za 02 dec 2017, 23:06
zo 03 dec 2017, 08:51
Thuis is het mogelijk om een losse kabel naar een normaal buitenstopcontact te maken. Hiermee kan ik met 6 of 10 ampère laden?
bouwjaren 2011-12 zijn identiek,een 2013-2014 hebben een beetje meer range,een andere software,een andere radio gps(je kan updaten maken,maar geen hard-disk meer)ik lees dat er een (kleine) upgrade van het batterijpakket is vanaf bepaalde jaren, hoe zit dit?
zo 03 dec 2017, 11:49
zo 03 dec 2017, 12:25
Timmertje schreef:Het typische is, ik kom op dit NL forum en op het gm-volt forum. Op het gm-volt forum zijn ze heel wat enthiousaster over de auto als hier op het NL forum. Daar lees je vaak de term dat het een erg betrouwbare auto is.
Tis natuurlijk wel zo dat elk merk / auto dingetjes kunnen hebben. Op een forum lees je natuurlijk veel issues, daar zijn ze ook wel voor in het leven geroepen. Bij problemen hulp bieden. Als je te ver gaat zoeken durf je helemaal niks meer te kopen.
Ik wil je niet weg jagen hier, maar zou toch zeker eens op het gm-volt forum rond snuffen. Krijg je een veel positiever gevoel over de auto.
zo 03 dec 2017, 14:01
headshot schreef:Als ik me goed heb ingelezen zal de Ampera of Volt een goede optie zijn om een stuk goedkoper te gaan rijden. (...) Verder advies is altijd welkom
zo 03 dec 2017, 16:51
Alex schreef:headshot schreef:Als ik me goed heb ingelezen zal de Ampera of Volt een goede optie zijn om een stuk goedkoper te gaan rijden. (...) Verder advies is altijd welkom
Als je alle brandstof- en elektriciteitskosten meeneemt, valt de Ampera of Volt wat goedkoper uit, maar ten opzichte van 1:22 met een Yaris valt het wel mee, misschien kun je ervan met twee personen een keer per jaar uit eten. Ik zie het zo: een tweedehands Volt of Ampera is voor de partikulier een aantrekkelijke en relatief voordelige manier om (nagenoeg volledig) elektrisch te rijden.
ma 04 dec 2017, 13:20
headshot schreef:Alex schreef:headshot schreef:Als ik me goed heb ingelezen zal de Ampera of Volt een goede optie zijn om een stuk goedkoper te gaan rijden. (...) Verder advies is altijd welkom
Als je alle brandstof- en elektriciteitskosten meeneemt, valt de Ampera of Volt wat goedkoper uit, maar ten opzichte van 1:22 met een Yaris valt het wel mee, misschien kun je ervan met twee personen een keer per jaar uit eten. Ik zie het zo: een tweedehands Volt of Ampera is voor de partikulier een aantrekkelijke en relatief voordelige manier om (nagenoeg volledig) elektrisch te rijden.
Daar hik ik ook een beetje tegen aan. Dit is al een goedkope auto om te rijden en in onderhoud.
En daarbij, deze zijn gewoon enorm betrouwbaar, een van de betrouwbaarste, daarvoor durf ik mijn hand in het vuur te steken. Ik hoop niet zoveel achteruit te gaan aangezien fabrieksgarantie ook aan het verlopen is op de volt/ampera.
Maar het elekttisch rijden is zo fijn. De stap terug naar een normale aandrijving zal ik nooit meer doen.
za 07 apr 2018, 09:37
za 07 apr 2018, 20:46
HAL2001 schreef:En die fabrieksgarantie is overdraagbaar? Die geldt dus ook voor de tweede eigenaar?
za 07 apr 2018, 21:39