Het is nu vr 29 maart 2024, 06:56


Overweeg Ampera/Volt

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

ErwinV

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: vr 09 feb 2018, 12:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtdi 13 feb 2018, 07:48

Heeft er idd erg veel op dat terrein staan maar voor zover ik weet zijn die enkel export van ex-lease auto's naar landen waar er wel nog belastingvoordeel is.
Witte ampera die ik reed was dik in orde en ik had dan die zaterdag net die ene verkoper (hij was idd alleen) ipv de hulpjes.

Volgens mij is het een Opel dealer maar inderdaad goed punt om te kijken of er door Opel een onderscheid gemaakt wordt tussen regulier en Ampera dealers.

Dank je wel voor jullie hulp! Nu nog verder uizoeken of er laadpaal specifieke verschillen zijn in kostprijs. Dat heb ik alleszins al gemerkt ivm de online betaalkaarten voor parkeren in NL, dus die laadpalen hebben mogelijk ook een starttarief etc...
Lijkt wel alsof ik voor de eerste keer een auto koop :-)


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtwo 14 feb 2018, 11:05

ErwinV schreef:Lijkt wel alsof ik voor de eerste keer een auto koop :-)


Precies dat he. Alles overboord wat je hebt geleerd in het verleden :D


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtwo 14 feb 2018, 11:21

ErwinV schreef:Volgens mij is het een Opel dealer maar inderdaad goed punt om te kijken of er door Opel een onderscheid gemaakt wordt tussen regulier en Ampera dealers.
De dealers hier in de regio vallen (bijna?) allemaal onder de Broekhuis Groep. Maar hier in Deventer wisten ze niet zeker of de vestiging in Apeldoorn er aan mocht sleutelen.
Nu weet ik niet of met de introductie van de nieuwe Ampera-e er straks weer meer dealers aan de “oude” Ampera’s mogen sleutelen.......
ErwinV schreef:Dank je wel voor jullie hulp! Nu nog verder uizoeken of er laadpaal specifieke verschillen zijn in kostprijs. Dat heb ik alleszins al gemerkt ivm de online betaalkaarten voor parkeren in NL, dus die laadpalen hebben mogelijk ook een starttarief etc...
Lijkt wel alsof ik voor de eerste keer een auto koop :-)

Heb je de mogelijkheid om thuis te laden?? Ik woon zelf 4-hoog in een appartement en heb al bijna 3 jaar een verlengsnoer vanaf het balkon naar beneden hangen..... Het scheelt wel dat er geen stoep voor langs loopt.....
Afbeelding
Thuis kost een volle accu mij +/- €2,20 (19 cent per kWh)
Er staat op zo’n 200 meter afstand een publieke laadpaal, maar dan kost een volle accu mij meer dan het dubbele (35 cent/kWh + 60 cent starttarief + 35 cent administratieve kosten)
Ik heb overigens een laadpas van The NewMotion. (Meegeleverd vanaf de dealer....)
Laatst bijgewerkt door HenryAmpera op do 15 feb 2018, 18:06, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtwo 14 feb 2018, 20:27

ErwinV schreef:Dank je wel voor jullie hulp! Nu nog verder uizoeken of er laadpaal specifieke verschillen zijn in kostprijs. Dat heb ik alleszins al gemerkt ivm de online betaalkaarten voor parkeren in NL, dus die laadpalen hebben mogelijk ook een starttarief etc...
Lijkt wel alsof ik voor de eerste keer een auto koop :-)

Bespaar je de moeite, de verschillen zijn er. Als je erop wilt promoveren, ga je gang, we horen graag de uitkomst. :lol: :lol: Overigens een uitkomst met een houdbaarheid van niet meer dan 6 maanden. :shock:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtwo 14 feb 2018, 21:22

Voor wie flink wat kilometers op stroom rijdt loont dat uitzoeken echt wel. In mijn geval een bedrag ver boven €500 op jaarbasis.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtdo 15 feb 2018, 12:47

