk.... Alleen ik zie bij opel op de site verdraaid weinig occassions. Broekhuis hier, heeft niet eens een ampera staan. En ik neem aan dat voor de garantie hij van de officiele dealer moet komen en 'officieel' bij opel onderhouden moet zijn... Er staan er toch wel 7 op de site. Lastig als ze geen aanbod hebben :thumbdown:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtzo 08 jul 2018, 21:40

thefox154 schreef:En ik neem aan dat voor de garantie hij van de officiele dealer moet komen en 'officieel' bij opel onderhouden moet zijn...


Dat neem je verkeerd aan. Voorwaarde is dat auto onderhouden is volgens voorschriften van Opel. En dat kan een universele garage trouwens ook. Daarbij: stel dat je accupakket kapot gaat en men wijst de claim af omdat de auto bij een niet Opel dealer onderhouden is, dan zullen zij moeten aantonen dat het daardoor komt (dat 'ie kapot is gegaan). Als je je rechten kent en er naar handelt is er weinig aan de hand. Wil je 'geen gedoe' dan het beste bij de Opel dealer zoeken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Overstap Ampera/Volt

Berichtma 09 jul 2018, 09:55

NeufegliseThierry schreef:[...] Voorwaarde [voor de garantie ] is dat auto onderhouden is volgens voorschriften van Opel. En dat kan een universele garage trouwens ook. Daarbij: stel dat je accupakket kapot gaat en men wijst de claim af omdat de auto bij een niet Opel dealer onderhouden is, dan zullen zij moeten aantonen dat het daardoor komt (dat 'ie kapot is gegaan). Als je je rechten kent en er naar handelt is er weinig aan de hand. Wil je 'geen gedoe' dan het beste bij de Opel dealer zoeken.


Mij is toen bij de Opel dealer in Zoetermeer (maar dat wist Thierry al... ;) ) op het hart gedrukt dat voor die 160.000km / 8 jaar garantie op het hoogspanningsgedeelte de auto bij een "Ampera-service" onderhouden moet zijn (iets met nieuwe technologie, complexiteit, apparatuur, know-how, et cetera...). Sterker nog, de dealer in Zoetermeer wilde de auto zelfs voor het "reguliere" onderhoud niet eens aanraken. Zo doorgestuurd naar Den Haag...

Maar je hoeft'm dus niet te kopen bij een Opel dealer, als alle stempeltjes maar netjes in't boekje staan...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron