HenryAmpera schreef:Als ik thuis vs laadpaal 200 meter verder op bereken, uitgaande van 46 werkweken kom ik al snel boven de €600,-
Dan moet je 30.000 km uitsluitend op elektra uit je eigen stopcontact rijden, publiek laden is nu eenmaal flink duurder (openbaar ± 35 ct/kWh versus 18 ct/kWh thuis). Je woon-werkverkeer mag dan niet verder zijn dan 25 km, anders rijd je in de winter op benzine. Dan kom je op 220 werkdagen op niet meer dan 11.000 km. Je moet dan dus veel meer laadpalen aandoen waar de stroom gratis is of spotgoedkoop, dat red je niet bij openbare laadpalen.
Als je 30.000 km alles op elektra rijdt bij een verbruik van 6km/kWh, en je vind een provider die 3ct/kWh korting geeft, dan bespaar je per jaar € 150, dat is al heel wat. Starttarief of vast maandbedrag niet meegerekend.
JA, er is op te besparen,
NEE, je wordt er niet rijk van en het systeem is onvoldoende transparant.
NUON was altijd goedkoop. Bij Buurauto kiezen we nu voor VandeBron, omdat zij ons in onze business case verder helpen. Het is ook net wat je verder nog nodig hebt.