Als ik thuis vs laadpaal 200 meter verder op bereken, uitgaande van 46 werkweken kom ik al snel boven de €600,-


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtdo 15 feb 2018, 16:46

HenryAmpera schreef:Als ik thuis vs laadpaal 200 meter verder op bereken, uitgaande van 46 werkweken kom ik al snel boven de €600,-

Dan moet je 30.000 km uitsluitend op elektra uit je eigen stopcontact rijden, publiek laden is nu eenmaal flink duurder (openbaar ± 35 ct/kWh versus 18 ct/kWh thuis). Je woon-werkverkeer mag dan niet verder zijn dan 25 km, anders rijd je in de winter op benzine. Dan kom je op 220 werkdagen op niet meer dan 11.000 km. Je moet dan dus veel meer laadpalen aandoen waar de stroom gratis is of spotgoedkoop, dat red je niet bij openbare laadpalen.

Als je 30.000 km alles op elektra rijdt bij een verbruik van 6km/kWh, en je vind een provider die 3ct/kWh korting geeft, dan bespaar je per jaar € 150, dat is al heel wat. Starttarief of vast maandbedrag niet meegerekend.

JA, er is op te besparen,
NEE, je wordt er niet rijk van en het systeem is onvoldoende transparant.

NUON was altijd goedkoop. Bij Buurauto kiezen we nu voor VandeBron, omdat zij ons in onze business case verder helpen. Het is ook net wat je verder nog nodig hebt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtdo 15 feb 2018, 18:05

Mijn berekening was puur het verschil tussen thuis en publiekelijk laden, aangezien de topic-starter niet aangaf of thuis laden mogelijk was.
Thuis €2,20 vs €4,98 (11,5 kWh x 35 cent + 60 cent starttarief + 35 cent adm. kosten)
Verschil €2,78 x 5 dagen x 46 weken = €639,4.
Ik heb het afgelopen jaar 14977 km gereden, 12293 km E (2413,4 kWh) en 2684 km B (170,6 ltr). En iets van 22x publiekelijk geladen. (7 daarvan was alleen omdat ik dan geen dag (6 uur) parkeerkosten had, hoefde gezien de afstand eigenlijk niet echt te laden.... :silent: )


Offline

ErwinV

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: vr 09 feb 2018, 12:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtvr 16 feb 2018, 12:13

Ik zal voornamelijk thuis laden. Heb ondertussen berekend dat een Ampera me tussen de 200 en 350 euro minder kost per maand. Mijn Sorento Diesel uit 2004 zit bijna aan 250K km, rijd nog erg vlot (tuning) maar nu ik een Ampera heb proefgereden, vind ik de Koreaan toch wel rumoerig :-)

Ampera is zelfs goedkoper als ik steeds op benzine rij aan 7L/100km :-)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Overweeg Ampera/Volt

Berichtvr 16 feb 2018, 14:26

Wat ook mee telt is je afstand woon-werk en kan je daar (in de buurt?) laden. (Aangezien je nu diesel rijdt zal dat wel meer dan 59km enkele reis zijn?.)
Ik kon bij mijn vorige werkgever niet laden, had een tijdje ergens in de buurt kunnen laden, maar was 5 minuten fietsen....
Ik heb daar (tot ik werd “weggestuurd”) gratis kunnen laden, anders had ik die moeite niet genomen....
Woon-werk enkele reis was destijds 61 km. En reed daarvoor een BMW 3 serie diesel.
Ik heb de eerste 11 maanden (2015) nog motorrijtuigenbelasting vrij kunnen rijden, dat scheeld gewoon €136 per maand alleen al. :lol:
Ben nu “in beteren jobs” en dan val een Ampera ook lekker gunstig uit. MRB €39 per maand, meeste korte ritjes lekker zuinig elektrisch, moet ik eens wat verder kost het me ook niet de kop. :mrgreen:


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron